Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Karl Johan
    Status: Silver
    Rom booket: Standard dobbeltrom (studentrabatt + doble poeng)
    Oppgraderinger: Nei
    Romnummer: 320
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Nei

Rom 320 denne gangen, mot 420 sist (link). Stort sett det samme opplegget, men merker tydelig at gjenåpningen er i gang for fullt. Nå var det full guffe fra utestedet ved siden av (KJ10?) som vibrerte i hele rommet til tider. Nå var jeg ute en del selv og greit bedugget når jeg først kom tilbake til rommet, så det plaget meg ikke så mye likevel.

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: CC Folketeateret, Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard Dobbeltrom (for 25000 poeng)
    Oppgraderinger: Ja, til Superior (synlig i appen dagen før innsjekk)
    Romnummer: 628
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Nei, men fika osv hvis man ville ha, det er jo et CC hotell. Fikk ikke tilbud om mineralvann ved innsjekk, men spurte ikke heller. Antok det var minibar på rommet, se nedenfor.

Fint, rent og godt holdt rom - som ikke hadde rukket å bli "slitent i kantene". Ikke altfor stort, men alt man trenger for en god natts søvn. Kult design, med en slags stor "bokhylle" på hele den ene veggen, hvor bla TV var felt inn i hyllen og det var en liten arbeidspult + stol.

Var litt spent på støy fra trikken siden rommet var vendt ut mot Storgaten, men vinduene var super lydisolerende og jeg hørte ingen ting. Hjalp selvsagt også å være høyt oppe i etasjene.

Minibar på rommet ikke fylt opp (var helt tom), og det er vel det eneste minuset jeg kan se med dette oppholdet.

Super frokost inne i Grilleriet, med alt fra skikkelig barrista-kaffe, godt bacon i store mengder, alt av pålegg og grønnsaker + mulighet til å lage egne vafler.

Tok ikke særlig med bilder, men her er i alle fall etasjeplanen:

20220301_084822.jpg

Baldrick, Flyrlavt, holmen and 7 others like this.
  3. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality AirPort Hotel Stavanger
    Status: Gold
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: ja, deluxe dobbeltrom
    Romnummer: 304
    Andre fordeler: brus uoppfordret ved check inn, voucher til restauranten.

flott rom med egen sofa avdeling, kaffemaskin og kontor mulighet uten å ha følelsen av å sitte oppi senga.
    Hadde den lille veggen/romdeleren som flere Choice hoteller har, med tv på begge sider. Så kunne man se tv både i sengen og «stuen»
    Utsikt til rullebanen

Spielhaug, Jeanette, Maggie and 3 others like this.
  4. kartham

kartham Nytt Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Clarion Hotel Grand Östersund
    Status: Gull
    Oppgraderinger: Nei.
    Romnummer: 346
    Andre fordeler: Sein utsjekk til kl. 14

Resepsjonisten beklaga sterkt at vi ikkje kunne oppgraderast pga. fullt hotell, og informerte om at vi hadde fått eitt av dei beste standardromma med utsikt mot Stortorget. Det er det berre ca. tre rom i kvar etasje som har. Romnummer var synleg i appen dagen før. Resepsjonisten gav også informasjon om restaurantkupongen i appen.

Bra rom med fin utsikt til Stortorget der det foregjekk diverse skiaktivitetar. Rom med skikkeleg dusj som ikkje fyller heile badet med vatn. Fin frukost.

Flymunda, Jeanette, Maggie and 3 others like this.
  5. krsper

krsper Medlem

Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Amerikalinjen
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Ja, Fortuna suite
    Romnummer: 615
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Voucher via app

Første gang på Amerikalinjen. Veldig fornøyd med opphold og oppgradering, blir nok mitt foretrukne hotell i Oslo fremover.

6. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: At Six, Stockholm
    Oppgraderinger: Ja, Junior Suite
    Romnummer: 1428
    Andre fordeler: Voucher via app

Baldrick, Spielhaug, Flyrlavt and 4 others like this.
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Edge, Tromsø
    Oppgraderinger: Ja, Deluxe
    Romnummer: 1018
    Andre fordeler: 1 cola zero gratis fra minibaren Voucher som ikke ble brukt denne gangen heller

Mikroskopisk oppgradering, til helt ok, men litt slitt rom. Lite plass, og møbler med møkkete flekker + teppe på gulvet som var slitt frynsete på hjørnet. 2 åpne hull i veggen og flisen inne i dusjen der hvor det en gang kanskje hadde vært skrudd fast noe til veggen.

Super seng, og godt utvalg i forskjellige hodeputer.

Har brukt dette hotellet masse, men blir litt trist av at det virker som ingen bryr seg om små og skjemmende feil på rommet som ville vært lett for dem å fikse.

Baldrick, Flyrlavt, markus and 6 others like this.
  8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Admiral, Bergen
    Oppgraderinger: Suite? Deluxe dobbeltrom?
    Rom: 702
    Lengde: 4 netter

I følge appen var 702 en suite både før og etter innsjekk, men dagen jeg skulle sjekke ut var det plutselig deluxe dobbeltrom. Usikker på hva som skjedde der, men samma det.
    Rommet er kun 3 meter fra heisen, men ingen fare for bråk fra korridoren av den grunn. Rommet er det eneste i 7. etasje i denne delen av hotellet.

Rommet har skråtak og derav litt begrenset med utsikt med mindre man reiser seg opp fra sofaen som er en av de mest behagelige jeg har fått på et hotellrom på lenge.

Hyggelige ansatte og god frokost, alt i alt meget fornøyd.

Earl, Upsaker, Emma and 6 others like this.
  9. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,890
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality hotel Waterfront, Ålesund
    Oppgraderinger: Ja, Suite
    Romnummer: 526
    Andre fordeler: Mineralvann, voucher, 2 øl pluss potetgull.

Fikk et kjempebra opphold hos Waterfront denne gangen. Rask innsjekk og ble oppfordret til å ta med meg flaske mineralvann. Det var bursdagen min, noe de tydeligvis var obs på. Fikk hyggelig hilsen på rommet med 2 øl og litt snacks. Frokosten var deilig og rolig(ikke mange folk denne dagen

Attached Files:

10. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: The Thief, Oslo
    Rom booket: Deluxe
    Romnummer: 818
    Andre fordeler: Ingen

Booket dette med 50% rabatt som plaster på såret for Choice datatrøbbel under et opphold i København på slutten av fjoråret. Fint rom med bra utsikt. Bra frokost med stort utvalg. Langsom, men god service.

tobeornot999, Emma, paron and 4 others like this.
  11. Audi_a4

Audi_a4 Gladlaks

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Clarion Admiral, Bergen
    Rom booket: Superior dobbeltrom, endra til juniorsuite
    Rom: 533
    Lengde: 2 netter

Kontakta hotellet for nokre veker sidan og spurte om pris på å kjøpe oppgradering då dette var planlagt og bli ei litt spesiell helg for meg og dama. Vart tilbydd både suite og juniorsuite, men vedkommande anbefalte juniorsuite på det sterkaste, so då slo eg til på detta. I appen var rommet eit delux dobbeltrom, og detta spurte eg spesifikt om - og fekk bekrefta at det var juniorsuite.
    Rommet var stort og trivelig med balkong og heilt ok utsikt. Stort bad, sittegruppe og fjernsyn i “stovedelen” og eit eige fjernsyn framfø senga. Men der var berre ein fjernkontroll, og begge fjernsyn lystra denna til stor irritasjon. I tillegg var det to enkle overmadrasser i dobbelsenga, so desse sklei ut og hang langt over sengekanten når ein vokna om morgonen..

Passa selfølgelig på og få brukt fordelen med gratis mineralvatn. Middagen tok vi utanfor hotellet so testa ikkje ut resturantkupongen, men den dukka opp i appen. Ellers eit bra opphald, god frukost og uvanlig bra vær i Bergen denna helga, og Hellbillies viste seg frå si beste side i Grieghallen!

Baldrick, Flymunda, holmen and 4 others like this.
  12. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Comfort Hotel LT - "rock n` roll"
    Oppgraderinger: suite
    Rom: 318 - Madonna-suiten
    Lengde: 3 netter

Veldig fresht og moderne hotell, ikkje eit hotell for ein romantisk ferie. Ved innsjekk måtte eg fram med pass, og signera eit dokument på ein iPad. Måtte nesten skrika til vedkommande i resepsjonen sidan dei praktiserar påbod med munnbind inne på hotellet, resepsjonen er dekt av pleksiglas og høgt volum på musikkanlegget.

Blei fortalt ved innsjekk at eg blei tildelt ein suite sidan eg var gullmedlem (hadde lagt inn i kommentarfeltet at eg ynskja eit rom med badekar - som passar dersom ein er kort) Kom opp i tredjeetasje og der var da mange ungar som leika ute i korridoren og da var sett opp bord som maten til flyktiningane frå ukraina fekk, inngangen til suiten var midt imellom begge to borda. Stort bad med badekar, stor sittegruppa med kaffimaskin, flatskjerm, skrivebord, eigen innglassert balkong med stolar og bord for to personar, var for kaldt til å sitte ute på den + skyvedør inn til soverommet frå stova. Litt støy ifrå trafikken, men blei stillare om natta.

Frukosten var veldig lite å skryta av til å faktisk vera eit Comfort hotell. Kjedeleg presentasjon og lite utval, men blei mett. Fyllte pannekaker (falt ikkje i smak her) og ingen bacon. Gode pølser og eggerøra var av pulver. Var litt slitsomt med høg rockemusikk til frukost, dagen etterpå var musikken rolegare og lågare volum. Einaste uniformen servitørane hadde var ein svart gensar utan namneskilt- litt vanskeleg å vita kven som jobba der dersom ein hadde nokon spørsmål.

ca. 10 minutt å gå ifrå togstasjon/busstasjon, og 10 minutt vidare inn til gamlebyen. Matbutikk med ferskvaredisk rett ovanfor hotellet. Dersom ein skal på shopping anbefalar eg Akropolis kjøpesenter framføre Panorama kjøpesenter.

Tok ein cola zero kvar dag, sa at eg var gullmedlem og da var greit, ved utsjekk fekk eg beskjed om at eg hadde 2 euro uteståande for ein cola zero, sa at da ikkje stemte sidan eg var gullmedlem, og dei i resepsjonen beklagde seg (dei hadde jo ikkje noko signert heller) Blei fortalt at eg budde på 318, stod 318 på døra, men på evakueringsplakaten innom døra stod da at eg budde på 319.. God verdi for prisen. Betalte typ 1200,- for 1 person, fre-man. Citytax på 1euro pr person pr døgn =)

Baldrick, Emma, Flymunda and 2 others like this.
  13. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Stavanger
    Oppgraderinger: Superior
    Rom: 712
    Lengde: 1 natt

Tenkte å vere ung og dynamisk med innsjekk i taxien. Fekk utdelt digital nøkkel som viste seg å ikkje funke. Måtte dermed ned i resepsjonen for å få analog nøkkel. Fekk også med meg brus og i same augeblikk fekk eg voucher i appen, har dog ikkje funne noke å bruke den på sidan mat og drikke blir tatt andre plassar.

Baldrick, holmen, freddyen and 2 others like this.
  14. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,220
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Oleana
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Ja, superior
    Romnummer: 610
    Andre fordeler: Voucher via app og ikke trukket for vann fra minibar.

6. etasje er loftsetasjen hos Oleana, som betyr at man får et loftstakvindu. Ikke ideell etasje hvis man skal sitte å jobbe, men fint rom for en natt. 610 er rett ved heisen. Hørte såvidt noe fra badet, men ikke noe fra sengen, så ikke noe problem. Over gjennomsnittlig frokost og hyggelig sted.

15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,134
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Grand Central, Oslo
    Rom booket: BIlligste, på poeng
    Oppgraderinger: Ja, men usikker på hva slags rom det var. Superior, kanskje?
    Romnummer: 501
    Andre fordeler: Flaske vann, uten å måtte spørre om det. Begge dager.

Rom 501 er i øverste etasje, og det er bare 4 rom i denne etasjen. To i hver ende av fasaden mot Karl Johans gate. Dette er "litt" nærmere heisen enn 504, som ligger helt i andre enden av bygget.
    Man føler at man er litt bortgjemt når man bor her oppe, men det er jo egentlig greit. Små vinduer, litt langt oppe på veggen, men utsikt mot både opera og jernbanestasjon. Gamle vinduer, så de er IKKE lydtette. Trikken høres meget godt.

Men, helt ok rom.

16. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Expo, Fornebu
    Oppgraderinger: Ja, superior rom
    Romnummer: 322
    Lengde opphold: 1 natt, med 3-retters middag og frokost inkl
    Andre fordeler: Nei

Valgte å bo her en fredag da Choice har tilbud på overnatting med 3-retters middag og frokost til 695kr pr person. Vi har tidligere benyttet oss av dette tilbudet i bla Oslo, Drammen, Gøteborg og vært veldig fornøyd.
    Som platinum så er jeg fortsatt usikker på hvordan Choice praktiserer at man er garantert oppgradering minst en kategor,i hvis det er ledig rom på bestillingstidspunktet. Side det var godt med plass på hotellet ved bestillingstidspunktet regnet jeg med å kunne se at jeg ble oppgradert på "min side" på nettsidene deres, men det gjorde jeg ikke. Etter en uke tok jeg kontakt og spurte om det var mulig få et bedre rom, og fik til svar at det ordner de ved innsjekk. Forstår derfor ikke hvordan man kan være sikret oppgradert rom om hotellet blir utsolgt i mellomtiden, men det er en annen sak.
    En dag før innsjekk kom rom 422 i app. Like før innsjekk var rommet endret til 322. Dette er et konferansehotell som jeg antok hadde stille dager i helgene, noe som stemte. Rask innsjekk, men ingen anerkjennelse på status, ingen tilbud om drikke eller sen utsjekk. Rommet var stort og fint, og var et hjørnerom med utsikt mot Oslofjorden, veldig fint.
    Middagen i restauranten var overraskende bra. Fikk fint vindusbord og hyggelig servitør. Hun ønsket oss velkomne som Platinum-medlemmer.
    Vi tok både bobler til forrett, og vin/øl til maten. Forrett var grillet chevre-salat, hovedrett ishavsrøye og sjokoladefondant med is til dessert. Når jeg skulle betale forsøkte jeg benytte kupongen i app, men det kunne ikke brukes siden jeg ikke betalte for maten. Middagen var inkl i oppholdet, men selvsagt betalt. Dette var overraskende og første gang det har hendt oss. Det har aldri vært noen vanskeligheter på noen av de andre hotellene vi har bodd på. Laget ikke noe nummer ut av det, men merkelig.
    Frokosten var veldig bra, men så kun kaffeautomat som hadde et valg "kaffe".

Alt i alt positivt overrasket over hotellet. Forøvrig en gunstig pris 1395,- kr for en overnatting med 3-retters middag og frokost for to personer.

17. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,420
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Strand, Gjøvik
    Rom booket: Standard, billigste rom med studentrabatt
    Oppgraderinger: Ja, Superior automatisk, videre til Deluxe ved innsjekk
    Romnummer: 545
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Mineralvann, restaurantkupong, gratis inngang til spa

Har enda til gode å besøke dette hotellet uten å få oppgradering. Denne gangen fikk jeg oppgradert til Superior rom dagen før innsjekk, ved innsjekk spurte jeg om det fantes noen ledige Deluxe rom jeg kunne oppgraderes til, dette var ingen problem. Det er små forskjeller på Superior og Deluxe, men Deluxe har gratis spa-inngang, noe som er greit da jeg besøker spaet hver kveld når jeg besøker dette hotellet. Fikk beskjed om at jeg kunne ta mineralvann ved innsjekk.

Besøkte hotellrestauranten to ganger. Den har forbedret seg fra tidligere opphold, men har fortsatt tydelig forbedringspotensiale. Maten er dyr og svarer ikke til forventningene, noe som er synd på et hotell som er så bra ellers.

themichael, Emma, Flymunda and 3 others like this.
  18. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Collection Folketeateret, Oslo
    Rom booket: Standard dobbeltrom, på poeng (25k)
    Oppgraderinger: Ja, først til Superior i app. Deretter til en av duplex-suitene ved innsjekk.
    Romnummer: 705
    Andre fordeler: Den vanlige brusen

upload_2022-3-18_12-10-29.png

upload_2022-3-18_12-11-17.png

upload_2022-3-18_12-14-10.png

Glemte å ta bilde fra stua denne gangen..
    Utsikt fra øvre etasjen:
    upload_2022-3-18_12-19-10.png

Trives på Folketeateret. Ikke for stort, bra frokost, og stort sett god middag/kveldsmat. Glemte dessverre bilde av dette også denne gangen.

19. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,890
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality hotel Ålesund
    Rom booket: Standard dobbeltrom, på poeng (15k)
    Oppgraderinger: Ja, deluxe m utsikt
    Romnummer: 237
    Andre fordeler: Den vanlige brusen, kupong.

Fikk rom hvor jeg så rett inn i restauranten til hurtigruta som la til kloss inn til hotellrommet. Ellers meget bra opphold. Stille og rolig frokost, men bacon var ikke å oppdrive. Egentlig eneste jeg kan pirke på.

20. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,220
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Brosundet
    Rom booket: Deluxe
    Oppgradering: Nei, men fikk det beste deluxe-rommet jeg har hatt hos dem sålangt. Rom 2007 (se kart nedenfor).
    Andre fordeler: Hyggelig velkommen tilbake hilsen med en melkesjokolade

Brosundet er et jevnt veldig bra hotell, hvor man blir glad i å komme tilbake.

No 5 leverte.
    4DE1F3E3-3824-4D82-875B-BA37CF7ACFA7.jpeg
    B68B8637-1FFD-418F-B4FA-2BE4929FCF7C.jpeg
    1BBBFAC9-4C7C-4462-81F8-AB5616F5BFA0.jpeg
    DA9148AD-2D53-4586-B912-59CCD84588E6.jpeg
    71001870-F9B6-48C7-8242-9C6A95ED9DE6.jpeg

Del denne siden