Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,146
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Norefjell Ski & Spa
    Status: Gold
    Rom booket: suite
    Oppgraderinger: nope
    Romnummer: 1709
    Lengde opphold: 2 netter
    Annet: Mange nyansatte folk, i matbaren måtte en overordnet tilkalles for å få brukt restaurantkupongen.
    Siden det er skjenkestopp kan man ikke kjøpe alkohol i baren, dette har de løst med å tilby roomservice.
    Jeg bestilte en flaske bobler kl 18:40 på deres nettløsning ,og kl 18:45 banket det på døren. Så det var kjapt levert!
    Hvis man skal feire nyttårsaften her med små barn så kan det anbefales å få et rom i 6 eller 7.etg med oddetall, da får man utsikt fra balkongen til barnefyrverkeriet kl 20.

barne.jpg

Ved voksenfyrverkeiet ved midnatt er det best utsikt fra partallsrom i hovedbygningen i 6-7.etg
    Fyrverkeriet sendes opp ved broen her

voksen.jpg

Vi bodde på feil side til fyrverkeriet kl 24, men tok oppstilling på terrassen til spaet og hadde en fantastisk opplevelse.

Her er utsikten fra rom 1709 mot høyre.

utsikt.JPG

Skulle du plutselig få opp rom 1707 i appen før ankomst, så ring for å få byttet rom. Det ligger virkelig inne i kroken.

1707.JPG

Som dere kan se på denne romoversikten

oversikt.jpg

Så over til en utfordring til dere som skal til dette hotellet, klarer dere å finne dette treet i skogen.

tre.JPG

2. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: The Hub (opprinnelig Clarion Collection Folketeateret)
    Rom booket: standard
    Oppgraderinger: ja, superior
    Romnummer: 1248
    Lengde opphold: 1 natt

Bestilte en overnatting på CC Folketeateret i romjulen ifbm 5x netter-kampanjen til Norid Choice Club i begynnelsen av november. Bestilte i utgangspunktet et standard rom, og håpte på en oppgradering ved ankomst. Har tidligere bodd her flere ganger og synes dette er et hyggelig hotell. Har også benyttet hotellet til dagmøter i jobben, da de har et flott lokale rett over rommet hvor kveldsbuffeten serveres.
    To uker før jul kom det e-post fra hotellet om at de hadde bestemt seg for å ha stengt i julen, og at alle gjestene var blitt flyttet til The Hub. Vi skulle få rommet til samme pris og The Hub skulle gi oss kveldsmat.
    Hørte så ikke mer, annet enn at bestillingen forsvant i app, og det kom ingen ny bestillingen på The Hub. Ble derfor nødt til å kontakt The Hub for å forsikre meg om at alt var OK, noe de ganske raskt svarte på, og bekreftet. I tillegg kom bestillingen nå opp i appn.
    I appn kunne jeg seg at romkategorien var endret til superior, og jeg kunne velge rom to dager før ankomst. Valgte rom 1248, da det så ut som et forholdsvis stort rom, noe som stemte. Ved innsjekk var det litt kø, og overraskende mange gjester for å være i romjulen. Det var en egen innsjekkingsskranke som var merket "priority" helt til venstre, nærmest baren. Klarte ikke se hva sommar definisjonen på hvem som kunne benytte seg av denne, så da gjorde vi det.
    Rommet var stort og flott, og tilpasset rullestolbrukere. Merkelig nok var det plassert lengst unna heisene og det var en lang distanse fra heisene og til rommet (som bla inkluderte to korridordører man skulle igjennom).
    Kveldsmaten ble servert i restauranten i 2.etg, og bestod av en tallerken med et lite torskestykke, to spiseskjeer med søbtpotetmos og 3-4 små blomkålbuketter. Maten smakte godt, men det var veldig lite mat.
    Valgte å besøke Calmeyers hage i 13.et for noe å drikke, og få brukt verdikupongen. Her måtte man bestille alkoholfri drikke fra bordene, og benytte QR-koden. Klarte umiddelbart ikke se hvordan jeg skulle få lagt inn verdikupongen før jeg betalte, så tok kontakt med personalet. Jeg må ha vært første person som stilte det spørsmålet. Personalet brukte lang tid på både mobiler, PCer og kastesystemet før de klarte finne ut hvilken kode de skulle legge inn i bestillingen for å få fratrekk for 125kr. Bartenderen kom tilbake til meg etter en halvtime og sa at jeg måtte aktivere verdikupongen i app, slik at den ikke kunne brukes flere ganger, noe vi begge glemte å gjøre i all forvirringen om hvordan faktisk få trekt fra 125kr på bestillingen ved bruk av QR-koden. Det ordnet seg til slutt, men cocktailene var ingen stor høydare.

Attached Files:

themichael, Baldrick, petrate and 9 others like this.
  3. vanillacoke

vanillacoke Medlem

Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Comfort Karl Johan (opprinnelig Grand Central)
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Superior (handicap)
    Romnummer: 337
    Lengde opphold: 3 netter

Booket for familie (5x-kampanje) og beskjed om at oppgraderinger kun gjaldt eier av medlemskap, da dette ofte blir misbrukt. Hun var grei og oppgraderte uansett, kanskje delvis pga. man ble flyttet fra annet hotell. Comfort sin sen utsjekk søndag (18.00) kommer også godt med når man har sen flyavgang.

Edit: hadde fått romnr. før innsjekk, uten oppgradering, selv om det var ledige rom.

Last edited: 02. jan 2022
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Stavanger
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Deluxe dobbeltrom, selv om appen bare sa Superior
    Romnummer: 1117
    Annet: Restaurantbong. Som (nesten) alltid ubrukt på dette oppholdet også

Veldig hyggelige folk i resepsjonen på dette hotellet alltid. To forskjellige, og begge blide og proffe damer ved både inn- og utsjekk.

Appen ga på forhånd indikasjon om oppgradering fra Standard til Superior rom. Ved innsjekk fikk jeg istedet enda ett hakk oppgradering fra Superior til Deluxe rom, selv om appen fortsatt sa Superior. Dørene inn til rommene i dette hotellet sier tydelig hvilken kategori rommet har, så det var ikke til å misforstå.

Største forskjell er at Deluxe-rommet er digert, og ligger i den enden av bygget som har buet fasade. Masse vinduer fordelt utover hele "buen" gir super utsikt (særlig i toppetasjene der jeg var) utover hele Stavanger sentrum og sjøen utenfor.

eventyrer, furlong, Emma and 3 others like this.
  5. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Har 8-10 opphold der i året i forbindelse med jobb, og har kun en gang opplevd å ikke bli oppgradert, og da hadde jeg på følelsen at damen i resepsjonen omtrent var på gråten. Har ikke opplevd noe annet negativt enn det, og blir altid ønsket velkommen med fullt navn før check-in, nesten så man skulle tro de hadde noe ansiktsgjennkjenning der. :D

6. Staralliance

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Comfort Karl Johan
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Usikker
    Romnummer: 458

Bestilte en overnatting på dette hotellet like over nyttår. Intensjonen var bla å få med meg 5x antall tellende overnattingsdøgn, for å kvalifisere til Platinum-status om en måneds tid.
    Ved innsjekk ønsket jeg å betale deler av overnattingen med gavekort, som jeg hadde noen hundrelapper igjen på. Vet ikke hva IT-avdelingen i Choice har tenkt, men å benytte gavekort på Choice er utrolig tungvint. Det ser både tungvint ut for resepsjonistene og delvis kunden. Innsjekk tok ca 15 min, som inkluderte en usedvanlig mengde med tastatur-jobbing av resepsjonisten, og 3-4x vising av gavekortkoden fra mobile min.
    Resepsjonisten var hyggelig hun, men det hele tok veldig lang tid. Heldigvis ingen i kø før vi kom, eller bak oss.
    Rommet var forholdsvis stort, men utformingen var lite hensiktsmessig. Rommet passer veldig bra om man skal være flere enn 2 på rommet da halve rommet var tiltenkt en sovesofa. Romdøren klarte akkurat å åpnes uten å skubbe borti hovedsengen i rommet. Skrivepulten er så lite dyp at det ble vanskelig å balansere en laptop på den. Jeg har forståelse for at dette er et Comfort-hotell, og synes absolutt det er et bra hotell med veldig god beliggenhet tilbaketrukket på Karl Johan. Frokosten var veldig god, og også her var personalet veldig hyggelig.
    Det som trakk mest ned var manglende gulvvarme på det flislagte badegulvet. Blir fort kaldt i Oslo i januar...brr.

tobeornot999, Upsaker, holmen and 3 others like this.
  7. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Son Spa
    Rom booket: Suite
    Oppgradering: Superior suite (frontsuite)
    Annet: Restaurantkupong (jeg ba ikke om sen utsjekk)

Nok et veldig bra opphold på Son Spa. Ble som forrige gang oppgradert til en flott frontsuite med nydelig utsikt.

Jeg satte også pris på at hotellet hadde fjernet tillegget for room service. Vi fikk derfor servert en meget bra frokost på rommet uten ekstra kostnad.

Videre var alle de ansatte jeg snakket med var blide og imøtekommende.

Alt i alt hadde vi et topp opphold og det blir nok ikke lenge til neste besøk :)

haifinn, Travellingalf, Bolle and 7 others like this.
  8. skrosvik

skrosvik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Hotel Oleana, Bergen
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, til Deluxerom
    Andre fordeler: Kupong (som jeg brukte i restauranten), mineralvann fra minibaren, sen utsjekk,
    Pluss: Hyggelig betjening, meget god beliggenhet, god seng
    Minus: Gammelt, slitt og mørkt hotell. Elendige lysforhold i rommet. Knøttlite bad. Gamle utbrukte håndklær. Slitte og utbrukte møbler. Svær størkna ruke (fra måke?) midt på ene vinduet. Dårlig wifi i rommet. Forsterker mitt inntrykk av slitte Choice-hotell i Bergen. Bor nok ikke her igjen.

9. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Bergen Airport
    Rom booket: standard
    Oppgraderinger: ja, superior
    Romnummer: 219

Forskjellen mellom standard og superiorrom er ikkje allverdens på dette hotellet. Ankom nærmare midnatt og reiste tidlig så hadde ikkje behov for noke spesielt. Fekk 1 enhet med drikke og rakk for ein gongs skuld frukosten før avreise :)

tobeornot999, petrate, Emma and 3 others like this.
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for review og info om room service!

Høres ut som om jeg bør bruke noen NCC points her. Har ikke vært der på noen år nå, men bor ikke så langt unna og poengene hoper seg opp :D

Emma liker dette
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Hørtes absolutt ikke som du hadde et opphold som fristet til gjentagelse.

Men var ikke Oleanna nyoppusset bare for noen få år siden? Mulig de har en gammel og ny del. Noen som vet?

I så fall kan man jo spørre om rom i nyeste delen, hvis det er slik.

12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    OK, i fare for å spamme opphold-tråden: anbefaler No13 neste gang.

Rett rundt hjørnet for Oleana, og morsomme, litt kule rom i veldig typisk NC ånd.

Maggie liker dette
  13. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Quality Hasle Linie
    Rom booket: Standard enkeltrom
    Oppgraderinger: Superior dobbeltrom
    Romnummer: 201

Positivt overrasket over hotellet igrunn. Synes utvalg og kvalitet på frokost var god og høy kvalitet på råvarene. Også positivt at det "treningsrommet" er treningssenteret Sterk i kjelleren (NB! Merk at dette stenger 18.00 i helgene).
    En annen artig detalj er at Viasat holder til i samme bygg, og det er god innsikt til "kommentatorbua" for håndball-kampen

Negativt er at jeg synes lobby-området er litt trist, da det i hovedsak bare er en korridor med stor takhøyde og ikke så veldig koselig å sitte i, om man for eksempel skal vente litt.

Annet: Bikker over til platinum etter dette oppholdet. Er det noen som har erfaring med bruk av platinum-fordelen med gratis trening på dette hotellet? Det vil i så fall gi mulighet til å trene på et flott treningssenter.

Flymunda, eventyrer, Emma and 2 others like this.
  14. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: The Thief
    Rom booket: Deluxe
    Oppgraderinger: ja, The Apparatjik Suite
    Romnummer: 327
    Lengde opphold: 1 natt, mandag - tirsdag

Etter en litt mer en heftig søndag og mandag enn planlagt pga storm ble det tatt en sjefsavgjørelse at dagen skulle tilbringes på The Thief med spa og middag ute. Var litt værfast i Trøndelag på en hytte litt utenfor allfarvei og måtte ta en skikkelig skitur på morran i dag i heftig snøvær for å rekke fly tilbake til Oslo.

Booket på nett ganske sent kl 13 ish, og sendte mail rett etterpå med ønske om oppgradering og sen utsjekk. Fikk bekreftet sen utsjekk og bekreftelse på iallefall oppgradering til Premium.

Ved ankomst fikk vi velge mellom Premium rom og denne suiten. Ble lett valg, da jeg syns premium rom ikke er det helt store. Denne suiten er ganske identisk til en junior suite, med badekar og mye unik kunst. Veldig fint og perfekt base for i kveld og morgendagen.

15. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Xpress Central Station
    Status: Gull (freddyen booka ei natt, jeg selv ei natt)
    Rom booket: Standard 2-manns
    Oppgraderinger:Nei (?)
    Andre fordeler: Nei

Beklager manglende bilder. Glemte å ta.

Helg i Oslo. Booka ei natt selv (10k poeng, som jeg fikk som signup for NCC MC) samt at Freddyen booka ei natt for meg til kostpris for 10k poeng. Billig hotellhelg med andre ord!

Meget sentralt og fint hotell. Ingen frokost men den hadde jeg (som vanlig) ikke rukket noen av dagene uansett.

Litt problemer med dusjen som jeg ga beskjed om.

Syns dette er latterlig billig og bra value for money. Reint, relativt nytt og ekstremt sentralt. Mer forventer jeg ikke til denne prisen.

EDIT: Den fordelen med at man kan ha rommet til 18:00 på søndager syns jeg er meget undervurdert. Kan få mareritt av langt mindre enn å tenke tilbake på helgeturer/gutteturer der vaskedamene står og hamrer på døra omtrent før fuglene begynner å synge (hvertfall kan det føles sånn :D)

Last edited: 18. jan 2022
    EndreD, andkri58, eventyrer and 6 others like this.
  16. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Status: Gull
    Rom booket: Standard enkeltrom (til fullpris, ingen kampanje)
    Oppgraderinger: Standard dobbeltrom. Etter klage i resepsjonen superior rom
    Andre fordeler: Eira vann med kullsyre på glassflaske fra minibar og kupongen som vanlig

(Forord: Det var mitt første opphold på Choice siden 2019. Før pandemien har jeg ofte irritert meg over manglende anerkjennelse av status og latterlige sparetiltak (kun en skive bacon per speilegg, redusert romrengjøring «sweet dreams», dårlige frokostbuffeter o.l., alt selvfølgelig forklart med CSR). Jeg har derfor hat 24 netter på Thon i 2021 og valgt bort Choice. Jeg måte dog erfarer at anerkjennelsen av statusen var ikke så mye bedre der – og Thon+ er jo uansett et svakt fordelsprogram. Det eneste som var merkbart bedre var egentlig frokostene. I hvert fall har jeg to uker siden bestemt meg at det åpenbart ikke er verdt det å være spesielt lojale mot en kjede, så da tenkte jeg at det var på tide å bestille Clarion Hotel Oslo denne gangen. Jeg har uansett nok netter for å opprettholde både NCC Gold og Thon+ Platinum).

Jeg må si at jeg var stort sett heldig med Clarion Hotel Oslo. Et veldig fint hotell med fantastisk beliggenhet på Bjørvika. Jeg hadde på forhånd sett i appen at jeg ble «oppgradert» til standard dobbeltrom i 8. etasje og det skulle vise seg at jeg faktisk fikk et standard dobbeltrom. Jeg gikk derfor ned til resepsjonen og spurte om dem ikke hadde noe bedre oppgradering for meg. Mannen bak disken var ikke særlig begeistret over forespørselen og ment at jeg allerede ble oppgradert, men han skulle sjekke om dem hadde en oppgradering til. Så ble det superior rom til slutt. I sammenligning må jeg si at det er ikke stor forskjell mellom standard dobbeltrom og superior rom, men nå hadde jeg et riktig flott utsikt nordover mot skylinen (man kunne nesten tro man var i en riktig storby – midt i Norge).

Manglende oppgradering til en høy romkategori var egentlig det eneste jeg mislikte. Min oppfatning er at gull medlemmer blir lovet «mulighet for å bli oppgradert til beste romkategori» og når hotellet (under sjenkestoppen!) var neste folketomt, så er det jeg har fått for svak. Hvis vi som har Gull/Platinum ikke klager på det – hvem skal da gjøre det for oss? Jeg har også sendt en tilbakemelding til hotellet om det, men fikk nok ikke svar.

Rommet var veldig fint med mange bra gjennomtenkte løsninger. Mye bedre en egentlig alt jeg hadde sett hos Thon så langt dette året.

Restauranten var stengt, men hotellet hadde «Shutter Bar» åpent, der dem hadde satt opp en flott meny med alkoholfrie drikker av høy kvalitet og noen småretter. Så gikk det veldig fint å bruke kupongen. Damen som jobbet der var utrolig service innstilt og tydeligvis glad over at det kom i hvert fall en gjest (jeg var stort sett alene). Det var hyggelig å prate med henne hver kveld og jeg følte meg nesten som hjemme.

Et virkelig stort pluss gikk til frokosten. Det var helt annerledes enn jeg husker det fra andre Choice og Clarion hoteller. Her var det blant annet omeletter på bestilling og barista cafe. Også ellers var det svært høy kvalitet. Det er ikke ofte at hoteller serverer eplemost fra Egge Gård, Jarlsberg XO, Valdres ost, hjemmelagd roast beaf og hjemmelagd rekkesalat for å nevne bare noe. Alt som var fremsatt var av virkelig god kvalitet. Det var riktig oppløftende å spise en frokost som var satt sammen av en som var glad i mat – og ikke økonomiavdelingen. Ellers opplever man jo gjerne at bare det billigste er god nok for hotellfrokosten.

Hit kommer jeg gjerne tilbake. Faktisk har jeg en booking allerede på mandag og gleder meg veldig til det.

upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg upload_2022-1-22_16-8-19.jpeg

Last edited: 23. jan 2022
    EndreD, livinspeed, Upsaker and 13 others like this.
  17. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion The Hub Oslo
    Rom booket: Standard dobbeltrom (til F&F kampanje, 860,- per natt)
    Oppgraderinger: Standard dobbeltrom med utsikt. Klage hjalp ikke frem.
    Andre fordeler: Vann på plastflaske fra minibar og kupongene som var vanskelig å få brukt! Prioritert innsjekk

Det var stort sett et greit opphold, men ikke så veldig mye mer. En stor kontrast til Clarion Hotel Oslo som jeg har besøkt uken før. Hotellet i seg selv er jo veldig fint med helt fantastisk design – helt sikkert et av de beste Clarion hotellene jeg har besøkt. Men service og frokost var mer blandet.

Før oppholdet kunne jeg velge rommet i appen. Der hadde jeg kun mulighet å velge mellom en del standard dobbeltrom, standard twin rom og 1 (en!) standard dobbeltrom med utsikt på 15. etasje. Jeg tok rommet med utsikt på 15. etasje. Dagen før oppholdet kom det også en SMS «…We are preparing for your arrival…Is there anything we can do for you…”. Den type service mentalitet lovte bra!

Ved ankomst benyttet jeg prioritert innsjekk. Da jeg fikk nøkkelen med rommet som jeg hadde valgt selv, spurte jeg om hun ikke hadde noe oppgradering for meg. Den unge jenta svarte at hun ikke kunne endre rommet, da jeg valgte det selv. Ettersom jeg var spent på rommet så høyt opp godtok jeg dette. Neste gang skal jeg dog se hva som skjer når jeg ikke velger rommet selv.

Selve rommet var veldig fint innredet med helt topp utsikt, så jeg var godt fornøyd.

I minibaren var det ikke så veldig mye å velge fra, så jeg tok en flaske Telemark vann med kullsyre. Selv om jeg plasserte den tomme flaska godt synlig på skrivebordet ble minibaren ikke fylt opp. En chat melding til resepsjonen ble besvart mange timer senere. På dag tre var dog minibaren fylt opp igjen.

Relaxen i kjelleren er ganske fint med badstu og steambadstu. Bassenget var stengt for renovering. Da jeg kom kl. 21 var det fremdeles en god del barn der ned, så det var ikke fullt så avslappende (hotellet har barnetider som slutter kl 19 – men det var det nok ikke alle som brydde seg om det). Ikke spør meg hva barn gjør på relaxen når bassenget er stengt.

Kvaliteten av maten på The Hub Bar var middelmådig, ikke noe å skryte av. Litt irriterende er at man skal bestille og betale med mobilen. Her er det selvsagt ikke mulig å legge inn kupongen og man må spørre betjeningen som kunne hjelpe. På «Calmeyers Hage» var det ennå verre. Betjeningen viste ikke noe om disse kupongene. Hun sa «I have to ask the manager». Så skjedde det ingenting. Jeg spurte «Well, can you ask the manager then?» - «Oh yes, of course». Det synes jeg var for dårlig. Når man ser på prisnivået, så burde det uansett være mulig å få personlig service. Her får du forresten se menyen:

Favrit.com/nb-no/menu/group/L6Bd2zblVAD

Frokosten var den store skuffelsen. Dem har riktig nok mye å velge i, men det meste var av lav kvalitet. Det starter med eggerøre, som ble laget av et eller annet convenience produkt. Pålegg som var servert var vel stort sett lavprisprodukter. Jeg fant ingenting som var hjemmelaget. Med tanke på at fullprisen hos dette hotellet ligger på 1 700,- per natt er blåmugg ost, brie og ridder ost et svakt utvalg. Det var heler ikke mulig å få barista cafe, smoothies eller ferskpresset juice som jeg synes er ikke for mye å få forvente (mange Thon hoteller i Oslo har alt dette – og dem tar mye mindre betalt). På pluss siden så hadde dem omeletter på bestilling som var veldig gode. Men er man ute etter god frokost, så anbefaler jeg sterk å velge Clarion Hotel Oslo fremfor The Hub.

Vel, skal jeg bo her igjen? Jeg har fremdeles noe bookinger fra F&F kampanjen og for 860,- per natt er dette hotellet et godt valg. Hadde jeg betalt fullprisen? Nei, helt sikker ikke.

upload_2022-1-22_16-10-32.jpeg upload_2022-1-22_16-10-32.jpeg upload_2022-1-22_16-10-32.jpeg upload_2022-1-22_16-10-32.jpeg upload_2022-1-22_16-10-32.jpeg upload_2022-1-22_16-10-32.jpeg upload_2022-1-22_16-10-32.jpeg upload_2022-1-22_16-10-32.jpeg upload_2022-1-22_16-10-32.jpeg upload_2022-1-22_16-10-32.jpeg upload_2022-1-22_16-10-32.jpeg

Upsaker, Bolle, eventyrer and 8 others like this.
  18. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Har den noe med Magne Furuholmen å gjøre? Han hadde jo et musikkprosjek som het nettopp Apparatjik for noen år siden.

19. Staralliance

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Hotel 33, Oslo
    Rom booket: Suite
    Oppgraderinger: Nei
    Andre fordeler: Nei

Bestilte en overnatting her ifbm kampanjen som inkluderer 3-retters middag.
    Valgte å oppgradere ved bestillingstidspunktet til suite, som kostet ca 350kr ekstra.
    Vi valgte å gå til hotellet på ettermiddagen (bor ikke så veldig langt unna). Hotellet var forholdsvis mørklagt, og ikke lett å finne fram om man ikke var kjørende, men hvem andre går til dette hotellet egentlig hehe.
    Liker veldig godt at de har tatt vare på det originale bygningsmessige, fra en arkitektonisk epoke. Hyggelig resepsjonist. Fikk info om frokosttider og restaurant. Ingen anerkjennelse som gullmedlem, ikke tilbud om drikke, eller sen utsjekk. Fikk rom i 8 etasje. Suiten bestod av to rom (i praksis tilsvarende til to dobbeltrom).
    Nå er ikke jeg utdannet innen hotellfaget, men det overrasker meg at jeg i løpet av 3 min klarer å finne flere mangler på rommet, som helt klart burde vært ordnet av betjeningen. Det manglet lyspære i stålampen, som gjorde at rommet ble forholdsvis mørkt, gjenværende vann i vannbeholderen til kaffemaskinen, morgenkåpene på sengen var på plass men kun ett pat med tøfler, to spotlight hadde defekt pære etc.
    Suiten var ellers OK. Løsningen med skyvbar glassvegg so dør til badet fungert svært dårlig. Ikke lot den seg bli stående lukket, men skled opp så snart man slapp døren.
    Frokosten i 1.etasje var over snittet, med mange varmretter og stort utvalg. Hyggelig betjening. Savnet litt andre kaffesalg på kaffemaskinen enn kun "kaffe".

Middagen i restauranten i 9.etasje var en positiv overraskelse. Hyggelig betjening. Dagens 3-retters bestod av grillet chevre på salat, som smakte veldig godt. Hovedrett var enten hjort, eller kveite. Begge rettene smakte godt og var delikat presentert. Desserten var creme brule og en av de bedre jeg har smakt.
    Alt i alt veldig bra restaurant. Vi valgte også å ta GT i baren like ved restauranten, også de smakte godt.

Forresten kun 1 natt unna Platinum nå!
    Fint hotell, med litt spesiell beliggenhet. God mat i restauranten. Standarden og kvaliteten på klargjøringen av rommene bør oppgraderes, her var det en del forbedringer som med enkelthet ville løftet kundeopplevelsen.

EndreD, eventyrer, holmen and 5 others like this.
  20. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp!
    "THE APPARATJIK SUITE
    Enjoy a different and stimulating hotel experience in this suite filled with video art, music, disco textiles and art installations signed by A-ha’s Magne Furuholmen and his Apparatjik supergroup. It also has a separate bedroom and views to the beautiful Oslofjord."
    https://thethief.com/en/the-hotel/rooms-suites/apparatjik-suite/
    ;)

Maggie liker dette

Del denne siden