Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Amerikalinjen
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Jepp, fortuna suite. Og denne gangen helt uoppfordret og diskret, uten noe som helst "mas" fra min side (tenkte skulle teste det denne gangen). Kudos! Skulle nesten tro at det var Radisson jeg bodde på...;)
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Gratis mineralvann fra minibar, glemte å bruke restaurantkupongen under middagen

Flott hotell, nice uoppfordret oppgradering, ryddig og effektiv innsjekk og utsjekk, hyggelig personale og god atmosfære. Kan lett anbefales!
    Ingen frokostbuffé, men servering ved bordene isteden. Vet ikke om dette skyldes koronatiltak eller om det er vanlig praksis ved dette hotellet. For meg og mine 193cm med kropp ble det i hvert fall for lite mat, og også lite valgmuligheter (var vel bare speilegg eller omelett man kunne få velge mellom).
    Men absolutt veldig god mat!

Baldrick, Bolle, Flymunda and 8 others like this.
  2. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,169
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Ramsalt, Bodø
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom
    Romnummer: 1205
    Lengde opphold: 1 netter
    Annet: Det var ledige suite ved innsjekk, spurte så om det var mulig å få oppgradering til en slik. Men disse var utelatt fra oppgraderings ordningen.

Fikk tidlig innsjekk på vårt rom kl 13, mens junior sitt rom var ikke klart. Men 10 min etter at vi ruslet ut av hotellet på vei til flymuseet ringte de for å gi beskjed om at rommet hans var klart.
    Han fikk ingen oppgradering, men jeg innkasserte 5 x natt på hans rom i tillegg til vårt.
    Jeg spurte via mail noen dager i forveien om det var mulig for sen utsjekk kl 15 på ett av rommene og det fikk vi.
    Frokost var meget bra, med godt utvalg av varmretter, smoothies og vanlig pålegg.
    Gratis shuffleboard i atriumet ved resepsjonen og baren var et greit tidsfordriv på kvelden.

bi1.JPG

I hver etasje fantes det en romoversikt med romnummer på i korridoren, så tok meg en tur fra topp til bunn i de etasjer det er rom. Rom som slutter med 11,12,13 og 14 har utsikt rett mot havnebassenget. 11 har også utsikt mot nord, 14 mot sør.

Beklager på forhånd at det blir litt bilde bonanza nå!

13 etg.jpg

12 etg.JPG

11 etg.jpg

10 etg.jpg

9 etg.jpg

8 etg.jpg

7etg.jpg

6 etg.jpg

5 etg.jpg

4 etg.jpg

3 etg.jpg

Så da har dere full oversikt over hvor dere får tildelt rom.

afirm, Baldrick, markus and 16 others like this.
  3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,094
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Børsparken, Oslo
    Rom booket: Moderat dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei
    Romnummer: 260
    Lengde opphold: 1 netter
    Annet: Ingen anerkjennelse av status. Ingen ekstra fordeler, ikke engang mineralvann.
    Moderat til god frokost, gode senger og freshe rom.

Flymunda, Emma, eventyrer and 3 others like this.
  4. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel Oslo (Bjørvika)
    Oppgraderinger: Ja, først til superior rom, synlig omkring en uke før innsjekk. Noe dager før innsjekk ble romkategorien videre oppgradert til Deluxe dobbeltrom
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Mineralvann fra minibar og kupongen på 125,-. Ettersom baren var stengt på mandag var det igjen mulig å bruke kupongen på alkoholfritt og snacks fra minibaren.

Det var opphold nummer tre på dette hotellet i år og jeg var igjen veldig fornøyd og kommer sikkert tilbake. Jeg har følelsen at dette hotellet stort sett oppgraderer gull medlemmer med en romkategori. Så kunne jeg en uke før innsjekk se at jeg ble oppgradert til superior rom. Ved utsjekk på oppholdet uken før dette oppholdet snakket jeg med resepsjonisten og roset både frokosten og de ansatte. En halv time etterpå sjekket jeg appen og var oppgradert til Deluxe dobbeltrom. Så her var jeg tydeligvis heldig med han bak resepsjonsdisken som så verdien i en gjest som kommer igjen uke etter uke.

Ved innsjekk denne uka var jeg litt mindre heldig. Selv om hun hadde sjekket meg inn de siste to ukene jeg har bodd her husket hun åpenbart ikke at jeg hadde bodd her før og var også ellers ikke særlig oppegående. Men jeg må vel leve med det. Personalet ved både frokost og i baren husket meg derimot veldig godt og det føles hyggelig å bli hilst med «God morning Sir, nice to have you back. Would you like to have a Cappuccino again?». Herlig!

Deluxrommet på 8. etasje var veldig fint, med overraskende lite bad. Jeg må også påpeke at det var godt synlige fettflekker på vinduene.

Restauranten er fremdeles stengt, men baren er åpent fra tirsdag til lørdag. Noen som ønsker å gjette va den lille panna cottaen på bildet koster? Jeg tipser om at voucheren på 125,- NOK ikke var nok.

IMG_20220131_174703809.jpg IMG_20220131_174713229.jpg IMG_20220131_174730066_HDR.jpg IMG_20220131_174932641.jpg IMG_20220131_174949863.jpg IMG_20220131_180819813.jpg IMG_20220201_205905102.jpg

Baldrick, eventyrer, Upsaker and 5 others like this.
  5. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,220
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Aviopolis (ved HEL)
    Oppgraderinger: Ja, til Deluxe dobbeltrom
    Andre fordeler: Mineralvann fra minibar og kupongen på 125,-.

Lekkert hotell som virket ganske nytt. Rom 850 ligger på hjørnet som gjør at det har et ganske stort bad med en dusj som jeg tror må ha vært på 5 kvm. 2 min med toget fra HEL eller 3 min med buss som går hvert 10 min.

88E12D9F-F0E2-49B8-86B4-6B4485768EFA.jpeg

Baldrick, Upsaker, themichael and 3 others like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Savoy Clarion Collection, Oslo
    Oppgraderinger: Supreme dobbeltrom, måtte byttes
    Annet: jeg spurte dem om jeg var oppgradert, og svaret var ja. Tok en gratis mineralvann fra minibaren.

Så kom jeg til et ok rom, bortsett fra at badet var kun 1,5 kvm stort. Jeg målte ikke, men det var sykt trangt. Ba resepsjonen om et annet rom, og fikk det. I samme kategori, antar jeg. Ganske likt i alle fall, bortsett fra stort bad.

Slitt i kantene, hele hotellet. Pluss for egg og bacon stekt og tilbudt på bestilling og levert til frokostbordet.

Flymunda, Upsaker, themichael and 2 others like this.
  7. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Comfort Vesterbro, København
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Ja, til superior
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: sen utsjekk på søndag til kl 17

Bodd her flere ganger. Ok hotell med grei beliggenhet. Ble tildelt rom 444, som var synlig i appn en dag før ankomst.
    Rommet hadde en liten gang og var tydelig et av de største i etasjen. Både safe og kjøleskap på rommet. Vindu inn mot bakgården. Frokosten var helt ok, og som forventet.
    Ellers uvant at munnbind ikke brukes i DK. Tror de eneste vi så med munnbind på hotellet var norske.

Attached Files:

Baldrick, Kalsnes, eventyrer and 6 others like this.
  8. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Villa Copenhagen, København
    Oppgraderinger: Tja, til superior plus (en kategori som ikke finnes...)
    Andre fordeler: sen utsjekk på søndag til kl 14

Flott hotell, men underbemannet og elendig service. Sannelig ikke verd prisen som lett kommer opp i 3000 nok pr natt.
    Full historie om hva som skjedde her:
    https://finalcall.travel/no/test-villa-copenhagen/

Baldrick, tobeornot999, miura and 8 others like this.
  9. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel, Stavanger
    Andre fordeler: Nei, fikk pent beskjed om ytterligere oppgradering ikke var mulig. Men man kunne fortsatt booke både deluxe og suite etter jeg var kommet opp på rommet.

Ellers et greit hotell jeg godt kan bo på igjen.
    Full historie her:
    https://finalcall.travel/no/test-clarion-hotel-stavanger/

Baldrick, themichael, KRS and 5 others like this.
  10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: The Hub, Oslo
    Oppgraderinger: Ja, til junior(?) suite
    Andre fordeler: restaurantkupong og mineralvann selvforsynt fra minibar

Vi har visning på leiligheten disse to dagene, og fant ut at vi kunne ta inn på hotell slik at vi slapp å klargjøre og vaske to ganger. Bestilte rom på poeng denne gangen og ringte inn og fikk bekreftet en junior suite. Resepsjonisten omtalte det dog som en suite. Ikke vet jeg, men vi er godt fornøyde. Rommet har eget soverom, en liten TV-stue, og en romslig gang. Stort pluss for utsjekk kl 18, og et aldri så lite minus for frysetemperatur i bassenget…

11. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,340
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Son Spa
    Rom booket: superior dobbel (40k poeng)
    Oppgraderinger: Ja, til suite
    Romnummer: 4320
    Annet: Fikk bekreftet oppgradering i app før ankomst. Det stod rom 3tusen og ettellerannet. Fikk tildelt rom 4320 ved ankomst. Nydelig stor suite med flott balkong med havutsikt.

Fikk et glass med bobler av "velkomstkomite" i resepsjonen. Alkoholfritt, men hyggelig gest.

Ikke noe hilsen eller gave på rommet, sikkert pga oppgradering ved ankomst. No prob..
    Fikk 125 kr i app, og tok en flaske vann i minibar som var gratis.
    Flott hotell og spa- her blir det flere besøk

Last edited: 07. febr 2022
  12. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,220
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Aviopolis (ved HEL)
    Oppgraderinger: Ja, til familierom
    Andre fordeler: Mineralvann fra minibar og kupong.

Fikk først et rom som viste seg å være et stort flott familierom. Når jeg skulle inn på badet for en håndvask åpenbarte det seg et stort gulv til tak vindu, som bare hatt litt tildeling i et kvadrat på midten. Nå var det mest skog og vei på utsiden, men liker litt mer privatliv på badet. Fikk byttet til stort familierom ved siden av. Familierom og Deluxe som jeg fikk to netter før virket å være omtrent samme størrelse og utstyr. Igjen veldig fornøyd. Svært proffe folk både i resepsjonen og i restauranten.

Maggie, Emma, themichael and 2 others like this.
  13. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel Energy, Stavanger
    Andre fordeler: Fikk brukt restaurantvoucher på en meget god middag. Frokosten var super!

Et hotell med en flott arkitektur. Nok en gang blir man ikke videre oppgradert ved ankomst til tross for ledige rom. Direktøren svarte i mail senere at her hadde resepsjonen gjort en feil, hvilket han beklaget.

https://finalcall.travel/no/test-clarion-hotel-energy-stavanger/

Baldrick, freddyen, petrate and 6 others like this.
  14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Hotel Bergen Airport Terminal
    Oppgraderinger: Ja, til hotellets største (?) suite
    Andre fordeler:

Nytt opphold på dette hotellet som jeg setter mer og mer pris på. Ved innsjekk ble jeg møtt av en veldig hyggelig resepsjonist som med ett lurt smil kunne fortelle at jeg skulle få ett veldig fint rom, nemlig hotellets "minste". Dette viste seg å være en diger suite som går over to etasjer (rom 432) og med flott utsikt over flyplassen.
    Suiten har bad og soverom oppe og stue, "kjøkken" og WC nede.
    Bookingen ble gjort kvelden før så er usikker på om oppgraderingen viste i appen, men det tviler jeg på.

IMG_0055.jpeg

IMG_0056.jpeg

IMG_0057.jpeg

IMG_0058.jpeg

IMG_0059.jpeg

IMG_0060.jpeg

15. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Sorry! Tilbake til temaet:

Hotell: Comfort Hotel Porsgrunn
    Oppgraderinger: Ja, til deluxe, hjørnerom
    Andre fordeler: Resepsjonisten spurte om jeg ikke ville ta meg meg en brus opp på rommet. Normalt må man spørre om dette. Bra! Frokosten var overraskende bra!

Nytt hotell, men med et noe kjedelig barceptionsområde. Frokosten var bedre her enn på Villa Copenhagen.... Skulle jo egentlig ikke så mye til...

https://finalcall.travel/no/test-comfort-hotel-porsgrunn/

16. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Vi tar en til:

Hotell: Clarion Hotel Post, Gøteborg
    Oppgraderinger: Nope! Til tross for at det var ledig superior da jeg booket.
    Andre fordeler: En hel times utsatt utsjekk.....

Det var mye som skar seg på kundeservicen på dette oppholdet.
    Hele historien her:
    https://finalcall.travel/no/test-clarion-hotel-post-goteborg/

haakonks, Flymunda, Emma and 5 others like this.
  17. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Clarion Hotel Post, Gøteborg
    Rom booket: Standard Twin
    Oppgraderinger: Nei ingen oppgraderinger.
    Andre fordeler: Restaurantkupong dukket opp i appen, og selvforsynt 1 mineralvann fra minibar.

Relativt middels på service. Prøvde å belaste inngang til svømmebasseng ved utsjekk selvom dette ble betalt når vi hentet ut håndklær.

themichael, Maggie and Emma like this.
  18. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Oslo (Bjørvika)
    Rom booket: Standard dobbeltrom med poeng
    Oppgraderinger: Ja, Suite
    Romnummer: 585
    Andre fordeler: Sen utsjekk til kl 18, restaurantvoucher, gratis mineralvann fra minibar

Kunne ca. en uke før innsjekk se i appen at jeg var oppgradert til Superior. To dager før innsjekk fikk jeg melding fra hotellet om jeg hadde noen ønsker for oppholdet (Virker å være en greie at man får disse meldingene fra Clarion Oslo). Svarte at vi selvfølgelig ønsket å teste en av suitene. Fikk svar "Vi fikser fint rom" og et par minutter senere når jeg sjekket appen var jeg da oppgradert til suite. Andre gang jeg bor på hotellet nå og må få trekke frem frokosten som en av hovedgrunnene til at vi bor der.

Baldrick, holmen, eventyrer and 3 others like this.
  19. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Amerikalinjen
    Status: Silver
    Rom booket: Superior dobbeltrom (F&F tilbud)
    Romnummer: 504
    Andre fordeler: Restaurantvoucher (glemte å bruke)

Denne ble bestilt på tampen av F&F tilbudet som en liten staycation mens uka ellers besto av deprimerende sykehusbesøk. Ingen forventninger om oppgraderinger el.l. da jeg fremdeles er silver. Alt i alt veldig fornøyd med oppholdet. Super service, god frokost (selv uten buffet) og et flott hotell ellers. Hadde rom ut mot Jernbanetorget men hørte lite til trafikken utenfor.

Baldrick, holmen, themichael and 2 others like this.
  20. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan
    Status: Silver
    Rom booket: Standard dobbeltrom (studentrabatt + doble poeng)
    Romnummer: 420
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk (11:00)

For 699,- natta inkludert frokost vil jeg si dette er ganske god uttelling, og kommer nok til å bo her igjen. Frokosten var grei, det gikk sånn halvveis an å jobbe litt fra rommet når jeg trengte det og jeg fikk trent litt i treningsrommet. Sentralt plassert, men likevel rolig og lite støy fra nærområdet.

Baldrick, holmen, eventyrer and 6 others like this.

Del denne siden