Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Hjellegjerde

Hjellegjerde EBD

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell: Comfort Hotel Park (Trondheim)
    Status: Gold
    Rom booket: Standard dobbeltrom (studentrabatt)
    Oppgraderinger: Ja, til Junior Suite
    Romnummer: 508
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Nei, men spurte ikke heller

Fikk tilbudet om å oppgradere for kroner (det gjorde også andre på samme hotell), noen timer før innsjekk. Takket nei til dette men ble allikevel oppgradert ved ankomst. Veldig god frokost, men et treningssenter som må sies å være det dårligste jeg har sett... Men de hadde en sauna der, så det var et godt plaster på såret. Ellers veldig flott hotell, med hyggelig betjening.

themichael, Flymunda, Upsaker and 3 others like this.
  2. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel The Hub
    Status: Silver
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei
    Romnummer: 1505
    Andre fordeler: Restaurantvoucher (brukte ikke), tidlig innsjekk, sen utsjekk

Denne ble impulsbooket på doble poeng-kampanje da den sammenfalt greit med et restaurantbesøk på Restaurant Rest vi hadde booket noen måneder i forveien. Var inne og valgte rom selv i appen. Så at det var ett eneste "Standardrom med utsikt" tilgjengelig i 15. etasje, så vi gikk for den. Utsikt retning domkirka/glassmagasinet. Rommet er rett utenfor heisen, men det var ikke så plagsomt som jeg først så for meg.

Frokost første dagen ble vi loset inn til konferansesalen ved siden av restauranten. Det var trauste saker, labert utvalg, området føltes sterilt/tomt/øde og hadde stort sett upraktiske sitteløsninger. Vi var en av de få heldige (...) som fikk sitte ved et spisebord og ikke i en kjempelav sofagruppe med tallerkenen i fanget eller krumbøyd over loungebordet. På dag 2 fikk vi gå i frokostrestauranten, det var noe helt annet i både atmosfære, utvalg og tilbud. Det er kanskje lett å skylde på pandemien, men forskjellen var som natt og dag mellom de to frokostene. Frokosten i konferanseområdet føltes som en rip-off, og vi hadde nok ikke akseptert å bli plassert der også på dag 2.

Ellers et flott, men tydelig travelt hotell. En del kø ble både observert og stått i både her og der, og det var fullt på både Calmeyers Hage og Hub Bar hver gang vi skulle prøve å få i oss en drink. Kommer nok til å gi det en ny sjanse senere likevel.

3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,918
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel Ramsalt, Bodø
    Oppgraderinger: Superior View dobbeltrom
    Romnummer: 1107
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Kupong i app, ikke brukt.

Ikke stor forskjell på standard og superior her, men greit å våkne med en bedre utsikt. Bedre stemning med flere gjester og åpen hotellbar sammenlignet med forrige overnatting her, som var under siste alkohol-lockdown.

Baldrick, Upsaker, themichael and 5 others like this.
  4. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion The edge, Tromsø
    Status: Sølv
    Rom booket: Moderat dobbeltrom
    Oppgradert: Nei

Annet: 1800 kroner for et rom hvor det er såvidt det er plass til sengen syns jeg er litt vel dyrt. Går nok for noe annet neste gang.
    933BFF09-6917-4B18-A219-CA8727BCF91F.jpeg

5. kartham

kartham Nytt Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Clarion Collection Hotel Folketeateret
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom (x3)
    Oppgraderinger: Ja, alle rom til superior dobbeltrom
    Romnummer: 302, 317 og 318

Veldig hyggeleg opphald. Flott frukost, brukbart treningsrom. Separat toalett og bad på 302 og 318. Blir nok fleire besøk her framover.

Flymunda, Maggie, freddyen and 2 others like this.
  6. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Collection Hotel Havnekontoret
    Status: Platinum
    Oppgraderinger: Ja, til superior dobbeltrom. Videre til Deluxe to enkeltsenger for 250 kr ekstra.
    Romnummer: 521
    Andre fordeler: Sen utsjekk og mineralvann.

Stort rom med mange sitteplasser. Vi var 9 stykker der på et tidspunkt. Liten balkong med stoler og bord (genialt for å kjøle drikkevarer, på denne tiden av året...).
    Ingen restaurantkupong på Clarion Collection. Til gjengjeld serverer de fika og kveldsmat, som var vafler og taco-buffet. Virkelig valuta for pengene når rommet ble booket under F&F-tilbud for 950 kr.

Veldig hyggelig og hjelpsom resepsjonist som også styrte baren :)
    Jeg så 3 hotellmedarbeidere under hele oppholdet, så de står nok virkelig på!

7. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Sørgelige greier. Dette burde vært et enkeltrom.
    Til deres forsvar: bildet på nettsiden er omtrent nøyaktig likt ditt.
    Det er ingen hemmelighet at rommet er knøttlite.

Som Sølv-medlem bør du booke det rommet du faktisk ønsker.
    På en vilkårlig helg i april er prisforskjellen opp til standard dobbeltrom, som må være minst dobbelt så stort, 86 kr natten (!).

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,134
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Quality Gardermoen
    Rom booket: 2x Standard dobbeltrom
    Oppgraderinger: 2x suite
    Annet: Vann til oss begge

Denne gangen ble det 3001 på meg, samme flotte utsikt mot Esso ved siden av. Og like mye plass, både i spisestuen og i stuen, og i salongen.

Reisefølget fikk 3059 (tror jeg), jr suite med sånn fancy tv som kommer opp av benken.

Vi fikk god hjelp i resepsjonen til å skrive ut alle nødvendige papirer til reisen, og det med et smil.

Lading av bilen skjer enkelt og billig mens man sover. Topp stemning!

Jeanette, Flymunda, Upsaker and 4 others like this.
  9. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Energy Stavanger
    Oppgraderinger: Nei, men spørte heller ikke ved ankomst. Dog meningsløst med upgrade når det kun skal soves.
    Annet: Niks

Bodde en natt her, som jeg pleier når jeg er på kamp i DNB Arena. Ikke noe spesielt å melde fra rommet, baren var åpen igjen (hurra). Og frokosten var opp 3 hakk fra tiden før covid(!). Påleggsutvalget var blandt de beste jeg har sett på NCH uansett hvor jeg har bodd. Ikke ofte det blir tapas til frokost. Og ostefatet var veldig positivt, med rikelig utvalg i alle typer.

Men nok en gang så får eggerøren strykarakter. Hvor vanskelig for faglærte kokker kan det være å bruke vanlige egg istedenfor eggpulver kjøpt på storhusholdningen? Et hån mot eggprodusentene i landet.

Samme gjelder bacon, jeg er rimelig sikker på at grisen som baconet satt på allerede er død når det ankommer hotellet, så det er absolutt ingen grunn til å steke det ihjel.

Baldrick, themichael, Maggie and 2 others like this.
  10. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Hotel Augustin, Trondheim
    Status: gull
    Rom booket: Standard twin
    Oppgraderinger: superior twin
    Romnummer: 515
    Andre fordeler: tidleg innsjekk (14:00), utsjekk til 13:00 på søndag.., medlemsbruss på forespørsel og fekk bruka voucheren på snacks i resepsjonen siden hotellet ikkje har matservering på kveldstid.

Budde her i helga for fritidsreise, lite info om plassering av frukost og tidspunkt - fekk svar etter eg spurte. Måtte tilkalla sjefen for betaling med digitalt gåvekort.. Hadde først fått tildelt eit standard twin mot bakgård, gjekk ned i resepsjonen og spurte om dei ikkje hadde eit oppgradert rom mtp medlemskapet, resepsjonisten beklagde seg at ho ikkje hadde sett eg var gullmedlem, og fiksa kjapt eit superior twin med utsikt mot Trondheim torg og Thon Hotel Trondheim =)

Hotellet har ikkje matservering på kveldstid, og fekk bruka voucheren på snacks i shoppen. Forskjelligt frå hotell til hotell ang voucheren - tydlegvis kan ein bruka den på snacks om restauranten ikkje har restaurant, og ein kan ikkje bruka den i shoppen viss hotellet har ein restaurant. Dårleg utvalg, og lite påfyllt i shoppen. Comfort-hotella har til og med større utval i sin Comfort Deli av snacks. Hotellet har kun glas-flasker og ikkje plast-flasker som ein kan ta med seg vidare.

Enkel og grei frukost, ein ting som eg lurer på er kvifor enkelte hotell plasserar smøret framfor brødet/rundstykka. Heilt ok utvalg av pålegg, lite fersk agurk og paprika - tydlegvis blitt kutta opp dagen før. Ein stort bacon-slice på speilegget, men stor plakat om ein kunne berre ta kontakt med servitørane om ein ynskjer ein større porsjon med bacon, noko som eg gjorde - og fekk god bacon med variert steikegrad x) I shotteglas var da utsatt ein god jordbærsmoothie, og når den blei tom blei den erstatta med ein sur ingefærshot.

Lurte på kor lenge eg kunne ha rommet på søndag og fekk beskjed at eg kunne få ha rommet til 13:00 - orka ikkje å laga noko styr, og sjekka ut til 13:00 og la bagasjen min på bagasjerommet.

Veldig sentralt plassert, fekk booka til studentpris =)

eventyrer, Maggie, Baldrick and 3 others like this.
  11. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    686
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Son Spa
    Status: Ingen
    Rom booket: Suite (FF kampanje)
    Oppgraderinger: Ja, suite med sjøutsikt
    Romnummer: 4206

Spurte pent om oppgradering ved innsjekk og det fikk jeg. Veldig hyggelig personale må jeg si. Fikk også ekstra spatid imorgen. Hjelper tydeligvis å pusse tennene og smile pent ved innsjekk

12. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Tyholmen Arendal
    Rom booket: Standard to enkeltsenger
    Oppgraderinger: Ja, superior to enkeltsenger
    Romnummer: 314
    Lengde opphold: 5 netter
    Andre fordeler: Sen utsjekk (kl.18) som jeg spurte om sent kvelden før, restaurantkupong, brus fra minibaren

Helt grei frokost med fint utvalg, middagen var ganske god men servitøren virket veldig overbelastet selvom det var kun 3 andre gjester i restauranten.
    Fin utsikt fra rommet. D1D1F144-1B1D-4DC8-9905-5708CA7A557D.jpeg

Attached Files:

Last edited: 20. febr 2022
  13. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel Sign (Stockholm)
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Ja, Superior i øverste etasje som så ble oppgradert til Deluxe i 5 ved innsjekk. Deluxe er familierom/junior suite størrelse så fornøyd med det
    Andre fordeler: Ja, voucher og regner med vannflasken ikke blir etterfakturert

Voucher dukket ikke opp i app, så resepsjon fikset en papirutgave.

Bor gjerne her i Stockholm da jeg trenger å være nær sentralstasjonen og prisene ofte er er bra i forhold til standard.

14. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Velkommen til Tromsø. Prisene der er av skaftet, tilbudet er langt lavere enn etterspørselen. Om størrelse på rommet per krone er viktigst velger man et annet hotell, men de høyrer spesifiserte rommene til The Edge er helt supre. Hadde inntil nylig 30+ netter i året i Tromsø, og om man holder seg til bedre romkategorier er fortsatt The Edge det beste hotellet i byen.

themichael, Flyrlavt, markus and 2 others like this.
  15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Farris bad
    Oppgraderinger: Vi bestilte oppholdet samme dag som vi skulle dra, så kom ikke opp verken oppgradering eller romnummer i app. Ved innsjekk oppdaget resepsjonisten at jeg var gull, og sa hun skulle prøve å finne et bedre rom til oss. Beklaget at det ikke lot seg gjøre pga fullt belegg, men skulle i det minste finne et litt større rom til oss. Hotellet har visstnok 3 kategorier standardrom. Endte opp med en fint rom med balkong, så i realiteten ble det jo en liten oppgradering.
    Andre fordeler: Restaurantvoucher i app, brus fra minibar. Spurte om sen utsjekk til 13.00 (vanligvis 12.00), men det var helt umulig.

Ok opphold, men kaotisk pga vinterferie. Alt for mange mennesker, og lite fordeler å få som gullmedlem. Frokost var rett og slett dårlig. Vaffelrøre i små kopper som var helt inntørket, manglet noe å ta mat med i halvparten av bollene/fatene, maten var romtempereret (ankom 1 time før frokost stengte), industribacon og gummieggerøre. Generelt dårlig service. Ble blant annet hevet ut av boblebadet fordi de skulle stenge spa et kvarter for rengjøring (ingen info om dette på forhånd). Da hadde de selvfølgelig stukket av med badekåpene og håndklærne våre, så ble skubbet dryppende våte inn i loungen i bare badetøyet. Ingen tilbudte oss nye badekåper eller håndklær, og måtte til slutt spørre om de hadde noen å tilby oss - hvilket de hadde. Ikke akkurat en hyggelig opplevelse.

kjeeli, Flymunda, vanillacoke and 7 others like this.
  16. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Airport Hotel Værnes,
    Status: gull
    Oppgraderinger: superior med HC-toalett?
    Romnummer: 541, mot bensinstasjonen som dykk har sett bilde av tidlegare postar.
    Andre fordeler: brus på forespørsel og medlemsvoucher til restauranten.

Blei tildelt eit veldig flott rom, + på spegelen på badet stod da "Keep smiling, because life is a beautiful thing and there`s so much to smile about" - Marilyn Monroe"

Testa ut parma pizzaen i restauranten, og servitøren sa eg hadde fått med ein gratis aioli med ekstra lime. Pizzaen var god, men merka at eg blei dårleg i magen etter middagen, og ga beskjed til servitøren om da. Eg sa at eg trudde da var ein litt for gammal aioli eg blei servert, men fekk tilbake svar om at den var laga same dagen, men eg blei nok dårleg av ailoien pga megden med lime i den.. Styr unna den aiolien.

Heilt grei frukost, ingen rundstykker, var ferdigprodusert smoothie i pittesmå reagensglas. Kort avstand til flyplassen, tok lokalbuss som kost 42,- for 4 minutt. Taxi hadde kosta rundt 130 fekk eg beskjed om. Var ikkje støyfritt rom mot flyplassen, men heller ikkje alt for bråkete =)

Flyrlavt, kjeeli, Flymunda and 3 others like this.
  17. MariusJS

MariusJS Medlem

Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Comfort Hotel Kristiansand
    Romnr: 471
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei, var visst bare 2-3 "deluxe rom" og selv om det var ledig så oppgraderer de visstnok ikke folk (jeg spurte ikke, men ble fortalt det når jeg sjekket inn)

Andre fordeler: Lenge siden jeg har vært på hotell nå, så hadde glemt brusen, den ble jeg påminnet når jeg sjekket inn :)

Ganske bra frokost, eneste jeg hadde å klage på var at man kun fikk bacon med speilegg og selv da fikk man bare noen små trist biter, men ferskt og godt brød og en av de bedre eggerørene jeg har smakt på hotell!

Utsikten er rett ned på samme gate som inngangen, lite biltrafikk, men stor mange gående og da gjerne folk på fult volum på kvelden, ettersom det er kort avstand til byens mange vannhull.

Totalt sett ville jeg nok ikke betalt 1200kr+ pr natt slik som jeg endte opp med nå, men kunne fint bestilt her i fremtiden til 7-800kr som det vanligvis ligger på

Attached Files:

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Collection Astoria Hamar
    Oppgraderinger: Ja, til superior. Jeg spurte ikke etter noe, men de beklaget selv veldig at de ikke kunne oppgradere enda bedre. Og fortalte at jeg hadde fått rom på beste mulige beliggenhet i hotellet, og dessverre var en hel fløy røykskadet etter brann i nabobygget - så de ikke hadde flere, gode rom å tilby.

Andre fordeler: Kunne sikkert fått en brus, men hadde lyst på en øl. De har tappekran i resepsjonen på dette stedet, så betalte jeg heller for ølen enn å hente ut gratis mineralvann ;)

eventyrer, Flyrlavt, kjeeli and 5 others like this.
  19. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,197
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Skt. Petri, København
    Oppgraderinger: Ja, Deluxe, synlig i appen kvelden før.
    Romnummer: 518
    Andre fordeler: Restaurant voucher brukt på drikke i resepsjonen.
    Andre ulemper: Connecting dør til naborommet

b1.JPG

Ikke veldig lydisolerende, kunne høre de åpnet og lukket koffert med glidelås og alt av snikk snakk.
    De hadde en god tone seg i mellom.

Rommet var fint og hadde minibar (synes ikke på dette bilde)

B2.JPG

Det er både badekar og dusj (til venstre på bilde)

b3.JPG

Seperat WC med inngang fra éntre og bad.

b4.JPG

Fint hotell med god beliggenhet til restauranter, barer og nattklubber.
    Kjekt med bobler til frokost.

Romoversikt 5.etg

5.etg.JPG

Takk til @Eddie47 for oversikten fra 4.etg

4 etg.jpg

Baldrick, Kalsnes, Flymunda and 10 others like this.
  20. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,918
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Hotel Bodø
    Rom booket: Moderat dobbeltrom
    Oppgraderinger: Nei
    Romnummer: 617
    Andre fordeler: Nei

Kø ved innsjekk med Celtic-fans (dagen før kampen), skulle nesten tro det var i Skottland :) Var sjekket inn i app, men det gikk ikke å lage digital nøkkel og self-check-in var stengt. Ok burger i hotellrestauranten. Kl 09:45 var det kun laktosefritt smør å finne i frokostbuffeten, men nystekte speilegg (kunne vært stekt litt mer) og godt med bacon - pulver-eggerøren lot jeg være.

Flyrlavt, Flymunda, haifinn and 2 others like this.

Del denne siden