Det var en raus definisjon . Det er vel også noe som går til kollektivtrafikk? For ikke å glemme utbytte
I 2019 så er det i statsbudsjettet forslått å bevilge 37,1 mrd til veiformål. Ja, regner med gang -og sykkelveier er med her.
Men du kunne kjørt gratis tilnærmet parallelt med motorveiene. Vi gjorde alltid det på vei til Spania med laks dersom tiden tillot det, og det gjorde den som regel. Samme i Spania, det går (nesten) alltid en helt ok landevei ved siden av motorveiene, og disse koster det ikke noe å kjøre på.
SAS henger litt etter Air France når det gjelder servering i økonomi .. maten var riktignok en muffins, men jeg bestilte hvitvin og øl til drikke og litt senere bestilte jeg en rødvin .. ingen spørsmål men bare et stort smil og selvfølgelig sir ... og selvsagt gratis. Foran gardinen var det fullt i alle fire setene .. Hva han fikk i 1D kan jeg bare drømme om dessverre?
Blois var en overraskende flott by! Egentlig var det helt tilfeldig at vi valgte å bestille rom der, vi tenkte å bo et sted ikke langt fra CDG og byen lå ca 2 timers kjøring til flyplassen. Blois har et stort og fantastisk slott midt i byen og en flott gammelby med alt det man ønsker restauranter og barer i tillegg til flotte gamle bygg
Midt i byen har de en trapp som er dekorert med «Mona Lisa» og trappen leder opp til en statue av oppfinneren trykkokeren, den franske fysikeren Denis Papin som var født i Blois i 1647
Kjøringen fra Blois til CDG gikk stort sett bra med gjevn fart på mellom 110 og 130 km/t helt til vi var ca 50 km fra Paris .. da ble det tett og en del køkjøring .. men med køkjøring i 50-70 km/t så går det jo unna .. hadde tatt høyde for kø og leverte inn bilen i god tid. Litt problematisk å finne «nedkjøringen» til innleveringsstedet ..
CDG er for meg en uryddig flyplass ... langt å gå og så snakker de så rart! Kom til gate i god tid, spiste litt sushi med vin og øl mens vi ventet. Det kostet 43 €, noe som igjen viser at loungetilgang er gull verdt. Kunne kjøpt loungetilgang hos Air France for 2x35€ ... Priority boarding fungerer utmerket hos Air France og når vi hadde boardingklasse 5 (bonusbilletter) måtte vi vente til slutt .. Flygningen gikk bra med en A319 og som tidlige skrevet, i økonomi får man det man vil av drikke i tillegg til noe å bite i .. Så var det å ta bybanen hjem
Velkommen hjem, @Eddie47, og takk for en flott skildring av reisen! Jeg støtter deg helt i forfjamselsen over språket de fører i Frankrike.... Et spørsmål gjenstår: hva betyr spørsmålstegnet ved Bergensskiltet ved ankomst? Jeg spør, selvfølgelig, for en venn som studerte i de trakter for en uhorvelig mengde år siden...
Takk for turen! Frankrike er et fint land, sist jeg var der fløy jeg Joon Business hjem. Det var helt kurant.
Fikk endelig lest meg gjennom hele. Takk for turen AF er trangt som fy, men kjekt at ruten etter alle solemerker går bra. Var stappet da jeg fløy ruten i juni i fjor, og det var jo bare kort tid etter oppstart.
Ikke for å rappe tråden til Eddie, men husker jeg lurte på det selv en gang, så søkte det opp. Lufthavndirektøren meldte følgende: Man kan tolke verket på ulike måter. Man kan lure på hva man vil møte når man kommer til Bergen denne gangen, eller hva det er man faktisk har vært med på? Det er det kunstneren har prøvd å få frem. Spørsmålstegnet er det som gjør kunstverket interessant. Kunst der altså.