Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Son Spa
    Status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Suite
    Romnummer: 4114
    Lengde opphold: 1 natt

Oppgradert til suite, men det ble også 2 av mine 4 kollegaer.

Usikker på om jeg skal ta æren for samtlige upgrades, eller føle meg snytt siden andre enn meg også fikk suite…

A619DBE5-9F70-4292-9FCE-009E2B4D9E4B.jpeg

2. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tenker du kan påta deg æren for alle oppgraderingene .
    Fordelen med SonSpa er at halvparten av rommene er suiter, og noen må bli tildelt disse rommene også . Da kan det være greit å strø rundt seg blant reisefølge til statusmedlemmer.

Jeg opplevde det samme selv i forbindelse med 40-års feiring på SonSpa. Så godt som samtlige gjester jeg hadde bestilt rom til ble oppgradert til Suite. Det hjelper med (gull)/platinum medlemskap .

3. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde jeg bare kunnet konstatere det i baren tidligere i kveld!

De skulle sett meg nå. Kollegaene mine.

Her jeg ligger og super på en gratis cola zero fra minibaren.

At den var gratis, skal selvsagt gjøres et stort poeng av under checkouten i morgen. Som selvfølgelig skal utføres senest mulig.

Late checkout. Because I can.

Last edited: 30. nov 2021
    Baldrick, Grooo, Stuttfeiten and 9 others like this.
  4. Fredrich

Fredrich EBG, EBD i feb. 22. NCC Gull.

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Ernst
    Status: Gull
    Rom booket: Deluxe, via arbeidsgivers reisebyrå
    Oppgraderinger: Nei
    Romnummer: 226
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Nei.

Fikk kun nøkkelkortet i hånden og et kjapt "ha det bra" ved innsjekk. Ikke noe mer info.
    Syntes dette var rart da jeg kun bor på dette hotellet noen dager hver høst og er ikke særlig kjent her.
    Dette gikk helt fint da jeg hadde tett program hele tiden jeg var der og det ble kun søvn på hotellet.

Rommet var stort og fint med egen balkong mot lobby! Her var årets julepynt satt opp.

Clarion Hotell Ernst (1).jpg Clarion Hotell Ernst (2).jpg Clarion Hotell Ernst (3).jpg Clarion Hotell Ernst (4).jpg Clarion Hotell Ernst (5).jpg Clarion Hotell Ernst (6).jpg

5. Fredrich

Fredrich EBG, EBD i feb. 22. NCC Gull.

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Havnekontoret
    Rom booket: Deluxe, via arbeidsgivers reisebyrå
    Romnummer: 401
    Lengde opphold: 5 netter
    Andre fordeler: Velkomstkort med melkesjokolade.

Veldig hyggelig resepsjonist som fortalte om mat-tider og andre fasiliteter ved innsjekk, første gangen jeg besøker dette hotellet.
    Oppholdet varte fra søndag kveld til fredag morgen. Sa meg enig at rengjøring av rommet tirsdag og torsdag var greit, men fikk kun rengjøring tirsdag...
    Her sparer vi jo miljøet (eller penger?).

Benyttet meg av gull fordelen med 1 mineralvann om dagen. Minibaren på rommet ble fylt opp på tirsdag.

Valgte primært dette hotellet pga. Collection tilbudet med "gratis" mat. Følgende meny denne uken:
    Mandag: Kylling og ris. Tirsdag: Torsk og poteter. Onsdag: Kjøttgryte og poteter. Torsdag: Kylling med tilbehør.

Ellers var det et stort og fint rom med havutsikt. Litt slitt og gammelt. Generelt kaldt rom nå i November da rommet ligger på enden av bygget.

Clarion Hotell Havnekontoret Bergen (1).jpg Clarion Hotell Havnekontoret Bergen (2).jpg Clarion Hotell Havnekontoret Bergen (3).jpg Clarion Hotell Havnekontoret Bergen (4).jpg Clarion Hotell Havnekontoret Bergen (5).jpg Clarion Hotell Havnekontoret Bergen (6).jpg

6. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort hotel Vesterbro- København
    Rom booket: Superiour
    Romnummer: 483
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Niks

Fullt hotell, fikk sjekket inn 2 av 3 rom da vi ankom( var tre par som reiste).
    Rommet var ok størrelsesmessig, men noe slitent. Gulvet knirket noe infernalsk uansett hvor du gikk, hørtes ut som du var på ei gammal kaperskute i piratenes tid…:p
    Grei frokost, ordning og reda med framvisning av corona-pass og god rengjøring av bord.
    Bent Høie med partner spiste ved siden av oss lørdag morgen, så vi følte oss ikke som «lovbrytere» akkurat :D:D

7. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Collection Hotel Hammer, Lillehammer
    Status: Platinum
    Rom booket: To standard rom (et for poeng og et for penger
    Oppgraderinger: Det ene rommet ble oppgradert til et superior rom
    Andre fordeler: Mineralvann

Jeg setter alltid pris på å se en oppgradering i appen før ankomst, og før dette oppholdet ble oppgraderingen synlig mange måneder i forveien.

Hotellet var pusset oppsiden mitt forrige besøk, og rommene var både fine og rene.

Det som utmerket seg mest ved oppholdet var maten, og da særlig kveldsmaten (som var en fullverdig middag i mine øyne). Alt jeg forsynte meg med var meget velsmakende, og det var et rikelig utvalg av retter. Frokosten hadde et mer vanlig utvalg, men med variasjon mellom dagene.

Jeg kommer definitivt til å bo på Clarion Hammer igjen.

8. Weissen

Weissen Medlem

Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Clarion Collection Hotel Park, Halden
    Status: Gold
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Superior
    Andre fordeler: Mineralvann

Meget hyggelig resepsjonist som fortalte at han hadde gitt meg oppgradert rom. Spurt også om jeg ønsket mineralvann da jeg sjekket inn, og om jeg hadde behov for sen utsjekk. Alltid deilig når resepsjonistene anerkjenner status og er på tilbudssiden, slik at man slipper å spør om disse tingene selv.

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Lily Country Club
    Rom nummer: 3074
    Oppgraderinger: Ingen, se teksten
    Andre fordeler: Ingen

Hotellet er rimelig nytt, og utrolig fresht!

Personalet var utrolig hyggelige, over det hele. De gjorde det beste ut av en grusom situasjon (NC er hacket, og ingen PCer virket) - og sjekket folk inn ved hjelp av papirark hvor man skrev inn manuelt navn osv på egen hånd. Deretter gikk de på "bakrommet" bak resepsjonen med arket - og sjekket antagelig mot noen lister eller lignende over bookinger, skrev på pris, og kom tilbake for å be om betaling med VIPPS (siden heller ikke kort-terminalene virket).

For min del var oppholdet betalt med poeng, og dermed gikk akkurat betalings-biten rimelig raskt uten noe mer spørsmål. Jeg så andre kunder (særlig noen eldre par) slite veldig med å få til VIPPS-betaling, og det stoppet opp køen.

Det var ca 10-15 stk som skulle sjekke inn foran oss kl 15, så vi endte med å gå til SPA'et istedet. Vi hadde en booket time-slot der som holdt på å sprekke etter 20 minutters venting i køen foran resepsjonen - og med mange foran oss fortsatt. Derfor sjekket vi heller inn etter SPA-tiden var over. Da kom vi på 3 plass i køen, og alt tok bare 10 minutter.

SPAet var relativt lite men bra, og anbefales. Men jeg liker Norefjell bedre, under åpen himmel, når man først skal i kulpen eller boblebadet utendørs. På Lily er det tak over ute-bassengene og gjerder rundt så man er "innendørs utendørs".

Middag i restauranten var et salig rot. Veldig god mat, og hyggelig inndeling av det som ellers ville sett ut som en kantine ved at de har delt av med gardiner. Midt under måltidet gikk brannalarmen (mistenker pga kjøkkenet, for derfra luktet det svidd) og alle måtte ut. Etter alle gjestene var inne igjen, kom forretten raskt - men jeg skjønte at de hadde problemer. Og så på klokken da de ryddet forrett-tallerkener av bordet. Senere, og etter et par etterlysninger, kom hovedretten servert 59(!) minutter etter at forretten var ryddet av. Selvsagt helt uakseptabelt lang venting, og jeg ba pent om å snakke med restaurantsjefen da vi var ferdig med måltidet.

Han dukket opp, var hyggelig og service-minded, og foreslo på egen hånd det jeg inne i hodet mitt mente han burde si: at hovedrettene ikke skal betales for. Og han tilbød en gratis drink, som jeg takket nei til siden vi hadde fått nok vin på bordet allerede. Profft og bra ordnet.

Til frokost som var veldig innholdsrik, fresh og god, ble det først "god morgen" fra hun som tok oss i mot, og deretter samme hilsen fra en av kokkene gjennom åpningen mot det åpne kjøkkenet. Og samme til rengjøringsfolkene oppe i korridoren før utsjekk etterpå. Veldig hyggelige ansatte jevnt over, og med tydelig fokus på gjestene, alle sammen. Stor tommel opp. Et av de aller beste NC-hotellene i Norge på gjenkjennelse og bry-seg-om gjestene, dette.

Ingen platinum-fordeler overhodet, men det er jo fordi at hele NC er uten data etter hackingen som slo ut systemene deres. Dermed fullt forståelig. Men de bør, og kommer sikkert til, å gi en form for kompensasjon til alle statusmedlemmer som ikke har fått det de lover dem, som mineralvann, 2-for-1 spa osv.

20211204_175105.jpg 20211204_175625.jpg 20211205_101705.jpg 20211205_103339.jpg

10. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Clarion Hotel Copenhagen Airport
    Rom nummer: 1210
    Oppgraderinger: Deluxe
    Andre fordeler: Restaurantkupong + mineralvann

Oppdatering og romnummer var synlig i app før innsjekk. Restaurankupong på DKK 125 dukket opp i appen etter innsjekk. Resepsjonisten opplyste uoppfordret om muligheten til å ta mineralvann fra minibaren. Veldig stort rom, med romslig og flott bad med både romslig dusj og badekar. Veldig god seng. Vi hadde ikke så mye tid, og skulle fly videre tidlig på morgenen, så bestilte roomservice. Helt OK, men danske priser er helt ville. Kupongen hjalp litt da! Frokosten var bra. Anbefaler dette hoteller ved behov for overnatting på Kastrup, veldig praktisk å kunne gå tørrskodd fra terminalen.

11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,235
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort runway Osl.
    Rom booket: Fly away, eller hva det heter. under 2x kampanje.
    Oppgradering: Ja, men usikker til hvilken romkategori.
    Lengde opphold: 1 natt.
    Andre fordeler: Den vanlige zeroen.
    Personlig kort med 4x donouter og frukt.

Funker fint når man har en tidlig flight fra Osl. God pris med parkering. Ikke all verden til early bird frokost men det funket.
    Shuttle buss til Osl, ca 15 min. Kan sikkert snike seg inn på Dalens sin shuttle, om ønskelig.

Last edited: 10. des 2021
  12. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Norefjell Ski og Spa
    Rom booket: dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, suite, 1611
    Andre fordeler: Sen utsjekk

Attached Files:

Baldrick, Flymunda, Upsaker and 3 others like this.
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,129
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Grand Central
    Romnummer: 504 (til slutt)
    Andre fordeler: Flaske vann.

Sjekket i appen tidligere på dagen, og var tildelt en suite i 3. etasje. Så endret det seg i løpet av dagen, til en suite i 2. etasje. Prøvde å betale og sjekke inn i appen, men det fungerte ikke.

Da jeg sjekket inn fikk jeg superior rom i 5. etasje. (Visste ikke at det var 5 etasjer på hotellet en gang..) Spurte i resepsjonen om hva som var årsaken til dette, men det visste de ikke noe om. Hadde ikke sett at jeg hadde blitt tildelt noe annet rom. (Yeah right, det kommer jeg tilbake til).

Rom 504 ligger "litt" bortgjemt i 5. etasje. Gjennom 3 lukkede dører, smale ganger og delvis uten lys. Rakk å lure på om jeg hadde gått feil opptil flere ganger underveis. Det er bare 4 rom i denne etasjen, så man slipper å møte noen andre.

Men, rommet var fint. Stort bad, med både badekar og stor dusj. Topp stemning.

Fikk personlig velkomstkort, men det morsomste var baksiden, hvor de hadde strøket over romnummer til suiten som jeg først var tildelt, for så å skrive 504 i stedet. :rolleyes:

IMG_20211211_094210PXL_20211210_152939476.MP.jpg

IMG_20211211_094246PXL_20211210_153014452.MP.jpg

IMG_20211211_094229PXL_20211210_152959623.MP.jpg

IMG_20211211_094154PXL_20211210_152815405.MP.jpg

IMG_20211211_094324PXL_20211211_070612558.MP.jpg

14. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Comfort Hotel Gøteborg
    Rom booket: Standard twin
    Oppgraderinger:ja, til superior twin, rom 438 utsikt mot nabobygg.
    Andre fordeler: Fekk sjekka inn 10:00 ( hadde maila hotellet i førevegen og informerte om ca ankomsttid før avreise), spurte sjølv om pepsi max og fekk ha rommet til 14:00 utan problem.

Fekk lite info ved innsjekk, når eg skulle ta betalt for opphaldet blei eg oppmerksam på at prisen for kun 1 natt låg inne, spurte om da ikkje låg inne med 2 netter, resepsjonisten beklagde seg og fiksa korrekt sum. Ingen info om frukosttider eller at ein måtte registrera seg til frukosttid i helga. Kom ned veldig seint til frukosten so da var ikkje problem med å finna seg bord der.

Prøvde restauranten på hotellet OGBG som er inspirert av dei asiatiske landa. Menyen låg som eit samanbretta turistkart på bordet ved ankomst. Gjekk for "hängmörad svensk entrecote med kimichirösti og ingefärssoya. til 245,- retten var veldig god, men kanskje litt liten. Gjekk for OGBD`s créme brûlée med citrongräs och limeblad" til 75,- for dessert. Begge rettane var veldig gode. Den kvinnelege servitøren gjekk i svarte buksa og svart skjorta, medan dei mannlege servitørane gjekk med hawaii-skjorter. Litt merkeleg x) Fekk både etepinnar og vanleg bestikk til maten

Heilt basic grei frukost, opplevde kun ein type brød (kanskje fordi eg gjekk ned til frukost seint) ,men rundstykka var varme. Hotellet ligg 8 minutt frå sentralstasjonen i gåavstand. Dersom ein skal til Liseberg går blant anna 50-bussen rett utforbi hotellet og stoppar ved Liseberg tivoli. Anbefalar å gå av ved Korsvägen-stoppet.

15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,129
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: The Edge
    Oppgraderinger: Deluxe
    Romnummer: 925
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk (kl 13) og sen utsjekk (kl 18)

Første gang jeg ikke bor i spissen på The Edge, men deluxe-rommet var også fint. Litt mindre gulvplass, men det er jo ikke så farlig. Utsikten er vel det jeg savnet mest.

Bestilte frokost på rommet, så vi slapp å henge i buffeten. Det var suksess. Vafler og croissant, og brød og egg og bacon, juice og kaffe. Og masse frukt. Topp stemning! Fikk bruke restaurant-kupongen på frokosten også. (Selv om han sa at det ikke egentlig var lov). Fint å få beholde rommet til kl 18, når flyet går 1930.

16. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Stavanger
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Ja, Club Room.
    Romnummer: 521
    Andre fordeler: Sen utsjekk, brus, restaurantkupong.

Årets opphold nummer 10 på Clarion, hadde nesten forventet en flaske DP eller Krug for å feire jubileet. :p

Etter at jeg ikke fikk noen som helst form for oppgradering forrige gang til tross for ledige deluxe rom og suiter ved booking fikk jeg en grei oppgradering denne gangen. Club room er hvis jeg har forstått det rett det samme som deluxe men i en litt annen utførelse. Rommet var helt greit.

Ellers er det nå sikkert at hotellet skal renoveres iløpet av 2022/23 og det må være lov til å si at det faktisk trengs, man merker at deler av hotellet begynner å bli slitent. Ikke sånn at det er plagsomt, men mer helhetsinntrykket.

Når det gjelder maten i restauranten fraråder jeg på det sterkeste å gå for juletallerkenen, ribba var seig og smakløs. Pinnekjøttet var derimot meget godt, mørt og fint. Rotstappa var smakfull og god og selv om potetene kunne vært noen grader varmere gir jeg de godkjent også.

Alt i alt et greit opphold i Stavanger denne gangen. 4 uker til neste tur dit, da er det julebord på gang.

17. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Collection Folketeateret
    Rom booket: Standard dobbeltrom (for poeng)
    Romnummer: 402
    Andre fordeler: Den vanlige flasken mineralvann. (Men måtte spørre etter den da..)

Kunne fått et "bedre" rom, altså Deluxe, men ønsket badekar, så da ble det Superior denne gangen. Og det er faktisk ikke noe nederlag her, for rom tilsvarende 402 på Folketeateret er romslige. (Glemte utrolig nok bilde..:oops:) Det står en to-seter sofa i fotenden av sengen, og selv om badet er lite, så funker det greit. At det også er separat toalett, gir en nesten "suite-følelse". Andre hoteller kunne sikkert funnet på å kalle dette en mini/junior-suite.

Kveldsmaten var absolutt godkjent denne lørdagskvelden! Svinekjøtt med potetmos, samt suppe av gulrot og kokosmelk.
    upload_2021-12-13_14-7-51.png

upload_2021-12-13_14-9-12.png

Var taktisk i disse tider, og var tilstede for å være de første som forsynte seg.. Da så det faktisk veldig innbydende ut! :D
    Etter å ha observert enkelte som forsynte seg mens vi satt og spiste, er vi glad for at vi ikke kom etterpå...:rolleyes:

18. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Umeå City
    Status: Sølv
    Rom booket: Standard dobbeltrom (bonusnatt)
    Romnummer: 156
    Andre fordeler: Nei. Men hotellet tilbyr "lazy sundays", som betyr muligheter for utsjekk helt frem til 18.00.

Helt ok hotell som kun skulle brukes til å sove i. Litt hard seng etter min smak og relativt kjedelig frokost. NCH må ta seg sammen å slutte med den såkalte eggrøren de har.

Pluss for å få rom litt før klokka 14 å betale extra. Veldig kjærkomment når utreisedagen startet 0400.

19. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,010
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Lily Country Club
    Rom booket: Club Suite
    Rom nummer: 4000
    Oppgraderinger: Coutry suite

Utrolig flott og delikat hotell. Litt lodge feeling.
    Alle vi møtte på fra personalet var svært serviceinnstilte.
    Meget god mat. Sjelden jeg er fornøyd med biffen når jeg spiser ute, men her var den stekt til perfeksjon.
    Rommet var veldig komfortabelt med flott utsikt over landskapet og eget soverom.

D60746E1-B362-4A02-A902-03CA000B9BA3.jpeg 663483E5-AB96-417C-A3B9-A49849CDF9E6.jpeg

Upsaker, Kalsnes, Baldrick and 7 others like this.
  20. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,010
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Collection Gabelhus
    Rom booket: Standard
    Rom nummer: 328

Aldri bodd her før. Hyggelig og koselig sted, om enn noe 2000-talls over resepsjon og lobby. Fyr på prisen og hyggelig personale trakk opp.
    Gleden var stor da jeg sjekket appen og det lå inne juniorsuite. Skuffelsen desto større da vi sjekket inn og det var et superiorrom:confused::p
    Rommet var et hjørnerom med balkong. Ser for meg at det er hyggelig å sitter der på sommerstid med noe godt i glasset og ost og skinke fra Frogner special.
    Bor gjerne her igjen:)

4A71D761-CB27-41E6-A02F-5C942A785A32.jpeg 9C515271-5B74-4E42-95F3-422DFD016B40.jpeg

Upsaker, andkri58, KRS and 8 others like this.

Del denne siden