Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,136
    Bonuspoeng:
    293
    Enig der!

Hadde et oppdrag der engang i tiden når Thomson-CSF/Thales holdt til der.

2. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,164
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Norefjell Ski & Spa
    Status: Platinun
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Suite
    Romnummer: 1711
    Lengde opphold: 2 netter
    Annet: Som mange andre påpeker - mange nyansatte under opplæring. Dette resulterte i at det var litt styrete å bruke 2-for-1 på spa, restaurantvoucher og gavekortene.

1711 er en av de større suitene og er et "unicef"-rom, noe all pynt og vegger er preget av.

Hadde booket middag hele helgen på forhånd i restaurant 815. Her må de få litt skryt mtp kvaliteten på maten. Ekstrem mør biff og saftige retter. Litt kjipt at man må booke all mat via Favrit.com da de hverken tar amex eller at choicekortet ikke gir ekstra poeng fordi betalinger ikke registeres under riktig navn/MCC. Spiste lunsj i dag i Matbaren og her må jeg si at hamburgeren må være den dårligste jeg har spist på lenge. Ellers et supert opphold:)

Last edited: 23. jan 2022
    Jeanette, EndreD, Baldrick and 4 others like this.
  3. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,438
    Bonuspoeng:
    183
    Nice. Det var jeg som sto bak vinylutgivelsen av We Are Here, den første platen deres. :)

Spielhaug and Baldrick like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,274
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Christiania Teater
    Status: Platinum
    Oppgraderinger: Ja, Suite, rom 505
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Nei

Endelig skulle jeg få testet dette hotellet. Fire bookinger i 2021 ble kansellert av ulike grunner. Alle var blitt oppgradert til suite, men jeg fikk aldri testet. Så booket vi igjen, og denne gangen ble jeg også oppgradert til suite før ankomst. (Synlig i appen en uke før kanskje?) Varm velkomst, og det virket som at det lyste "Platinum" på skjermen hos resepsjonisten. Ble tildelt rom 505, ikke overraskende i 5. etasje. Ikke blant de største suitene de har (i følge etasjeplanen som hang på rommet), men god plass med sofa og lenestoler. Utsikt inn mot en intetsigende bakgård/sjakt. Utsikten er bedre på andre siden, ut mot Stortingsgata, der vi spiste frokost. Rommet bærer preg av at det ikke er helt nytt, men det var nok veldig fint da det var nytt. Litt tapet som løsner, skruehull etter gammel tv-løsning, og et par lamper som ikke kunne skrus av uten at man tok ut kontakten. Det "største" problemet var at det ikke var noen knagger til håndkle ved vasken. Så man måtte legge fra seg håndkle på benken, eller finnet et annet sted å slenge det fra seg.

Frokosten var grei. Vi var der 15 minutter før den stengte, og det ble fortsatt fylt på med bacon og annet.

EDIT: Glemte å legge til at det var et hyggelig velkomstkort på skrivebordet, sammen med en Kvikk lunsj. Det setter jeg pris på. :)

Last edited: 24. jan 2022
    Jeanette, EndreD, Upsaker and 9 others like this.
  5. Hjellegjerde

Hjellegjerde EBD

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Quality Airport Hotel Værnes
    Status: Gold
    Rom booket: Standard dobbeltrom (på poeng)
    Oppgraderinger: Ja, Deluxe, rom 544
    Andre fordeler: Flaske mineralvann i lobby, restaurantkupong i app (ble ikke benyttet)

En av de bedre opplevelsene jeg har hatt hos Choice! Fikk tekstmelding på forhånd på om jeg hadde noen ønsker til mitt opphold. Svarte at jeg gjerne ønsket pult med stol (da jeg ikke var sikker på om det var inkludert), og fikk en hyggelig melding tilbake med at det skulle de fikse.

Kom til hotellet og blir møtt med et smil og hyggelig velkomst. Etter at jeg har sagt hvem jeg er blir det med en gang spurt om jeg ønsket mineralvann, da det "selvsagt er inkludert". Videre hadde de også oppgradert meg. Kommer til rommet og der ligger det en hyggelig lapp som ønsker meg velkommen. Flott rom med gode fasiliteter og en flott frokost gjorde opplevelsen enda bedre.

Det skal nevnes at dette var min første natt på dette hotellet, men blir ikke siste.

Attached Files:

Jeanette, Kalsnes, Bolle and 10 others like this.
  6. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,184
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Admiral Bergen
    Status: Sølv
    Oppgraderinger: Nei
    Andre fordeler: Nada
    Kommentar: Det er kjipt å gå fra scandic sin red level til NC sølv hvor man faktisk ender opp med rommet man har betalt for :rolleyes:

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,244
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Tønsberg
    Oppgraderinger: Superior dobbeltrom (beste rommene deres, har ingen suiter)
    Betaling: 15000 bonuspoeng
    Annet: Oppgradering synlig i appen et knapt døgn før innsjekk. Gjenkjent umiddelbart som platinum da jeg sjekket inn - og fikk tilbud om å plukke opp gratis-mineralvannet selv fra kjøleskapet i "lounge-sonen" deres. Fikk kupong i appen (150 kr var det vel), men brukte den ikke nå heller.

Tildelt rom på "riktig sted" i hotellet, med utsikt ut mot gangbroen og sjøen.

Super smooth service på både inn- og utsjekk, men det var nok også temmelig lavt på belegg på dette som jo er et stort hotell og kan være litt hektisk andre ganger.

Likte teksten på plakaten deres om bruk av kupongen til kjøp av sjokolade osv :D

20220126_104735.jpg

Jeanette, eventyrer, Grooo and 6 others like this.
  8. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    113
    Denne plakaten tror jeg kommer fra Choice sentralt. Bra initiativ å forsøke å forklare reglene, men jeg mener egentlig at den skaper mer forvirring. Bør en forvente å kunne få bruke voucheren på ALT annet enn sjokolade eller er det flere unntak?
    Og regelen om mat OG drikke gjelder kun alkohol, ifølge vilkårene.

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,244
    Bonuspoeng:
    183
    De sier vel at det er flere unntak enn bare sjokolade. Og de nevner ikke at mat alene også går helt bra, men ikke alkohol alene. Men alkohol sammen med mat går greit :D

Reglene er vel ikke så lett å skrive ned komplett med få ord, men skal få poeng for å ha laget litt humor om Stratos til frokost og Melkerull til lunch :)

10. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Admiral, Bergen
    Status: Gull
    Oppgraderinger: Ja, til Superior dobbeltrom
    Andre fordeler: gratis brus frå minibar.

Med ein gang eg kom inn på badet på rommet reagerte eg på dårlig lukt, mest sansynlig frå sluk i dusj. Lot vatnet renne eit par minutt og lukta avtok. Klagde på detta i resepsjonen, dei kunne tilby meg nytt rom men då ville eg bli nedgradert til standarrom igjen då alle dei “beire” romma var fullbooka. Takka fint nei til det sjenerøse tilbudet. Fant også ei halvtom flaske med vatn i minibaren, fekk denna erstatta i resepsjonen..

Ellers var det eit bra opphald på admiral, som det stort sett er kvar gang. Veldig bra frukostbuffet med stort utvalg og eigen omelettkokk. Og jaggu har dei endelig gått tilbake til sjølvplukk av bacon, det har vert sakna av oss som ikkje er veldig begeistra for speilegg!

11. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion congress OSL
    Oppgraderinger: Ja, til Deluxe i følge appen, men kan ikke se at hotellet har Deluxe-rom på romoversikten sin. Var i hvert fall et stort rom med en sofa og et bord.
    Andre fordeler: Brus fra mini-bar, restaurantkupong i app (som jeg glemte å bruke), personlig velkomstkort og sjokoladekuler

Pleier normalt ikke å overnatte ved Gardermoen da det som Oslo-borger har vært enkelt å komme seg til flyplassen, men nå som vi har flyttet ytterligere 1,5 time unna og jeg er et uforbederlig B-menneske ble det en overnatting denne gangen. Parkerte på Dalen, så var praktisk å velge Clarion congress da det er ca 2 min unna.

Hotellet bærer preg av å være gammelt både utvendig og innvendig, selv om de har forsøkt å oppdatere med nye tekstiler osv. Hjelper jo på, men hotellet føles fortsatt gammelt og slitt. Rommet var helt greit, men igjen, føles utdatert til tross for at det var veldig rent og med nye og fine gardiner, puter, sengegavl osv. Badet er også av eldre dato, men velholdt med ny silikonfug osv. Hotellet er jo enormt og belegget var veldig lavt da vi var der, så ikke akkurat noen særlig atmosfære å snakke om. Restauranten føles som en veikro, og maten er av lav kvalitet. Spiste pasta med bacon og sopp hvor soppen ikke var renset ordentlig, så knaste godt i tennene av sand/jord :p Fisken var ekstremt overpriset for et par frosne torskeloins med kjipt tilbehør.
    Servicen var imidlertid helt strålende både i resepsjon og restaurant, men alt i alt frister ikke oppholdet til gjentagelse.

Erlingni, vanillacoke, Emma and 5 others like this.
  12. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    447
    Bonuspoeng:
    63
    Det er hyggelig å høre at du har hatt en flott opphold på Quality Tønsberg.
    Jeg har også gode erfaringer med dette hotellet som platinum status :).

Hotellets suiter er helt fenomenalt. Jeg ble overrasket når jeg ble oppgradert til suite, siden suitene ikke selges via nordic choice. Litt rart. Ut fra husken min finnes det kun 1 suite pr. etasje, men korriger meg gjerne. Det diggeste med disse suitene er at de ligger ytterst mot vannet, med 180 graders utsikt :D.

Last edited: 27. jan 2022
    andkri58, Emma and Maggie like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,244
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips! Det skal jeg ta med meg neste gang og spørre pent om en større oppgradering ;)

Som du sier, er det ingen hint på nettsidene til NC om at det finnes suiter der.

eventyrer liker dette
  14. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,179
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel Oslo (Bjørvika)
    Oppgraderinger: Ja, til superior rom, synlig omkring en uke før innsjekk. Først til rom 967, men på ankomstdagen var rommet endret til 581.
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Eira vann på glassflaske fra minibar. Kupongen på 125,-. Ettersom baren var stengt på mandag var det ingen problem å bruke kupongen på alkoholfritt og snacks fra minibaren.

Jeg har bodd her før og var godt fornøyd - og det var jeg også denne gangen. Hotellet fremstår rett og slett som moderne, rent og ubrukt :). Veldig gode senger og dyner.

Spesielt positiv var igjen frokosten med et flott utvalg av kvalitetsprodukter. Spesielt glad er jeg i den flotte rekesalaten (bilde), norsk bondeomelett som lages på bestilling, samt barista cafe og sveler som også er nystekt. Jeg hadde veldig gjerne sett slike frokostbuffeter på de andre Choice hoteller også.

Denne uka fikk jeg også en SMS før oppholdet om jeg hadde noe ønsker. Jeg husket at kun minibarene på suitene hadde Tonic Water (det står på menyen på rommet), så jeg tenkte at jeg skulle prøve om dem klarer å legge en flakse også i minibaren til superior rommet mitt. Som man ser på bildet – det fikk dem til. Nå var ikke den lille flaska med TW så veldig viktig for meg, men jeg var nysgjerrig om disse SMSene er bare «svada» eller om dem faktisk klarer å levere. Det gjorde dem.

På minus siden så kan jeg si at man hører litt støy fra veien – jo lengre ned og jo lengre mot øst man bor, jo mer støy blir det (spesielt fra buss og tikk), men det er overkommelig og blir ganske rolig om natten. Har man et rom mot sør, så er det sannsynligvis ganske stille – men utsikten er mindre fint.

Jeg skal bor her igjen fra mandag og gleder meg veldig til det.

IMG_20220124_191523685.jpg IMG_20220124_191553978.jpg IMG_20220124_191654848_HDR.jpg IMG_20220124_192330075_HDR.jpg IMG_20220124_194341912.jpg IMG_20220125_070448225.jpg IMG_20220125_070500148_HDR.jpg IMG_20220125_070512158_HDR.jpg IMG_20220127_070914295.jpg IMG_20220127_072846971_HDR.jpg

Last edited: 28. jan 2022
    Baldrick, Jeanette, KRS and 10 others like this.
  15. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,164
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Trondheim
    Status: Platinun
    Oppgraderinger: Ja, Deluxe
    Romnummer 602
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: restaurantvoucher, gratis mineralvann, badekåpe/tøfler på rom samt håndskrevet velkomstkort med litt sjokolade

Fikk upgrade til Deluxe i appen 3 dager før innsjekk. Spurte pent på innsjekk vedr suite og fikk til svar at disse var utelatt oppgraderingsfordelen. Litt rart svar men men. Klager ikke da Deluxe er nest best på dette hotellet, altså to hakk opp fra standard.

Last edited: 29. jan 2022
    Jeanette, Flyrlavt, Upsaker and 4 others like this.
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,274
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Quality Airport hotel Gardermoen
    Rom booket: Billigste rom. Skulle jo bare sove før tur.
    Oppgraderinger: Ja, til suite
    Rom nr: 4001
    Andre fordeler: Vann i resepsjonen

Så for noen dager siden at jeg var oppgradert til suite, og det er jo hyggelig. Ankom kl 23, fikk hyggelig velkomst, og nøkkel til rommet.
    4001 er en suite med flott utsikt mot Esso og E6.
    PXL_20220129_055422350.MP226.jpg

Men, rommet var stort, og jeg hadde god plass til meg selv og kofferten min. Spisestue hadde jeg også.
    PXL_20220128_221037071.MP229.jpg

PXL_20220128_221042905.MP235.jpg

PXL_20220128_221056731.MP232.jpg PXL_20220128_221110823.MP239.jpg

Frokosten var rolig, nesten ingen mennesker kl 0730.

Og nesten som hjemme.
    PXL_20220129_060008186.MP236.jpg

PXL_20220129_055921878.MP233.jpg

Kort, men hyggelig opphold.

Baldrick, Kalsnes, Erlingni and 15 others like this.
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,244
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig ironi!

18. Zendus

Zendus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    1 opphold i November og 1 Opphold i Januar
    Hotell : Hotel Oleana Bergen
    Status : Sølv (begge gangene)
    Rom Booket : Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger : Nei
    Rom : 422 og 522
    Lengde : 1 Natt hver gang
    Annet : Rommene er prikk like. Veldig trang toalettbås inne på badet. Rommene er helt greie, intet å bemerke utover normal slitasje på lister osv, Men (mulig jeg har vært uheldig) resepsjonistene fremstår ofte som usikre/ukjent med bookingsystemet

Emma, eventyrer, holmen and 1 other person like this.
  19. Zendus

Zendus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell : Quality hotell Residence Sandnes
    Status : Sølv
    Rom Booket : Standard Enkeltrom
    Oppgradering : Ja, Superior rom (iføge appen. Familierom ifølge nettsiden)
    Rom : husker ikke, 3 etasje ihvertfall(352 tror eg)
    Lengde : 1 Natt (5X statuskampanje)
    Annet : Oppholdet var i November. Julebord i restaurant, den var derfor stengt for oss andre. Julebordet satt i bar/resepsjonsområdet da jeg ankom i 17.30 tiden. Veldig høylytt allerede da. Både de foran meg i innsjekkskøen og jeg måtte nærmest rope til resepsjonisten for å få sjekket inn. Verken resepsjonist eller bartender gjorde noe da for å dempe lyden
    God frokost
    Bemerket ang. innsjekk på spørreundersøkelsen etterpå. Fikk fort en mail med beklagelse fra hotellet

Emma, eventyrer, holmen and 3 others like this.
  20. Zendus

Zendus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell : Comfort hotell Square Stavanger
    Status : Sølv
    Rom booket : Standard dobbeltrom
    Oppgradering : Nei
    Rom : 6 etasje ved heisen
    Lengde : 1 Natt (5X Statuskampanje)
    Annet : Føler Square kanskje er byens beste hotell iforhold til prisen

Emma, eventyrer, holmen and 2 others like this.

Del denne siden