Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Noen her som har erfaring med At Six i Stockholm som er en del av NCC? :)

2. Zendus

Zendus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Kveldens store spørsmål
    Har gjennom de siste 10 årene jevnlig bodd på hotell i Bergen. Både hos NCC og andre.
    Har prøvd nr 13, Admiral, Comfort Bergen og Hotell Oleana.
    Hvilket hotell i NCC gir "best" verdi iforhold til pris og hvilket eventuelt mest rundhåndet med oppgraderinger ved status (er Gold nå)?

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Vært på alle utenom Comfort selv, som platinum. En del ganger.

Og kan legge til Havnekontoret i mixen. Som er min favoritt i Bergen.

Bortsett fra Nr 13, er Havnekontoret det eneste av de på listen som har gitt gode oppgraderinger jevnt over.

Likevel, som mer generell kommentar:
    Dette kan variere veldig avhengig av belegg og humøret til den som fordeler rommene akkurat den dagen du skal sjekke inn. Oppgraderinger blir oftest synlig i appen/web dagen før innsjekk, når de jobber seg gjennom bookingene for neste dag.

Platinum har garantert oppgradering, som ikke gull har. Men det virker ærlig talt ikke som om det gjør særlig forskjell jevnt over. Det er mer et spørsmål om holdningen til hen som fordeler rommene der og da. Hilsen en som bor et par måneder på Choice i året.

themichael, Baldrick and eventyrer like this.
  4. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Har dere erfaring om man kan få 10 000 poeng fra Ishavskraft flere ganger? Det står "én gang per målernummer" på hjemmesiden til Ishavskraft. Men jeg husker at Fjordkraft (som eksempel) skriver det samme og at det er likevel mulig å få Eurobonus velkomstpoeng igjen etter 12 måneder.

Jeg verdtsetter ikke NCC poeng så veldig høyt, men disse poengene sikrer medlemsnivået mitt.

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    NC-appen gir nå mulighet til å slå av visning av NCC Mastercard transaksjoner (som jo blir mange, inkludert småbeløp her og der hvor kortet brukes).

God ide av app-utviklerne!

Denne endringen kom inn i Android appen med versjon 4.11.0. IPhone vet jeg ikke noe om, men det har hvertfall vært ulik tid for når ny versjon lanseres på de 2 plattformene.

Last edited: 02. febr 2022
    holmen, eventyrer, petrate and 3 others like this.
  6. GlennDi

GlennDi Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Kan bekrefte at den samme funksjonen også er tilgjengelig på iPhone.

tobeornot999 liker dette
  7. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    249
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har erfaringer med Comfort Xpress Youngstorget etter ombyggingen? Ser de har fått romkategori Deluxe. Erfaringer?

8. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,342
    Bonuspoeng:
    183
    Hei. Ferskt Platinum medlem her. Skal på Son Spa til helgen, men får bare opp ledig tid i spa/basseng som passer oss dårlig. Det står at det er 90 min pr rom pr dag.
    Tror jeg har hørt at i hvert fall på Farris Bad får platinum et sort armbånd som gir spa adgang når man vil.
    Er det samme på Son? Ser de også tar 295 kr for badstue/sjøbad. Kan Spa inngang 2 for 1 benyttes til dette?
    På forhånd takk for svar :)

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Platinum her også, og dessverre uten nylig erfaring fra Son.

Men å sende en hyggelig mail hvor det er tydelig at man er platinum, gleder seg til å besøke hotellet og spa'et, samt ønsker å bruke 2 for 1 inngangen fungerte strålende på Lily nylig. Og Farris før det.

Kunne plukke fritt tidspunkt.

Men de skyldte på covid (som de fleste har gjort på autopilot lenge nå), og sa at man fikk farget armbånd som tilsvarte en gitt tidsperiode bare.

På Lily var de veldig tydelige på at jeg kunne få flere armbånd, med forskjellige farger om ønsket. På Farris hørtes også alt problemfritt ut, men da trengte jeg det ikke uansett - så jeg testet ikke.

Son har jo ganske lite spa. Ala Lily. Men løser seg nok :) Lykke til!

haifinn liker dette
  10. polarexpressen

polarexpressen Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg hadde en poengnatt der i slutten av desember. Ble da oppgradert til Deluxe-rom. Synes selv det var moderne med god garderobe- og romløsning og ikke minst et klimaanlegg som fungerte utmerket en kald vinternatt. Alt i alt meget god verdi for 7500 poeng.

Baldrick, themichael and petrate like this.
  11. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    249
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar

Var det stol og bord på rommet? Hvilken etasje lå rommet i?

12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Glemte du besøke 2 etg på Son? :)
    Gjetter på at antall m2 på anlegget på Son er minst 4x Lily

Jan Fredrik, tobeornot999 and haifinn like this.
  13. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor vanlig er det at man blir oppgradert på Comfort Xpress? Det er veldig lenge siden jeg har bodd på et av disse hotellene. Jeg er så vant til statusperks at jeg nesten ikke tåler å bo på hoteller der jeg ikke får noe fordeler :rolleyes:.

petrate and haifinn like this.
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, faktisk glemte jeg nok det :p

Maggie liker dette
  15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Det er der voksen spaen er :)
    Son magic cirle tror jeg den heter.
    Sist jeg var på Lily i sommeren hørte jeg de sa at de hadde planer om utvidelse.
    Strømstad Spa er dypt savnet, håper på gjenåpning der. Søster hotellet til Son hvor det meste var bedre en på Son Spa.

Var på The well på tirsdag, synd det ikke er nc.

tobeornot999 and Baldrick like this.
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,134
    Bonuspoeng:
    293
    Såvidt jeg vet så blir man ikke oppgradert på Comfort Xpress.

17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Selger leiligheten i Oslo med visning i dag og i morgen. Siden vi har en 1-åring som raserer absolutt alt han kommer over tenker vi at vi flykter inn på et hotell i natt.

Vurderer The Hub (25k poeng), Amerikalinjen (40k poeng) og The Thief (40k poeng). Jeg er Platinum og alle har ledig suite. Hvilket bør vi gå for, som i hvem er rausest med å oppgradere til ledig suite?

18. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Lite å tilføre spørsmålet. Men et alternativ hvis du har 105' poeng er å booke alle tre, vente litt og se om noen oppgraderer deg til suite så avbestille de andre to.

tobeornot999, petrate and Gullars like this.
  19. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kun erfaring som Gull med The Hub. Dem ser ut til å oppgradere meg kun fra standard til superior. Velger man rommet selv i appen, får man kun velge i betalt romkategori og videre oppgradering er teknisk ikke mulig (fikk jeg i hvert fall høre i resepsjonen).

Gullars liker dette
  20. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg la inn en booking på The Hub siden den er nærmest. Får stikke bortom nå og se hva de får til.

themichael and petrate like this.

Del denne siden