Gjennomførte overnattinger Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Quality Prinsen, Trondheim
    Status: Platinum
    Rom booket: bonusnatt standard dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, til vet ikke hva men det var god størrelse og hadde balkong
    Romnr: 442
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: drikke fra minibar. Brukte ikke voucher som lå i appen.


    Holder på med å besøke alle NCC/jordbærhoteller i Trondheim og denne er nå en helt klar favoritt. Har Augustin og melkekartongen igjen.

    Ble møtt i resepsjonen med en ‘la meg se hva jeg kan oppgradere deg til’ fra hun som tok oss imot, og da svarte hun andre ‘jeg har allerede funnet et fint rom, mitt favorittrom’ eller noe i den dur. Slikt kan jeg like, det er langt mellom hoteller der de er såpass proaktive.


    IMG_8938.jpeg IMG_8939.jpeg IMG_8940.jpeg IMG_8943.jpeg IMG_8942.jpeg IMG_8941.jpeg
     
    MariusJS, Spielhaug, EndreD and 14 others like this.
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hotell Riviera Moss
    Status: Platinum
    Rom booket: Bonusnatt standard dobbeltrom (Platinum-garanti)
    Oppgradering: Superior Sunrise m/balkong
    Romnr: 920
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Drikke fra minibar. Voucher. 2 for 1 på spa/pool-området i 14. etasje.

    Hotellet åpnet på mandag denne uken, så litt innkjøringsproblemer og noe arbeider som gjenstår her og der både inne og ute, men hovedsakelig detaljer i kjelleren og konferansedelen. Noe landskapsarbeider på den ene siden av hotellet gjenstår og skal ferdigstilles i løpet av 2-3 uker.

    Fantastisk flott område med nydelig strand og fine grøntområder. Fortsatt litt byggeområde på baksiden av hotellet, og det jobbes med å få på plass en midlertidig bro til Moss sentrum, som vil gjøre hotellet mye lettere å komme til for gående. Om et par år vil togene slutte å gå bak hotellet, og det skal etableres en permanent gangbro.

    Høydepunktet var definitivt spa og pool-område i 14. etasje med basseng hvor du kan svømme inn og ut, badstue med fantastisk utsikt, to barer, steambad og kaldkulp, veldig kult! Og stilen på hotellet var veldig kul – aldri sett noe lignende i Norge. Anbefales sterkt!

    Tok ingen bilder av rommet, men her er noen fra hotellet:

    IMG_8287.jpeg C39AC430-FEAF-474D-9523-204333E9A81C.jpeg
    BE3FC19C-223C-4C1C-A3F1-069E8F4D8C08.jpeg

    Var også et bryllup på stranden der i dag:
    IMG_8290.jpeg
     
    Ololsen, Kalsnes, EndreD and 12 others like this.
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Tomt, rent, oppvarmet og åpent!

    Offisielt åpner det 1.juni, men ifølge resepsjonen åpnet de det 18.mai i år fordi været var fint. Dette står ingensteds, så jeg hadde ikke med badetøy. Jeg vet ikke om de reflekterer noe videre om dettw faktum, men det er jo lov å håpe. Neste gang spør jeg de på forhånd. Vi tok turen oppom tidlig på dagen og da var det ingen i bassenget, og 1 mann som satt i en stol. Når ingen vet at det er åpent blir det jo slik.

    I juni burde det være fint der, kos deg
     
    eventyrer and furlong like this.
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Quality Hotel Expo (Fornebu, Oslo)
    Status: gold
    Rom booket: Standard
    Oppgraderinger: Ja, etter at jeg sendte en epost samme dag ble vi oppgradert til superior HC, 2 enkeltsenger, rom 382

    Softicemaskinen stengte i det vi kom kl 18, men fikk tatt et par kakebiter og popcorn.

    På rommet var det godteri-jordbær i en pose

    20230527_184253.jpg
     
    EndreD, livinspeed, Emma and 4 others like this.
  5. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Har også booket Riviera i Juni. Kunne du se oppgraderingen i appen på forhånd?
     
  6. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Stod bare hotellrom.
     
    furlong liker dette
  7. Eni99v

    Eni99v Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Status: Platinum
    Rom booket: Billigste
    Oppgraderinger: Nei, det var noe rart med at det i appen først sto Deluxe oppgradering, men når jeg kom til hotellet var det tilbake til standard? Samtidig var jeg veldig fornøyd med rommet i niende etasje med en liten terasse så jeg klager ikke. Rommet var som deluxe å regne dersom man sammenligner med mange andre hotellrom.
    Andre fordeler: Mineralvann ved innsjekk og som vanlig veldig hjelpsom resepsjon.
     
    furlong, EndreD, livinspeed and 4 others like this.
  8. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bare Deluxe som har terrasse/balkong, så høres ut som at du fikk Deluxe.
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Glo Art, Helsinki
    Status: Sølv
    Rom booket: standard dobbeltrom
    Oppgradering: Ja, i følge resepsjonen, til dobbeltrom med sofa. Hva nå det betød.
    Romnr: 103 som ligger med noe innsyn fra bakgård som aldri var i bruk.
    Lengde opphold: 4 natt
    Andre fordeler: voucher på 8Euro til bruk i resepsjon eller baristakaffe til frokost. Fikk 4 timer sen utsjekk på forespørsel uten noe problemer, ba om 2 timer, pga utsatt flyvning.

    Avslutter oppussing av bakre ving mai 23. Vi hadde helt nytt rom, der badet bare var delvis pusset opp. Gode senger, greit sengetøy. Rengjøring hver dag. Fornøyd med oppholdet selv om vi hadde oppussing støy en morgen på ukedagene. Helt grei frokost. Med sympatiske åpningstid til kl 13 i helgene. Bor gjerne igjen om prisen er fornuftig.
     
    EndreD, livinspeed and Emma like this.
  10. CalleAnka121

    CalleAnka121 Aktivt medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Son Spa
    Status: Platinum
    Rom booket: Garantert rom standard 24 timer
    Oppgradering: Front Suite m/havutsikt

    Får alltid de fordelene man skal ha og vel så det hos Son Spa :)

    Noe dårligere standard i restaurant, både kvalitet i mat og servering.
     
    Paalf, livinspeed, Upsaker and 4 others like this.
  11. Paalf

    Paalf Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Quality Hotel River Station, Drammen
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Superior dobbeltrom
    Lengde på opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Gratis brus begge dager. Voucher ikke brukt. Utsjekk til 16:00 ble på forespørsel godkjent i forkant av opphold.

    Oppgradering synlig i app en ukes tid i forveien. Synes vel rommet var relativt lite, men standarden var god. Generelt et fint hotell. Bodde der i forbindelse med Glass Cup, med fulle hoteller i hele Drammen - så positivt overrasket over oppgradering.
     
  12. CecilieL90

    CecilieL90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Farris bad.
    Status: Gold
    Rom booket: Std dbl med balkong
    Oppgradering: Nei
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Velkomstkort, sjokolade og Farris på bordet når vi ankom. Sen utsjekk, og tidlig innsjekk etter (litt) mas. Restaurant kuponger.

    Sendte e-post på forhånd og ba om tidlig innsjekk, det var ikke mulig. Sjekket tilgjengelighet for rom dagen forut, fant mye ledig og spurte nok en gang med hint til tilgjengelighet, og fikk sjekke inn kl 14.
    Spurte også om oppgradering, men det var ikke mulig.

    Farris er bra som alltid. Litt kluss med innsjekk, ei under opplæring som glemte skrive ned rom nr., og vi måtte ned to ganger for å få registrert kort nr. Når vi sjekket ut var det fremdeles ikke registrert.
    Vi spurte 3 ganger om en enkeltdyne før den kom.

    Ellers var service i resepsjon, houskeeping, bar, resraurant og spa ypperlig som alltid.

    Rommet manglet en sofa, og en stol. Så det qå litt merkelig ut, men greit nok. Døra til balkong kunne ikke låses. Irriterende. Eller rent og pent.

    Også noe irriterende at det er så få knagger på rommet eller badet, til å få henne fra seg både morgenkåpe og håndkle, samt badetøy. Kunne med fordel også vært ekstra håndklær, siden man dusjer i ett sett.

    Frokosten er grei, maten i både bar og restaurant overrasket positivt denne gangen. Porsjonene var større enn tidligere også.

    Hadde behandling i spaet, en av oss fornøyd, den andre ikke. Synd det skal være ulik kvalitet på behandling og rutiner.

    Aufguss hver dag, bading i sjøen, boblebad, rosévin, takterrasse, sol og ren skjær nytelse!!

    Bonus på overnatting umiddelbart. Ikke fått for mastercard poeng enda. Spent på at de skal tredoble seg.
     
    KRS, NoLimit, livinspeed and 8 others like this.
  13. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Comfort hotel Karl Johan
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: standard dobbeltrom
    Oppgradering: Deluxe
    Romnr: 446
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann og garantert bonusnatt

    Hadde behov for en overnatting på kort varsel for bonuspoeng og ønsket å bo i sentrum hvor bonusrom ikke var tilgjengelig. Ønsket heller ikke betale mer enn 10-15K. Ringte derfor kundeservice for å benytte fordelen garantert bonusnatt, men eneste de kunne tilby var Hasle Linie eller 33. Hun hadde ikke peiling på hva jeg snakket om da jeg spurte om fordelen garantert bonusnatt så da måtte jeg forklare henne dette. Ble så satt på hold i nærmere 10 minutter før jeg fikk beskjed om at de måtte få ringe meg tilbake. 30 min senere fikk jeg en booking bekreftelse på epost hos Karl Johan. Helt utrolig at det skal være så knotete hos kundeservice og at de ikke er informert bedre.

    Uansett Oppholdet på Comfort Hotel Karl Johan ble jeg meget positivt overrasket over. Alle som jobbet her var ekstremt hyggelige, både i resepsjon, renholdere og i frokosten. Resepsjonisten ordnet et deluxe rom uoppfordret og anerkjente status. Frokosten var også meget bra til Comfort hotel å være. Se rom bilder under 11.jpg 12.jpg 13.jpg 14.jpg
     
    paron, tobeornot999, KRS and 13 others like this.
  14. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Quality Sogndal
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard (på poeng)
    Oppgraderinger: Superior med fin utsikt
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann tilbudt

    Litt uvanlig har hotellet ikke bare en, men to restauranter (i tillegg til frokostrestauranten, som også serverer middag til tur-grupper). Både Vågal (burger) og Pergola (italiensk) er absolutt bra steder, med veldig bra mat og ansatte.
    IMG_8693.jpeg
     
    Emma, EndreD, Ololsen and 4 others like this.
  15. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Son Spa
    Status: Platinum
    Rom booket: Superior
    Oppgradering: Suite m/ delvis havutsikt

    Min første Choice/Strawberryovernatting på lang tid.
    Positivt overrasket over oppgradering (lå inne i app'en samme morgen. Utrolig vennlig personell, spes. i resepsjonen og fikk uten problem tidlig innsjekk, sen utsjekk gikk deimot ikke da det var stinn brakke neste døgn.
    Ok frokost, ikke pulvereggerøre.
    Mitt vanlige "hangup" i forhold til Choice-kjeden: Jeg HATER sparedusjhodet!:eek:
     
    Emma, EndreD, Ololsen and 4 others like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Comfort hotel Grand Central
    Status: Platinum lifetime
    Rom booket: standard dobbeltrom på poeng
    Oppgradering: Deluxe, eller hva de nå kaller det.
    Romnr: 224
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann

    Romnummer var synlig i appen dagen før, og jeg kunne finne ut via IF at det var et stort rom. Og ja, rommet er stort, men ikke særlig praktisk. Stor gang, svært rom, 2x servant inne på rommet, og bad med bitteliten dusj. Servant også inne på badet. Hvis de hadde droppet den, så kunne dusjen vært svær, det hadde vært mye lurere.

    Men, artig rom da. Med fin utsikt mot både Amerikalinjen og operaen.
    IMG_20230604_111945PXL_20230604_091932403.MP.jpg

    IMG_20230604_105739PXL_20230603_133937588.MP.jpg

    IMG_20230604_105749PXL_20230603_134000459.MP.jpg
     
    EndreD, Emma, Ololsen and 6 others like this.
  17. Joraun

    Joraun Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Clarion Collection Hotel Park, Halden
    Status: Gull
    Rom booket: Standard dobbeltrom
    Oppgradering: Nei
    Romnr: 103
    Lengde opphold: 2 netter
    Andre fordeler: Mineralvann x2

    Helt greit opphold, men syns hotellet var middelmådig, og veldig dyrt (alt var dyrt denne helgen). Tror det må være noe spesielt som skjer da hotellet virket å være stappfullt også. Spurte om oppgradering ved innsjekk, men var ingenting tilgjengelig. Problemer med betaling i hele kjeden kunne resepsjonisten fortelle ved innsjekk, så måtte fylle ut et skjema med kort-info for betaling. Rommet var helt ok. Syns byen derimot var meget flott.

    IMG20230602143302.jpg IMG20230603185856.jpg
     
    Molde, eventyrer, livinspeed and 6 others like this.
  18. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Quality Richard With, Stokmarknes
    Status: Platinum
    Rom booket: standard dobbeltrom
    Oppgradering: superior dobbeltrom
    Romnr: 321
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann

    Hotellet åpnet for ca 2 uker siden. Det ligger flott til ved sjøkanten, og er nabo til Hurtigrutemuseet.
    Hyggelig velkomst av resepsjonisten. Jeg ble oppgradert til superior rom med flott sjøutsikt, fikk tilbud om mineralvann, og anerkjent som platinum. Det virket ikke som rommet var helt klart til å tas i bruk, siden det ikke var garderobeskap, kommoder, skrivepult eller et fungerende tv. I korridoren utenfor var det esker, lysrør, verktøy og avfall plassert. To andre rom i korridoren stod åpne under hele oppholdet. Frokosten var god og passe omfattende.
    Flott hotell, som nok har litt mer arbeid som må gjøres før det kan sies å være ferdig.
     

    Attached Files:

    Last edited: 05. juni 2023
    melkoo, livinspeed, EndreD and 5 others like this.
  19. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    572
    Likes mottatt:
    1,811
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Clarion Hotel Oslo
    Status: Gull
    Rom booket: Superior dobbeltrom med 10 times business
    Oppgradering: Nei
    Romnr: 978
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Mineralvann

    God deal for 1700 kr under Nor-Shipping. Var ingen problem å forkorte opprinnelig booking som var 3 netter ved innsjekk. God frokost som vanlig.
     
    melkoo, livinspeed, Emma and 5 others like this.
  20. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Clarion Hotel® Energy - Stavanger
    Status: Platinum
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: Superior
    Rom: 7000
    Lengde opphold: 1 natt
    Andre fordeler: Brus

    Utrolig hyggelig personal under innsjekk, fikk også velge mellom plastbrus og glass, ble selvsagt glass ;)

    Ganske bra frokost, så ut som det var muligheter for omelettstasjon, men den var ikke i drift når jeg var innom

    Eneste jeg egentlig har å utsette her er at parkeringen er litt kronglete og man må gå noen hundre meter, men det gjorde egentlig ingenting etter ganske mange timer i bil for min del. (Det er heller ikke gratis forøvrig, men det blir vel sjeldnere og sjeldnere i dette ganske land)
    image_2023-06-09_125628210.png image_2023-06-09_125638285.png image_2023-06-09_125657676.png image_2023-06-09_125708272.png
     
    Last edited: 09. juni 2023
    EndreD, Spielhaug, livinspeed and 4 others like this.

Del denne siden