Jeg har også litt varierende erfaring og en sak som nylig ble avvist. Gjorde en booking i januar 2017 av opphold på Radisson i februar 2017 gjennom ViaTrumf. Saken ble stående som "under behandling" frem til desember 2017. Underveis klaget jeg til ViaTrumf som lite kunne gjøre da de ikke hadde fått noen tilbakemelding fra leverandøren. De ba meg dokumentere oppholdet og gjorde det og som goodwill for å vente så lenge fikk jeg 50 kr i Trumfbonus. Når saken så ble avvist i desember 2017, klaget jeg på avgjørelsen, men de sa det var lite de kunne gjøre siden kjøpet tydeligvis ikke var registrert riktig. Men de skulle likevel kreditere meg nye kr 100 for tort og svie. Så konklusjonen ble at jeg tapte noe Trumf på dette da kompensasjonen ikke dekket det jeg burde ha hatt. Samtidig sitter man med følelsen av å ha lite rettigheter ved bruk av denne tjenesten.
Syns hele ViaTrumf er litt for random. Noe dukker ikke opp, noe dukker opp. Noe får man mer penger for enn forventet, mens andre blir helt avvist. Ett tilfelle hvor jeg fikk bonus hos ViaTrumf selv om jeg benyttet et annet rabattprogram i stedet. I tillegg er ikke kundeservice en service. "Butikken bestemmer om du skal få bonus eller ikke". Dette selv om jeg benytter meg av alle triks i boken for å få bonusen registrert riktig (som fungerer 100% i ALLE andre bonusprogram). Synd for de det gjelder, da de sparer noen kroner på min første "testhandel", men mister meg som kunde på alle de påfølgende handlene.
Jeg har nå hatt 4 bookinger gjennom Expedia, der har bonusen kommet innen en uke etter utsjekk hver gang. I tillegg har jeg foretatt totalt 9 handler hos diverse nettbutikker, fra 7 er bonusen kommet og de 2 siste står på vent, men det er bare 4-5 uker siden jeg handlet så det er fortsatt innafor. Men jeg renser helt for cookies osv før jeg foretar bestillinger.
Har bestandig fått det jeg har krav på , men ikke uten en kamp. Noen ganger må man klage , hver klage jeg har sendt har gått igjennom og jeg har fått det jeg har krav på. Men alt tar veeeldig lang tid , det som irriterer meg mest og ja kundeservicen er så om så.
Jeg har gjort 4 kjøp. De To første ligger fortsatt som uløste selv om det har gått 6-7 måneder. Og de har nå sluttet å svare på mine henvedelser. De svarte for en god tid tilbake at de venter på svar fra nettbutikken... Meget dårlig kundebehandling spørr du meg
Vet noen hva som skjer hvis jeg bestiller hotellrom på expedia uten frokost, men kjøper dette på stedet, om jeg da får trumf av totalsummen etter oppholdet, eller kun den opprinnelige summen jeg booket for? Hvis det første er tilfellet vil jeg også kunne sette andre ting på rommet og få trumf for det? Virker for godt til å være sant, så jeg er ikke optimist!
Jeg mener jeg har fått trumf for alt. Både rom og bar-regning. Har riktignok bare en observasjon her, men hyggelig var det uansett
På Expedia vil jeg forvente at du kun får for rommet, men eksempelvis Radisson mener jeg du får for alt.
Du får vel bare trumf for summen som ble booket gjennom Expedia? Har selv hatt mange opphold der det har påløpt andre ting uten at dette er noe Expedia får ta del av..
Er det noen mulighet/måte for å få trumf hos choice selv om jeg ikke booket gjennom viatrumf? Jobben som booket, sjekker inn om noen timer. Tenkte å prøve å angi choice club koden ved. Check in hvertfall.
Kun ved to tilfeller har jeg ikke fått oppgjør for handlene mine gjennom ViaTrumf og på begge har det i alle fall muligens vært delvis min egen skyld. Den første fikk jeg oppgjør for cirka fire måneder etter at jeg klaget, den andre er fortsatt under behandling. Dette er sikkert gjentatt flere ganger, men dette er min tilsynelatende idiotsikre fremgangsmåte for å sikre at alt blir registrert korrekt: Gå til nettbutikken og finn varene/hotellrommet etc. du skal ha og noter ned navn/varenummer/antall osv. Åpne et nettleservindu i in-private/inkognito-modus (den du bruker når du skal surfe porno og ikke vil at det skal synes i historikken) Gå til Viatrumf.no, direkte til nettbutikken du skal handle fra og legg inn det du skal handle, sjekk ut og betal. Skal du gjøre flere handler så lukker du inkognitovinduet og starter forfra igjen Denne fremgangsmåten har så langt fungert 61 av 61 ganger.
Jeg gjør det også på denne måten og det fungerer hver gang, med ett unntak: Agoda. Neste booking jeg skal gjøre med British Airways kommer jeg til å gjøre gjennom Agoda, men denne gangen skal jeg gjøre opptak av hele bestillingsprosessen. Så får de være så god å hoste opp Trumf-poengene...