på DEL vil du da være i transit. Som internasjonal transit. Du å da inn fra piren, i skranke og finne LH representant også gjennom sikkerhets kontroll og kommer så ut i avgangshall ved lounge. BLR kjenner jeg ikke.
ok takk, min frykt er at det vil være trøbbel ved innsjekk uten noen form for visa. Men burde vel gå greit om man har retur med LH
Jeg tør ikke garantere det. Har bare reist med visum. fordi jeg kjøpte multi enterance visum før første av flere reiser det noen har vært transfer
Koster bare 5-600kr å slippe å potensielt bli strandet der og miste LH F tilbake. Er verdt å søke visum.
Kan noen bekrefte følgende påstander? OSL-LHR-BOM-DEL-SGN = Må ha visum inn til India OSL-LHR-DEL-SGN = Trenger ikke visum.
Om en ukes tid blir det tur til India med *A. Noen som har noen gode reisetips? Skal stort sett være i Maharashtra. Noen gode tips for telefon?
Mobildata til telefon? Bruk Airalo eller tilsvarende apper for å sette det opp på forhånd Om du går for Airalo kan du bruke koden min for å få 3$ avslag: CHRIST98587
Husk at India har individuelle stater som har egne policy'er. Det var ikke like enkel å få det til å virke overalt.
Jeg søkte om visum torsdag 3. april. Jeg har fortsatt ikke fått noe svar. Det står "Under Process" når jeg sjekker opp søknaden min. Avreise for reisen min er 30. april. Da drar jeg først til Japan, før jeg reiser videre til Mumbai den 4. mai. Må jeg bare smøre meg med mer tålmodighet, eller bør jeg prøve å søke på nytt?
Skaff dere ett 5 års multiple entry visa til India, men husk å ha arket med visumet på med dere, for uten det arket slipper dere ikke inn! En annen varianet jeg vurderer neste gang er å søke ett "Business Visa" på 5 år igjennom den Indiske embassaden i Kathmandu. Da kan en reise over alle landegrenser og en del til, sånn som å ta Ferge fra Kankesanthurai på Sri Lanka til Nagapattinam i India også. Så ganske kult i grunn. I tillegg med ett "Paper visa" klistret i passet kan en også være 6 månder av gangen, så mindre stress om en skulle leve hippie livet i Goa en vinter, noe som kan friste noen. Så er det tilbake til transitt, ja India er jo åpent og med ett OCI-Kort med dette visumet, så ganske rått i grunn. Så da kan jeg gjøre masse som ellers ville vært ulovlig for andre folk enn dem med det visumet jeg skal skaffe neste gang. Selv om det er ett Business Visum, så trenger du ikke å starte noe business eller drive noe business, så det er bare å kjøre på i grunn. Men ellers vil jo ett 5 års E-Visum ala det jeg har nå gjøre Susen, men husk papiret, ellers hjelper det ingenting å ha visumet i boks hvis du ikke kan vise det i skranken ved innreise!
For å svare meg selv. Jeg hadde klart å søke om vanlig visum og ikke e-visum. Da jeg søkte om e-visum fikk jeg raskt svar. Dessverre ble søknaden min avvist. Jeg vet ikke hvorfor, men mistenker at det er fordi jeg førte opp journalist som utdanning. Siden jeg bare har en 22 timer layover i Mumbai, så trenger jeg ikke noe visum for å sove på transitthotellet på flyplassen. Selv om jeg hadde lyst til å oppleve en kort tur innom Mumbai, så tenker jeg at det er det beste alternativet nå. Eller har noen erfaring med at det er enkelt å søke om visum gjennom ambassaden? Jeg bor på Sørlandet, så det frister ikke å måtte reise inn til Oslo.
Søk på nytt, det ser ut som at søknads-fila di har hengt seg i datasystemet deres, jeg fikk svar på to dager, så har det gått så lang tid, da er noe galt!
Som jeg skrev så hadde jeg søkt om vanlig visum og ikke e-visum, men jeg har siden søkt på e-visum. Dessverre ble søknaden avvist (som nevnt over). Jeg regner ikke med at jeg kan søke på nytt når det er blitt avvist. Da er alternativet å søke om visum gjennom ambassaden i Oslo, men jeg vet ikke hvor komplisert prosess det er? Siden jeg bare har en 22 timers layover, så vurderer jeg bare å sove på transitthotell.
Har vært 2 turer på jobb i India siste 6 måneder. Jeg har kun vært i Mangalore, men vær forberedt på å ha alt på plass. Ekstremt omstendelig, og de har ikke peiling i immigrasjonen. Har vært som regel blant de første inn i immigrasjon, og alltid den siste som er kommet igjennom. Alt har vært ok, men de studerer visaet opp og ned, tar bilde og fingeravtrykk. Og virker som det er første utlending de har sett ever. Lykke til, og ha god tid!
Jøss. Da jeg var på mc tur i India (startet i New Delhi) for to år siden var vi gjennom immigrasjon på null komma svisj. Walk in the park rett og slett. Er det blitt så mye værre i det siste?
Virker som du har vært veldig uheldig @a3t. Jeg har vært inn og ut av India i snitt en gang i måneden de siste 2 åra og har aldri opplevd liknende problem som deg. Men Mangalore er jo en veldig liten by (etter Indisk målestokk), og om du fløy rett inn dit så har de kanskje ikke så mye erfaring med utlendinger. Jeg kommer normalt inn i Mumbai, Delhi eller Pune og har alltid kommet raskt gjennom.