Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Farris bad.
    Status: Platinum.
    Rom booket: Standard dob.rom. 2x poeng kampanje.
    Oppgradering: Ja, superior med balkong.
    Lengde opphold: 1natt.
    Andre fordeler: Hyggelig velkommen tilbake hilsen med en eske spesial sjokolade og Spa kit (den kostet 495 i Spaet) restaurant kupong og den vanlige cola zeroen.
    Sen utsjekk, ba om klokken 15 og fikk det innvilget. Sorte bånd til spaet.

Farris leverer som vanlig. Frokosten mangler ferskpresset juice og baksten er rema kvalitet som burde smakt som på bakeren, ellers er frokosten grei. Middagen var bra, litt små porsjoner men det smakte god. God service i alle ledd. Badsturituelene og spaet er verdt turen alene.

Før covid brukte jeg alltid komboen viatrumf/hotels i både inn og utland. Etter hjemkomsten fra vinterferien 2020 fra Tyskland og den påfølgende nedstengningen satt jeg og funderte på om jeg skulle satse på en Nordisk hotellkjede og valget ble nordicchoice. Jeg kastet meg på kampanjen til ncmc og den 30 april 2020 tikket mine første nc poeng inn på kontoen, 10K velkomstbonus poeng.
    Etter Farris oppholdet runder jeg 500K poeng og er lifetime gold på under 2 år.
    Dette uten hjelp av trumf og ingen jobbreiser. Så til dere der ute som syntes lifetime gold/platinum høres ut som et mål langt der fremme, det er fullt mulig om man reiser litt rundt og er flink til å time kampanjer :)

Last edited: 21. mars 2022
    Ololsen, andkri58, Are and 11 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,134
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Grand Central
    Status: Platinum
    Rom booket: Moderat dobbeltrom (merkelig kategori)
    Oppgradering: Ja, superior.
    Lengde opphold: 1 natt.
    Andre fordeler: ?

Booket rom for kona, med poeng. Ble oppgradert likevel, noe jeg (og hun) satte pris på.

Ololsen, themichael, Flymunda and 2 others like this.
  3. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Skt. Petri, København
    Status: Gull
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Oppgraderinger: Usikker? Fikk superiorrom med balkong i øverste etasje.
    Lengde opphold: To netter
    Andre fordeler: Restaurantkupong, i tillegg til de vanlige fordelene.

Flott hotell, dog begynner rommene å bli noe slitt. Fantastisk service og fin frokost. Synd hotellet forlater NCH-kjeden.

Ololsen, themichael, Emma and 4 others like this.
  4. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality 33 Oslo
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, superior dobbeltrom
    Lengde opphold: 2 netter.
    Andre fordeler: Double points kampagne, perks fra Platinum (gratis brus, 125 kr retaurant voucher)

5. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Clarion Hotel Arlanda Airport
    Oppgradering: Ja, Suite :D
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Perks fra Platinum

Verste dag å få min firste Suite, siden jeg ankom kl. 23 og måtte ta fly kl. 7. Men godt frokstbuffet tidlig på dagen og veldig hyggelig folk på resepsjonen!

Ololsen, Flymunda, KRS and 6 others like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Clarion Collection Amanda (Haugesund)
    Rom booket: Standard dobbelt
    Oppgradering: Ja, deluxe med veranda
    Andre fordeler: Gratis cola zero (som Plat fordel)

Raskt besøk inn-for-å-sove+dusje og ut igjen denne gangen. Men pent rom med veranda mot rolig bakgård helt innerst i korridoren.

Derfor ingen utsikt fra rommet eller verandaen (mens utsikten fra front-rommene jo er fin ut mot vannet), men jeg skulle som nevnt bare sove og var veldig fornøyd med det tildelte rommet for akkurat dette oppholdet :)

Ololsen, Flymunda, Maggie and 2 others like this.
  7. KingBogen

KingBogen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Amerikalinjen
    Status: Sølv
    Rom booket: Superior dobbeltrom
    Lengde opphold: 4 netter.

Veldig fornøyd med oppholdet hos Amerikalinjen. Strålende service og bra frokost. Frokost serveres ved bord (bestilling) og ikke buffé - usikker på om dette er standard eller covid restriksjoner i spill ennå.

Ololsen, themichael, Flymunda and 3 others like this.
  8. holmen

Likes mottatt:
    64,134
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Folketeateret
    Oppgradering: Ja, superior lenge i forveien. Og så til suite dagen før.
    Rommnummer: 721
    Andre fordeler: Fikk nøkler i en konvolutt ved ankomst, vi var allerede sjekket inn.

Ganske stort rom, med veldig stor balkongen. Naborommet har en ekstremt liten balkong. Tror det bare nesten er plass til to mennesker der ute.

PXL_20220329_135828639.MP332.jpg

PXL_20220329_140224178.MP329.jpg

PXL_20220329_140032593.MP335.jpg

PXL_20220329_140044306.MP334.jpg

PXL_20220329_140056077.MP331.jpg

PXL_20220329_140107664.MP328.jpg

PXL_20220329_140252455.MP333.jpg

PXL_20220329_140301576.MP330.jpg

afirm, tfo, Ololsen and 11 others like this.
  9. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hotel C Stockholm
    Rom booket: Billigste
    Oppgradering: Ja, double deluxe god tid i forveien, beste rom de har tror jeg
    Rommnummer: 340
    Andre fordeler: Fleksible bruk av voucher selv om de ikke hadde noe restaurant

Topp plasseringer, bra rom, tålelig frokost.

Last edited: 31. mars 2022
    Baldrick, Ololsen, themichael and 5 others like this.
  10. rugan

rugan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Clarion Collection Hotel Bastion
    Rom booket: Standard Dobbeltrom
    Oppgraderinger: Suite
    Andre fordeler: VIP-innsjekk der nøkkelkort og en liten sjokolade lå klart på resepsjonsdisken <3

Altså, for en perle! Lite og intimt hotell med en litt sånn amerikanisert old-world-stil. Nydelig sted, og suiten var som å gå inn i en annen tid. Jeg foretrekker vanligvis moderne og nordisk, men her treffer de virkelig på britisk boutique. Jaccuzzien på badet var prima og personalet kjempehyggelige. Nei, hit skal jeg tilbake.

Peregrin, Baldrick, Ololsen and 13 others like this.
  11. rugan

rugan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Clarion Hotel The Hub
    Oppgraderinger: Superior Dobbeltrom
    Andre fordeler: Tidlig og sen utsjekk

Mye fra meg i dag.. Oppussing hjemme, god anledning til å bruke poeng ;)

The Hub er jo alltid en fulltreffer. Ble litt skuffa da "superior" var den eneste oppgraderingen jeg fikk, men herremin.. Forskjellen på "superior" og "deluxe" er virkelig bare morgenkåpa. Dette var et flott rom i 14. etasje, god plass, med egen TV-stol. Kanskje senga var litt for liten til å være deluxe (160), men jeg var alene, så det var ikke viktig. Har bodd på suite her før, men dette er nesten vel så greit hvis man ikke har behov for plassen. Fengshuien traff rett og slett veldig godt inn her, med utsikt mot Bygdøy, Slottet og Stortorvet.

Baldrick, Ololsen, Upsaker and 5 others like this.
  12. Wilbur_Wright

Wilbur_Wright Nytt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    28
    Tar et oppsamlingsheat med opphold fra oktober 21 til mars 22. Etter ett år som platinum er konklusjonen at det var verdt trumfkronene for å komme i gang. Ny periode er i boks uten bruk av trumf. Felles for alle oppholdene nedenfor er altså at jeg hadde platinum, og under andre fordeler er det alltid gratis brus + en restaurantkupong som aldri blir brukt.
    ---
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Oppgraderinger: Deluxe Dobbeltrom (enkeltsenger)
    Romnr.: 894
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk selv om jeg bare dukket opp kl 12 uten å ha tipset dem om det på forhånd.

Meget god frokost. Litt langt å gå til/fra de stedene hvor jeg liker å drikke øl.
    ---
    Hotell: Quality Hotel Strand
    Rom booket: Standard Dobbeltrom (studentrabatt)
    Oppgraderinger: Deluxe Dobbeltrom
    Romnr.: 532
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk og sen utsjekk. Kunne fått gratis inngang til spa for 2 om vi hadde orket. Orket ikke det.

Hadde faktisk tenkt å bruke kupongen her, men restauranten var stengt pga julebord. Burde da ha raidet resepsjonen for snacks i stedet, men den tanken slo meg først etter at jeg hadde sjekket ut.
    ---
    Hotell: Clarion Hotel The Hub
    Rom booket: Standard Dobbeltrom (F&F)

Overnattet her før en alt for tidlig flytur. Skrev på forhånd og fikk bekreftet at tidlig innsjekk kl 12 var OK. Kom kl 13, fikk beskjed om å vente og fikk rommet 13:40.
    Observerte at det nok var skyhøy overvekt av nyansatte i resepsjonen denne dagen, men trodde vel at man som åpenbart utslitt platinummedlem med en enda mer utslitt 3-åring kunne fått et av de ledige rommene i stedet for å vente i 40 min på at de vasket akkurat det rommet systemet hadde tildelt. Tror rett og slett ikke det falt ham inn, og selv var jeg for rasert til å foreslå det. Det slo meg en uke senere at det hadde vært lurt.
    Men kudos for at de var veldig behjelpelige med en haug med småting ellers, alt fra å printe ut en haug med koronapapirer til å varte opp med en enkel frokost siden vi dro lenge før offisiell frokosttid.
    ---
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Romnr.: 751

Fint rom. Booket meg inn her pga frokosten, den rakk jeg ikke pga brukte for mye tid kvelden før på stedene hvor jeg liker å drikke øl og som ligger for langt unna hotellet. Antagelig ikke hotellets feil.
    ---
    Hotell: Comfort hotel Grand Central
    Oppgraderinger: Suite
    Romnr.: 212

Donerte bort dette til en kollega siden jeg hadde booket ganske mye med F&F sånn i tilfelle, og jeg satset på Clarion Oslo. Gikk innom og betalte og opplyste om at det ikke var jeg som skulle overnatte likevel. Kollegaen fikk likevel en rock´n´roll-suite med velkomsthilsen (til meg) og greier. Gråt av glede dagen etter, og hadde nok gjort det hele natta også. Veldig snilt gjort av resepsjonsdamen, som virket som et framifrå menneske. Det er relativt sjelden man kan betale med gavekort uten at det dukker opp 2-3 andre som peker på skjermen og funderer/forklarer, men her gikk det smertefritt.

ejoa, Baldrick, Ololsen and 10 others like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig.

Som platinum selv, synes jeg servicen nesten alltid er OK. Ikke fantastisk, men alltid 1 romkategori opp, og jevnt over god service.

Men gavekort skjønner de ingenting av. Kjøpt flere av dem på kampanjer selv også, og nå må jeg takke deg for påminnelsen! Tror nemlig noen går ut i mai 2022 allerede (fra DNB kampanjen), og som regel bor jeg med kort som betaling uten å tenke på gavekortene som bare "ligger der" :)

Baldrick, Ololsen, eventyrer and 2 others like this.
  14. holmen

Likes mottatt:
    64,134
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Clarion Folketeateret
    Rom booket: Standard dobbeltrom (tror jeg)
    Oppgradering: Ja, suite. Først sto det 717, men ble endret i går på innsjekkingsdagen.
    Rommnummer: 712
    Andre fordeler: Fikk nøkler i en konvolutt ved ankomst.

Nok en natt på Folketeateret, fin base for en kveld på byen. Litt kluss ved innsjekking, da han trodde at jeg hadde sjekket inn via app (noe jeg ikke hadde). Det viste seg at alle Platinum blir sjekket inn på forhånd, og nøkkel ligger i en konvolutt i et stativ på resepsjonen. Det visste ikke jeg, og ikke han bak disken. Men, det løste seg. Ålreit rom, rett ved siden av loungen. Den har jeg ennå ikke testet, det har aldri passet seg slik. Spisebord/møtebord med plass til 5, og en gigantisk tv som det ikke finnes fjernkontroll til. Det er dør rett inn til loungen, så jeg mistenker at rommet brukes til møtevirksomhet. Stor balkong mot Storgata, med bra utsikt.
    Overraskende god plass til frokost kl 10, folk står kanskje opp tidligere enn meg i helgen? :p

PXL_20220401_151813997.MP342.jpg

PXL_20220401_142459046.MP343.jpg

PXL_20220401_142507222.MP341.jpg

PXL_20220401_142518183.MP337.jpg

PXL_20220401_142554744.MP339.jpg

IMG_20220402_103424PXL_20220402_083402332.MP.jpg

PXL_20220401_142656184.MP336.jpg

PXL_20220401_142707234.MP338.jpg

PXL_20220401_142720104.MP340.jpg

Baldrick, Kalsnes, andkri58 and 5 others like this.
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Strand hotell Gjøvik
    Rom booket: Standard dobbeltrom, for 15.000 poeng
    Oppgradering: Ja, til deluxe
    Rom nummer: 534
    Andre fordeler: Restaurant voucher på 125 kr, som igjen kommer til å forbli ubrukt denne gangen også. Ikke noe tilbud om gratis mineralvann, men jeg spurte ikke heller (glemte hele greia)

Helt OK rom, i toppetasjen på den nyeste delen av hotellet. Ble oppgradert 2 kategorier.

Fordel ved å ha fått deluxe er at man har inngang til Otium spa inkludert med rommet. Det koster ellers 125 kr for hotellgjester og 235 kr for andre.

Får prøve spaet imorgen. Har hørt det skal være lite, men fresht.

PS: ja, det er IF på PCen ;)

20220402_160343.jpg

Baldrick, Emma, Maggie and 4 others like this.
  16. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,221
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Comfort Square Stavanger
    Oppgradering: Ja, til superior
    Rom nummer: 270
    Andre fordeler: Hentet vann i kjøleskapet ved resepsjonen.

Som det følger av navnet er hotellet bygget med et Square i midten som gjør at halvparten av rommene vender innover mot en åpen Square. 270 er et handicap rom som ligger mot innsiden og i første etasje mot Squaret. De hadde tydeligvis oppgradert meg uten å se standardkommentaren som ligger på bookingene om rom høyt oppe. Vurderte å be om et standardrom mot utsiden, men skulle oppholde meg på rommet i våken tilstand i knapt nok minutter, så lot det ligge. Litt slitent med noe jeg var usikker på om var oppkast på teppegulvet rett ved siden av sengen i hodehøyde (det var såpass tykt og ferskt at kunne pirke bort en del av det), men frokost og øvrig helt OK. Siste natt som gull, så herfra går det vel bare oppover.

Last edited: 03. april 2022
  17. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Quality Hotel 33
    Rom booket: Standard dobbeltrom (10.000 poeng/natt)
    Oppgradering: Ja, til suite
    Rom nummer: 804
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Tidlig innsjekk, sen utsjekk, mineralvann, ubrukt restaurantkupong

Rommet var ikke klart når jeg kom (hadde meldt fra både i kommentarfelt og på mail at jeg ønsket tidlig innsjekk + sen utsjekk), og jeg ble spurt om jeg heller ville ha et superior-rom om jeg trengte det med en gang - eller om jeg kunne vente i 30 minutter. Tok meg en kaffe og ventet. Fikk nøkkelkortet i handa og ikke noe mer informasjon, bare pekt mot heisen. Ikke veldig imponert over hotellet her, selv om det var hyggelig med oppgradering. Hadde det ikke vært for at jeg skulle besøke familie i umiddelbar nærhet og at det derfor var ganske praktisk lokalisert ville jeg nok valgt et annet.

Slitt inventar, enkelte lys som ikke kunne skrus av, rare løsninger her og der. Mellom badet og soverommet hadde de satt inn en stor skyvedør i glass som ikke kunne lukkes igjen (??). Restauranten i toppetasjen var fullbooket så fikk aldri sjekket den ut eller brukt kupongen.

Baldrick, Flymunda, EndreD and 4 others like this.
  18. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,893
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion hotel Oslo
    Rom booket: Standard dobbeltrom på poeng
    Oppgradering: suite.
    Rommnummer: 585
    Andre fordeler: mineralvann og sen utsjekk

Meget bra opphold på Clarion i Bjørvika. Det jeg vil trekke frem er frokosten som etter mitt skjønn var utrolig bra med et meget stort utvalg. Bor gjerne her igjeb

Baldrick, Flymunda, EndreD and 7 others like this.
  19. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,893
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Christiania Teater
    Rom booket: suite på 3x poeng kampanje
    Oppgradering: nei.
    Rommnummer: 519
    Andre fordeler: mineralvann, sen utsjekk og en kvikk lunch.

Også her vil jeg trekke frem meget god frokost. selvsagt ikke like stort utvalg som Clarion Oslo, men meget godt det som var der. Ellers kan en ikke komme utenom å kommentere heis situasjonen som er litt kjedelig(1 bitte liten ekstremt treg heis som både gjester og renholdspersonalet skal bruke) Tips kan være å få rom i lavere etasjer, men litt trim har en vel ikke vondt av. Suite 519 var romslig, men baderommet var litt merkelig som da er et stort rom hvor vannet fra dusjen overflommer hele rommet. Vask befinner seg på utsiden av baderommet. I tillegg er der Bidet(om noen bryr seg om det :) Ellers meget hyggelig resepsjonspersonale

Baldrick, Flymunda, EndreD and 6 others like this.
  20. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort Grand Central
    Rom booket: Standard dobbeltrom (studentrabatt)
    Oppgradering: Ja, til superior
    Romnummer: 346
    Andre fordeler: Mineralvann

Kom kl 15 og da var rommet fortsatt ikke klart. Ble bedt om å vente litt så skulle jeg få beskjed så fort det var i orden. Ventet en stund uten å høre noe, så jeg oppsøkte resepsjonen selv for å etterlyse rommet. Da hadde det vært vaktskifte og resepsjonisten jeg snakket med først var borte. Hun som sto der nå hadde selvsagt ikke fått beskjed om at jeg ventet, men hun sjekket på nytt og rommet var klart. Sløvt.

Fint, stort og romslig rom helt i enden av gangen. Ingen knagger å henge jakka på og heller ingen flater å plassere kofferten på. Ingen stikkontakter ved skrivebordet uten å ofre skrivebordslampa, men i andre enden av rommet var det ikke mindre enn 6 stikkontakter. Helt grei, standard frokost. Utsikt mot Byporten.

Last edited: 04. april 2022
    Baldrick, themichael, Ololsen and 6 others like this.

Del denne siden