Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Edvard Grieg Hotel
    Status: Gull
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Nei
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Kanskje litt urettferdig å legge denne her sidan det var firmasamling og vi hadde heile hotellet. Fordelen her var at ein slapp å bu på eit av dei andre hotella i området slik enkelte av kollegane måtte. Men det var nok kun flaks.

Ololsen, Flymunda, Maggie and 2 others like this.
  2. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Bergen Airport
    Oppgraderinger:Nei
    Andre fordeler: Brus frå resepsjonen

Ololsen, Flymunda, Maggie and 2 others like this.
  3. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Kristiansand
    Oppgraderinger:Oppgradert til superior rom
    Andre fordeler: Brus frå resepsjonen, første gong eg har opplevd at resepsjonisten påpeiker den fordelen. Normalen virkar å vere at ein må spørre om det.

Baldrick, Ololsen, Flymunda and 5 others like this.
  4. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Lily Køntri Klubb
    Rom booket: Sikkert billigste av tredjepart
    Oppgraderinger: Øverste etasje og utsikt mot skogen er sikkert oppgradering, men rommet var lite og basic.
    Lengde opphold: to netter
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk, kupong i app, ingen mineralvann
    Rom: 5070
    4BF154F2-7B40-49C7-9880-46673C9FB5D6.jpeg
    K

themichael, kjeeli, Baldrick and 7 others like this.
  5. krioyn

krioyn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Clarion Hotel Admiral
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Ja, til Deluxe
    Romnummer: 522
    Lengde opphold: 5 netter
    Andre fordeler: Tok brus utav minibaren første dagen. Sen utsjekk til 14:00

Stort hjørnerom med flott utsikt over Bergen/bryggen, litt slitt. Liten balkong å lufte seg på. God frokost og gode senger!

Attached Files:

kjeeli, Ololsen, Flymunda and 4 others like this.
  6. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,307
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Hasle Linie
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Superior dobbeltrom
    Rom: 301
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk kl 13, Gratis mineralvann, Restaurantvoucher i appen på 125 kr og sen utsjekk kl 14.

Det tar 7 min å gå fra Løren T-bane, 6 min til Hasle T-bane og 6 min til Økern T-bane.

Laveste temperatur på AC er 20 grader. Vanntrykket i dusjen var meget bra, og i kombinasjon med massasjedusjhode kjennes den strålen godt. Bare husk å lukke baderomsdøren, ellers spruter det langt ut i rommet.

Møtte på 3 forskjellige bak skranken i resepsjonen og alle var hyggelige og serviceinnstilte.

rom.JPG

3 etg.jpg

7. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Lily Country Club
    Oppgradering: Club Suite (spurte ved innsjekk)
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Gratis mineralvann, Restaurantvoucher i appen på 125 kr og sen utsjekk hvis ønskelig

themichael, Baldrick, Ololsen and 6 others like this.
  8. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Quality Værnes
    Rom booket: Standard (benyttet platinumfordelen - var ledige standardrom for masse penger, men ikke for poeng - sendte mail på søndag (dagen før innsjekk) og fikk positivt svar innen 15 min).
    Oppgradering: Superior (kunne få deluxe også, men da med to enkeltsenger - noe jeg hater).
    Romnummer: 643
    Lengde opphold: 1 natt, november 2021
    Andre fordeler: mineralvann fra resepsjonen, kupong i appen
    Annet: overraskende greit hotell. Superiorrommet var nyoppusset og delikat, god seng og stort bad. Håndskrevet hilsen fra resepsjonen, samt en liten Troikabit. Dog veldig tørr luft på rommet grunnet oppvarming gjennom A/C. Hyggelig betjening på alle punkter. Kun to matretter på menyen i restauranten, men det smakte godt :)

Hotell: Quality Hotel Stavanger Airport Sola
    Rom booket: standard
    Oppgradering: "husets beste rom", ifølge den meget hyggelige resepsjonisten. Står deluxe i appen. Sovehjørnet er avdelt fra oppholdsdelen. To fjernsyn, kjøleskap (som det blir færre og færre av ellers), sofa, godstol, skrivebord, osv. Godt utstyrt bad. Men rommet er altfor mørkt! En eneste lampe i oppholdsdelen og ikke noe ved skrivebordet. Har bodd på mange "mørke" rom, men aldri opplevd noe i nærheten av dette. Hyggelig utsikt over rullebanen.
    Romnummer: 304
    Lengde opphold: 1 natt, november 2021
    Andre fordeler: mineralvann fra resepsjonen, kupong i appen som skal brukes i restauranten i kveld.
    Annet: meget hyggelig resepsjonist. Brukte fornavnet mitt flere ganger, og sa jeg var "ikke er hvilket som helst medlem" - tydeligvis en som har forstått hvordan hun skal få gjester til å føle seg verdifulle og velkomne, hehe. Hotellet ligger lenger unna flyplassen enn Scandic Sola og Clarion Air, men jeg tok apostlenes hester fatt - turen tok ca. 15 minutter. Fin gåvei helt frem til hotellet.

Last edited: 10. nov 2021
    themichael, SayWhat, Emma and 4 others like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,147
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan
    Oppgraderinger: Ja, men vet ikke kategori
    Romnummer: 437
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Bartenderen serverer "det vanlige" ved bordet, uten at vi har bestilt. :rolleyes:

Tror dette er blant de største rommene de har på dette hotellet. God plass, men kunne vært mer praktisk møblert. Et større skrivebord hadde vært bedre enn to av disse ikke så behagelige lenestolene de har. Og, som vanlig, ingen hyller/lagringsplass på badet. Selv om badet er 15 kvm stort..

Fin utsikt mot Domkirken. Og lite støy fra Karl Johans gate. Satser på dette rommet neste gang jeg skal bo her også.

IMG_20211110_134217PXL_20211107_211036374.MP.jpg

IMG_20211109_073026PXL_20211108_060947304.MP.jpg

themichael, kjeeli, Baldrick and 8 others like this.
  10. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Savoy
    Rom booket: 2 Standard rom og eit superior(Bryggerisjefen skulle ha kaffimaskin på rommet
    Oppgraderinger: Ja, opp til to deluxerom og eit superior!
    Romnummer: 412, 415 og 416
    Andre fordeler: Hyggeleg velkomst, ingen betaling ved ankomst, og god frukost. Synes alltid det er hyggeleg på lille Savoy.
    Studietur for eit ølbryggeri er hard jobb, så godt me fekk oppgradert to rom frå standard til deluxe, og alle romma vart lagt til som poeng på min status!!
    1500 poeng frå å sikre platinumstatus i neste periode, og har periode ut april:) Og det uten bruk av trumfoverføring! Det har vist blitt god uttelling på kampanjer og slikt denne perioda, då eg kun har ca 30 netter på hotell, men har 46 netter registrert med litt bonus no og kredittkort. 70 000 poeng frå lifetime gull, så det nærmer seg!

11. truetraveller

truetraveller Nytt Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Hotell Brosundet
    Oppgraderinger: Ja, til suite (synlig i app tidlig på innsjekksdagen)
    Romnummer: 4016
    Andre fordeler: Personlig velkomstkort og nøtter.

Utrolig koselig hotell med fin beliggenhet.

Attached Files:

themichael, Baldrick, Ololsen and 5 others like this.
  12. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Hotel Stavanger
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Nei
    Romnummer: 1011
    Andre fordeler: Restaurantkupong begge dager, brus fra minibaren + les under.

Da jeg booket var det ledig Deluxe og Suite, men da jeg kom på hotellet var det ingen oppgradering å få, hotellet var fullt. Jeg ble en liten smule gretten og forklarte det som skulle vise seg å være assistende resepsjonssjef at dette ikke var holdbart, og at jeg kom til å sende en henvendelse til platinummailen. Hun var veldig hyggelig og en smule fortvilet, og hadde full forståelse for det, så jeg gadd ikke å diskutere det mer der og da.

Ved utsjekk i dag kom det så en liten overraskelse. Barregningen på litt over 500 kroner var rett og slett slettet som et plaster på såret, og jeg fikk en liten hilsen fra den samme damen med garanti om at det ikke ville skje igjen at jeg sto der uten oppgradering, så da tenker jeg at jeg bare driter i å sende den mailen. :)

13. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,910
    Bonuspoeng:
    93
    Bare nok et eksempel på at fordelene ikke blir gitt. Dersom hotellet har mulighet å selge rommene som skulle gått til oppgradering så gjør de det. Så tar de heller støyten i etterkant og håper at ingen klager. Positivt dog at de her slettet regning og virket forståelsesfull. Har opplevd ofte sure miner fra resepsjonist når jeg har påpekt manglende oppgradering. Ja ja. I morgen det endelig mandag(som Stordalen sier)

rugan and Maggie like this.
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,147
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort Grand Central
    Rom booket: Moderat dobbeltrom
    Oppgraderinger: Ja, suite
    Romnummer: 332
    Andre fordeler: Vann i resepsjonen

Booket en natt for å slippe å kjøre helt hjem etter flyreise, og hadde ikke behov for noe mer enn en seng. Ble utdelt suite, rom 332. God plass, med gjestetoalett og badekar. Og motorsykkel på rommet. Alt jeg trengte for en god natts søvn før jobb i dag. :p

PXL_20211114_214740721.MP.jpg

PXL_20211114_214801098.MP.jpg

PXL_20211114_214815201.MP.jpg

PXL_20211114_214834740.MP.jpg

PXL_20211114_215151529.MP.jpg

PXL_20211114_214858663.MP.jpg

IMG_20211115_081841PXL_20211115_064800124.MP.jpg

15. rugan

rugan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Rom booket: Standard Dobbel
    Oppgraderinger: Deluxe Dobbel
    Romnummer: 551
    Andre fordeler: Utsjekk kl. 18 og gratis mineralvann

Et av de beste NCC-hotellene jeg har bodd på. Moderne, lyst og sentralt, med hyggelige ansatte. Da jeg ankom klokka 15 fikk jeg beskjed om at ingen rom var ledige, og det irriterte meg litt. Ble likevel bedt om å prøve å sjekke inn, og rommet jeg hadde blitt lovet i appen var klart <3

Selve rommet var romslig og lyst, et hjørnerom med utsikt mot vest langs Dronning Eufemia, og mot Oslo S/Bjørvika holdeplass. Også godt utsyn mot Operaen for de som liker det. Badet var litt skuff, hadde forventet litt mer lyx fra denne typen rom, men det duger absolutt (bare jeg som har blitt litt fin på det). Litt ivrig housekeeping som banket på 8.45; "sorry, I thought you'd checked out". Ja vel, nå fikk jeg bekreftet utsjekk klokka 18, så det er jo litt merkelig. Hadde likt en "behind the scenes" på hvordan internkommunikasjonen egentlig fungerer på hotell, men dette er altså bare en bagatell.

Frokostsalen var langt fra full klokka 9, og det er alltid deilig å kunne forsyne seg uten å gå oppå hverandre. Ganske god kvalitet på maten, men kunne spart meg for de litt trælete pølsene.

16. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har vel 99% positive erfaringer med oppgraderinger hos NCC, dette var andre gang på 5 år jeg ikke ble oppgradert.

17. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    486
    Bonuspoeng:
    63
    Mye NCC platinum her, tilbyr de statusmatch eller må jeg hive meg på 5x tilbudet de har gående for tiden?

18. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    @Thomas123 Etter min erfaring tilbyr ikke NCC statusmatch i så måte, men jeg vil si at gull er forholdsvis enkelt å oppnå. NCC Mastercard gir to netter kvalifiserende netter per måned feks. I tillegg kan du veksle inn Trumf til kvalifiserende poeng også.

19. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,307
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Norefjell Ski & Spa
    Oppgradering: Suite
    Rom: 3217
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk kl 12, Gratis mineralvann, Restaurantkupong, 2for1 i Spa og sen utsjekk kl 14.

Jeg fikk mail på mandagen før oppholdet skulle starte på fredagen om at vi hadde blitt oppgradert til suite. Så da i appen at jeg hadde blitt tildelt rom 2419 og at det stod Suite på min booking. Dette ble ikke synlig på nettsiden.
    Jeg sjekket appen regelmessig, og på onsdag ble vi flyttet til rom 2523. Torsdag ble vi flyttet til 3217, som ble fasit for vårt opphold. Suite kategorien var hele tiden synlig i appen, men ikke på nettsiden.

rom.jpg

hotell.jpg

Lørdagsfrokosten starter kl 07:30, vi hadde forventet masse folk og kø gåing rundt matbordet.
    Kom til frokostsalen kl 07:42 og der var det bare 3 stk andre fra før, så her kunne vi plukke maten i fred og ro (samt ta bilder av en ganske urørt frokostbuffet)

IMG_0663.jpg

IMG_0664.jpg

Frokosten hadde åpnet for 15 min siden og både bacon og eggerøre var allerede kaldt på toppen av fatet.

IMG_0665.jpg

IMG_0666.JPG

IMG_0662.jpg

IMG_0667.jpg

IMG_0668.jpg

IMG_0669.JPG

IMG_0670.jpg

Glutenfri brødbakst

IMG_0700.jpg

Det var også bløt og hardkokt egg tillgjengelig, Men eggeglass dukket ikke opp før kl 08:03.

Last edited: 19. nov 2021
    Baldrick, Upsaker, Ololsen and 10 others like this.
  20. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Christiania Teater
    Status: platinim
    Rom booket: Billigste rom
    Oppgradering: "Suite" Fint, stort rom med sofa og kaffemaskin 20211116_213806.jpg 20211116_213745.jpg 20211116_213801.jpg
    Rom: 513
    Andre fordeler: mineralvann, sjokolade og kort på rommet

Del denne siden