Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte inn og fikk tildelt en junior-suite på The Hub. Bra, eller skal jeg driste meg til å be om mer?

Last edited: 06. febr 2022
    Grooo and themichael like this.
  2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket inn nå, og vi ble veldig godt fornøyd med den!

3. polarexpressen

polarexpressen Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Ikke noe skrivebord, men et lite rundt bord med sitteplass. Forøvrig akkurat som på bildet på hjemmesida. Var mørkt da vi kom og mørkt da vi dro, så husker ikke etasje eller utsikt.

themichael and petrate like this.
  4. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Vet noen hva som skjer i Oslo i uke 14? Jeg har søkt etter 4.-7. april og får helt vanvittige priser. Uka før eller etter er prisene på et normalt nivå igjen.

upload_2022-2-10_9-28-23.png

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Nor-Shipping 2022 arrangeres disse dagene. Slike konferanser pleier å ha litt utslag på hotellpriser.

Jeanette, themichael and espenlampe like this.
  6. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Børsparken 10 000 poeng eller Karl Johan 15 000 poeng framstår som en god deal. Ledige bonusnetter i tidsrommet. Kjøp deg noe Trumf om du ikke har poeng ;)

Jeanette and themichael like this.
  7. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er absolutt mulighet for god verdi for poengene.
    Men siden det er kunden som betaler for oppholdet er det ikke så veldig fristende likevel :rolleyes:. Men jeg har nå bare booked Thon på Sandvika - det er uansett Lysaker jeg skal til, så det går fint. Jeg lurte bare på hvorfor prisene var så uvanlig høyt.

tombom liker dette
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,134
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med Expo på Fornebu, det er jo en del nærmere Lysaker.. Og ikke altfor høyt priset de dagene.

themichael liker dette
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,704
    Bonuspoeng:
    293
    Lillestrøm er meget sentralt 12 min med tog til Oslo S. Er en del hoteller her og.

themichael liker dette
  10. holmen

Likes mottatt:
    64,134
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, og hvis man skal til Lysaker, så er det mange steder som er en kort togtur unna. Thon i Sandvika er langt fra toget..

themichael liker dette
  11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,704
    Bonuspoeng:
    293
    Men ikke mange steder (faktisk ingen) som også bare er 12 min fra Gardermoen :)

petrate, themichael and Jorge like this.
  12. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke tenkt på det faktisk. Jeg har et par ganger hat veldig dårlige opplevelser på Quality hoteller (hovedsakelig i Sverige) sånn at jeg ikke lengre har lyst til å bruke dem. Men samtidig er Thon Sandvika 300,- per natt billigere og bare en kort togtur fra Lysaker. Jeg er ikke så veldig loyalt når det gjelder hotellene lengre - hovedsaklig fordi hotellene er heller ikke loyalt mot oss. Når jeg leser at NCC Platinum medlemmer her inne må krangle om en ytterlig oppgradering på folketomme hoteller...nei, jeg må ikke starte på det nå.

Her er det vel også svært høye priser (skjermbilde fra Thon, men sikkert det samme med NC):
    upload_2022-2-10_12-20-15.png

Last edited: 10. febr 2022
    RoadKing and andkri58 like this.
  13. holmen

Likes mottatt:
    64,134
    Bonuspoeng:
    293
    Langt til toget i Sandvika fra Thon Oslofjord da..

kaiarne liker dette
  14. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Google sier det er 12 minutter. Ikke helt opptimalt men overkommelig for meg egentlig. Nå bor jeg stort sett på Clarion Bjørvika - da går jeg vel 8 minutter også og har en lengre togtur.

tobeornot999 and holmen like this.
  15. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg setter stor pris på hotellanmeldelsene dine :)
    Men jeg mener du er litt upresis i omtalen av oppgraderingsfordelen for Platinum.
    Du har ikke krav på videre oppgradering ved ankomst selv om hotellet har ledige rom i høyere kategori.

Vilkårene sier ingenting om hvordan muligheten for oppgradering avgjøres. Altså om ledighet er avgjørende. Du blir nok skuffet om du forventer ytterligere oppgradering hver gang.

16. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Du henviser til denne:
    7.9.7 Mulighet til kostnadsfri oppgradering til beste tilgjengelige rom ved ankomst. Mulighet, avgjøres ved ankomst.

Kan være enig med deg i at den kunne være formulert klarere. Men jeg tolker det slik at muligheten består i at det finnes ledige rom i bedre kategorier. Det ville være dumt for Nordic Choice om "mulighet" skal være basert på dagsformen til resepsjonisten kombinert med trynefaktor til gjesten??

Scandic har jo tatt ut hele fordelen med oppgradering "fordi alle forventet det". Da har man ikke forstått mye av kundelojalitet i min bok iallefall.

Når Nordic Choice har dette med i sine vilkår som kommer på toppen av at Platinum er sikret en oppgradering til neste nivå når det er ledig rom, så bør de jo forholde seg til på en måte som virker betryggende for gjestene, og ikke som Joker Nord. Jeg har også opplevd at jeg ikke får oppgradering en kategori til tross for at har vært ledig rom ved booking. Så jeg har begynt å ta screenshot av tidspunktet jeg har booket rommet for å vise dem når de hardnakket påstår at det ikke var ledig superior rom da jeg booket standard.

17. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113

Du finner ingen som er uenige med deg her, men slik er altså reglene :)
    I praksis er det nok hotellenes policy som styrer dette, heller enn resepsjonistens dagsform.
    Men du skal ikke se bort fra at resepsjonisten har en viss mulighet for å overstyre back-office for hyggelige kunder som ikke krever sin "rett".

Hotellene er ofte frittstående enheter, som skal maksimere inntjening.

Jeg tipper følgende faktorer inngår i vurderingen:
    - Utsikter til at noen andre booker rommet som gis bort. Dette har hotellene gode tall på.
    - Om gjesten bor der ofte (en lojal Gullkunde trumfer nok en fraværende Platinum-gjest.)
    - Prisforskjell (og kostnadsforskjell) for booket rom og oppgradert rom. Et rimelig Comfort-hotell med mange standardrom og noen få kostbare Deluxe-rom vil kanskje være mindre villig til å oppgradere enn et dyrere Clarion-hotell hvor de fleste standardrommene er Superior og Deluxe.

RoadKing liker dette
  18. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan godt være du har rett i det du skriver, men for meg er problemet at det ikke er konsekvent og/eller noe mer forutsigbart. F.eks:

- Hvis hotellet venter en meget lojal stamgjest med gullstatus, ville de nok allerede holde av et rom i en bedre klasse fra tidligere på dagen.
    - Når resepsjonisten møter deg med at "vi har dessverre ikke flere superior eller deluxerom ledig så vi kan ikke oppgradere deg" og du kommer på rommet og ser at det er plenty av rom i alle kategorier ledig, føler man seg lurt og løyet til. Altså dårlig kundeservice.
    - Sjekker man inn kl 23 er det neppe et argument at de kommer til å selge særlig mange flere rom den dagen.
    - Jeg har bedre erfaring med gode oppgraderinger på comfort hoteller enn på Clarion og på de frittstående er det enda værre...
    - Har et par Clarion collection hoteller jeg bor ofte på og er på fornavn med alle resepsjonistene, og føler ikke jeg har mer hell i oppgraderingene der enn på andre.

Så er det troverdigheten til hotellkjedene da. Leste om et Marriott hotell som ble tatt på fersken ved at de nullet ut alle premium rom ved midnatt slik at de ikke behøvde å oppgradere statuskunder. I min bok er ikke slike hoteller ute etter stamgjester iallefall. Så det er nok mye rart der ute. Men klager man ikke får man iallefall ikke noe..... Det gode er at dersom man blir kompensert med bonuspoeng hos Nordic Choice teller de jo også med mot neste statusnivå.

kaijoar, Maggie, NoLimit and 2 others like this.
  19. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Gode poenger :)
    Men det koker ned til to ting...
    Reglene garanterer ikke oppgradering utover et nivå (så lenge finnes ledige rom på bookingtidspunktet)
    Du etterlyser en forutsigbar og konsekvent håndtering av noe som kan komme som en hyggelig gest eller bonus. Her er det et motsetningsforhold. Resultatet av en slik forpliktelse hadde kanskje vært at hele fordelen måtte fjernes.

eventyrer liker dette
  20. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Har booket Clarion hotell Sign i Stockholm nå i natt. Det ligger ingen restaurant voucher i appen. Gjelder ikke disse voucherene i Sverige?

Del denne siden