Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    As a GOLD member, you will get a digital restaurant voucher worth 125 kr or 13 EUR per night when you stay at a Clarion Hotel®, Quality Hotel™ or one of our independent hotels in Sweden, Norway, Denmark and Finland*.

The restaurant voucher will be available in our app on the day you arrive. If you stay at a hotel that is not displayed in the app, you will receive a paper voucher.

* This does not apply at Clarion Collection®, where an evening meal is included in the room rate. The benefit does also not apply to Comfort Hotel®.

2. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Da får jeg bare etterlyse den når jeg sjekker inn

3. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Den kommer ikke opp i appen før etter innsjekk.

furlong and Maggie like this.
  4. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,210
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har opplevd et par ganger at appen viser at jeg skal få et "deluxe" rom, selv om det ikke er en romkategori på det aktuelle hotellet. Har dessverre måtte avbestille turen ved begge anledninger dette skjedde, men lurer på hva som skiller deluxe fra superior? Noen som vet?

5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Har selv hatt 3 opphold på Villa og totalt 13 netter der.
    Frokosten har vært strålende ved hver anledning. På de tre forskjellige oppholdene vil jeg si at frokosten har holdt samme gode standard. Frokosten på Villa er den beste jeg har smakt på mine nc opphold siste 2 år og jeg har besøkt en del nc hoteller :)

Flymunda liker dette
  6. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Bodde på Villa i november, vi var enormt skuffet over det tarvelige frokostutvalget.

Bizflyer and NoLimit like this.
  7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Var der sist når Danmark sist slapp alle restriksjoner. Det var helgen 10-12 september. Håper ikke det har blitt dårligere etter det. Forrige gang jeg var der var midt i fellesferien, 10 dager på rad og jeg var like fornøyd hver morgen :)
    Danske baksten der lages på hotellet og er i samme klasse som de beste bakerne i byen. Bare det at de har 3 forskjellige kaldpresset/ferskpresset juice har nc hoteller i Norge noe å lære av.

tobeornot999 liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Var der 2 netter i slutten av oktober, og var ikke imponert over servicetilbud alt i alt.

Rommet var knallfint, fikk det oppgradert og gave (håndkrem) på rommet som NCC platinum. Sengen, badet og alt annet innenfor romdøren var topp.

Frokost = overfylt og ufresht presentert, antagelig pga mange gjester som betød at de burde hatt ansatte som fylte på og sørget for presentasjonen jevnlig.

Innsjekk = håpløst med kun 2 skranker for 1(!) var betjent for innsjekk til et så stort hotell. Men selv-innsjekk på "bordet" til høyre for resepsjonen fungerte fint.

Service = fra faktiske mennesker var det tilnærmet 0 service. Eneste unntak, som var en veldig hyggelig dame, var hun som tok imot utenfor frokostrommet.

Hotellet har fin beliggenhet, ser flott ut på utsiden, og jeg hadde som sagt et supert rom. I tillegg likte jeg godt arealet rundt baren/innsjekkingen med DJen og alt rundt. Men ikke et sted jeg vil gjøre et stort poeng av å komme tilbake til.

KRS, themichael, Emma and 1 other person like this.
  9. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Dette oppsummerer veldig godt mitt inntrykk av Villa Copenhagen. Jeg synes at hotellet er lekkert og at rommet er meget komfortabelt, men at service og frokost trekker ned (bakevarene fra Rug var definitivt det meste med frokosten). Når det er sagt kommer jeg helr sikkert til å bo der igjen selv om Skt. Petri er favoritten i København.

tobeornot999 and Flymunda like this.
  10. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Juice var faktisk ferskpresset (ferdig i mugger), men baksten var det ikke noe spesielt med når vi var der hvertfall. Ellers var sortimentet helt standard: Eggerøre, bacon, små pølser, et minimum av øvrig pålegg.
    Av de beste NCC frokostene jeg kan sammenligne med var det klasseforskjell fra eks. Clarion Oslo og Amerikalinjen.
    Med det sagt så likte vi hotellet godt. Flott rom og bad, lobbyen, basseng/badstu. Drar nok tilbake, men ikke for frokostens del ;)

themichael liker dette
  11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Amerikalinjen har muligens den beste nc frokosten jeg har smakt her til lands.(merk nc frokosten)
    Men jeg mener Villa hadde bedre frokost en både Farris, Clarion Oslo og langt bedre en fks Son Spa, Norefjell osv.

Jeg var godt fornøyd med servicen og har hatt tre prikkfrie opphold. Håper de har beholdt standaren for mine kommende opphold.
    Min kjære nabo hadde bokket 3 dager på Skt.Petri og 3 dager på Villa og flyktet fra Skt.Petri etter et døgn. Klarte booke om. Jeg var innom Skt.Petri i sommer bare for å sjekke om det var så ille som han beskrev og det jeg så var ikke veldig fristende.

12. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Setter stor pris på de lokale gourmetproduktene Clarion Oslo tilbyr - skinker, oster osv. For ikke å snakke om den hjemmelagde rekesalaten og omelettstasjonen. Liknende var totalt mangelvare på Villa.
    Vi har nok hatt forskjellige serveringer på våre opphold. Leser fra andre besøkende at de har hatt omelettstasjon på Villa. Den er enten forbedret bort eller var midlertidig stengt når vi var der.

tobeornot999, Maggie and themichael like this.
  13. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer litt på hvor du har vært?
    Bodde flere ganger på Amerikalinjen, men det var før pandemien, og frokosten var "elendig" i forhold til hva jeg forventet. Ingen omelettstasjon og eneste brød var bagels. Håper inddelig at de har forbedet seg. Men når målet er å virke Los Angeles aktig hvor miljø og bærekraft er vesentlig, kan de jo se om det er sånn deres beste kunder vil ha det?
    https://finalcall.travel/no/test-av-oslos-nyeste-hotel-amerikalinjen/

Frokosten på Villa Copenhagen var absolutt ingenting til å stå opp for. Den var meget skuffende til prisen:
    https://finalcall.travel/no/test-villa-copenhagen/

Eneste positive er at de ikke tok ekstra betalt for den. De skulle egentlig skamme seg over frokosten, og jeg var der i november i fjor. 6 kanaler på tv sier vel sitt når prisen er på 3000 DKK pr natt...

themichael liker dette
  14. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Akkurat sånn så frokosten på Villa ut under vårt besøk, støtter din vurdering.

Bizflyer liker dette
  15. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter absolutt din vurdering om Clarion Oslo og liker at også andre er begeistret over rekesalaten. Jeg har også sendt en epost til hotelldirektøren Robert Holan med noe rosende ord om frokosten og det ble god mottatt. Jeg synes det er nødvendig å si ifra at det settes pris på den type frokost, fordi frokosten er stort sett et minus hos Choice - også på flaggskip hotellene. Det er i min oppfatning alt for mange billigprodukter av dårlig kvalitet som serveres. Jeg føler bestandig at det er økonomiavdelingen som styrer frokosten - og ikke matentusiaster.

Det sier vel sitt at Choice ikke stilte en eneste fylkesvinner i Twinings Best Breakfast 2019:

https://www.haugen-gruppen.no/storkjokken/nyheter/2019/vinner-av-twinings-best-breakfast-2019

andkri58, tombom and Maggie like this.
  16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har vært på samme hoteller som deg men har en helt annen mening. Når du mener at frokosten på et Comfort hotell er bedre en på Villa, legger jeg diskusjonen død.
    Folk har tydeligvis helt andre preferanser og smak.

Mine to opphold på Amerikalinjen hadde ingen buffet men bordservering. Dette fungerte strålende og er beste nc frokost jeg har smakt siste 2 år her til lands, tett etterfulgt av Clarion Oslo. The Hub har jeg også prøvd og det stod til strykkarakter, så forskjell på nabo Clarion hotellene.
    Enig med @themichael , NC burde generelt ha bedre frokoster. Spesielt på steder som Norefjell og Son Spa etter min erfaring. Synd at de ikke klarer streke seg etter fks Scandic Nidelven og Britannia

Last edited: 12. febr 2022
    tobeornot999 and themichael like this.
  17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg må jo si at frokosten på Villa som @Bizflyer viser til i sin anmeldelse ikke akkurat ser bra ut. Får litt danskebåten/Strømstadferga-feeling av de bildene :eek:
    Men på Amerikalinjen så det jo veldig bra ut. Pluss for å ha skjært opp brunosten. Har aldri likt at et helt hotell skal plukke på osten mens de skjærer skiver... en uting både før, under og etter pandemi! :p

Baldrick and themichael like this.
  18. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,135
    Bonuspoeng:
    293
    Lurer veldig på hva som var problemet på Skt. Petri? Her er alt helt topp. Alle er fornøyde, og vi har fått bobler til frokost.

19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Her må min kjære nabo fylle inn. Jeg var bare en kjapp tur innom. Frokosten var vist langt bedre på Villa i følge han. Jeg gikk litt bortover korridorene og tittet litt inn på åpne rom. Det så ikke veldig ut som et 5stjerners hotell det jeg så.

themichael liker dette
  20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,135
    Bonuspoeng:
    293
    Kan du ikke legge ut mer info her, i stedet for å lede oss inn på en annen nettside?

Grooo, Darkcho, Flymunda and 3 others like this.

Del denne siden