Hotel: Hyatt Regency Cartagena (Colombia)
Lengde på opphold: 2 netter
Booket rom: 1 King Bed
Fikk romtype: 1 Ocean View Regency Suite
Perks: Sein utsjekk (kl 16), tilgang til lounge fram til kl 20, frokost i lounge kl 6:30-10.
Kommentar:
Etter to opphold på rad som måtte avlyses av meg (kansellering og sykdom), var det kjekt å endelig få gjennomført en ordentlig tur. Normalt har jeg en heseblesende én-nattstur, så jeg rekker sjelden å utnyttet hotellet til det fulle. Det føler jeg derimot at jeg har gjort denne gangen. Tenker derfor å skrive noe ekstra her, siden jeg slet med å finne noen nylige hotell-reviews fra Cartagena her på IF.
Som normalt må man legge forventningene til at man får det man bestiller, og bli positivt overrasket over godene. På flyet får jeg en melding om at milehigh har fått oppgradering til (hjørne-)suite, så da økte håpet. Det ble litt flere spørsmål om milehighs ankomst ved innsjekk enn jeg forventet, men så lenge jeg holdt på historien om at han kommer senere, så ordnet det seg.
Hotellet holder til i toppen av bygget, så man må først ta en heis opp til lobby, og så bytte til en heis opp til rom eller andre fasiliteter. Hotellet har basseng i tre etasjer, hvorav de to øverste er infinity pools. Treningssenteret er moderne utrustet med nok apparater og god plass.
Loungen var romslig med en fantastisk utsikt og betjeningen hyggelig. Globalist-frokost ble servert her. Den var helt grei for å være en lounge-frokost, men jeg innser at vi nok jevnt over er bortskjemt med god hotellbuffet i Norge. De hadde godt utvalg, men med få unntak var kvaliteten sånn passe. Man kunne fint spise seg mett på mye forskjellig, men i utvalg og gjennomføring er ikke SAS lounge så mye dårligere. Bortsett fra at de lagde omelett på bestilling, da.
Fra klokken 16-18 ble det servert ettermiddagsmat. Dette var litt (hjemmelaget) nacho-chips, noe salat, noe ferdigsmurte småbaguetter og noe frityrstekt mat. Man kunne forsyne seg av nedkjølt Coca Cola, øl og ellers bestille vin - så det ut som. Det stod ikke så mye info her, så man må nok spørre. Utenom loungen var det brus og vann tilgjengelig, samt noe nøttemiks. Ganske dårlig utvalg sammenlignet med feks HR Chicago.
I kroner og ører måtte jeg ha betalt 1.100 NOK ekstra per dag for denne oppgraderingen. Selve lounge-adgangen virker hotellet til å prisgi rundt 450 NOK per natt, ut av oppgraderingsprisen på 1.100. Men, prisen for en småbarnsfar å kunne slappe av i sol og varme etter å ha vært nedfrosset i Norge i tre måneder, den veier lett opp for dette. Med nært forestående familieforøkelse, blir nok dette min siste booking på en stund. Det var en verdig start på reisepausen!
-
- File size:
- 1.2 MB
- Visninger:
- 23
-
- File size:
- 1.8 MB
- Visninger:
- 20
-
- File size: