Ny CEO i SAS? - Anko Van der Werff slutter i 2027

Tråd i 'Nyheter' startet av OttoL, 06. april 2021.

1. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    93
    Tenker kundeopplevelsene hos Air Canada får seg et skikkelig løft......not...

2. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    11,241
    Bonuspoeng:
    183
    Anko har gjort en kjempejobb med å "snu skuta" i SAS, og ta de gjennom en Chapter 11-prosess. SAS skal over i en ny fase nå, og det er naturlig at det kommer inn en ny leder.

Siden Air France/KLM skal bli majoritetseier fra høsten, er det nok naturlig at de har en finger med i spillet om hvem som blir den neste CEO-en.

3. polscifly

polscifly Medlem

Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Andre kan sikkert skrive langt om Ankos stempel på selskapet, men for er han er viktig medvirkende til at SAS nå er i den svakeste alliansen, Skyteam. Synes det er bittert at SAS ikke forble i Star Allliance gjennom Lufthansa, eller kom inn under OneWorld. Han har også latt tyngdepunktet blitt flyttet ytterligere mot København. Jeg synes mye i SAS tegner ok for framtiden, er glad det satses på langdistanse noe mer igjen.

Eurobonus har blitt dårligere og dårligere - kanskje en ventet utvikling med stadig flere som har lært seg hvordan bonusprogrammene fungerer, og tøffere økonomiske tider. Når jeg ser tilbake på hvordan ting var for ti år siden, med Amex (årsavgift på et par tusen) som ga CT ved en spend på 100 000 kroner som ganske enkelt kunne brukes i first og business med flere toppselskaper, frem til hvordan ting er nå, så kan jeg ikke annet enn å være veldig skuffet. I horisonten ligger en mulig oppsluking av Eurobonus og kanskje hele SAS. Anko er ikke alene ansvarlig for det, men jeg tror ikke han har vært en positiv faktor her.

f1y, Kristian, Lnbre and 1 other person like this.
  4. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    48,625
    Bonuspoeng:
    293
    Kristian and paron like this.
  5. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    48,625
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager dobbellposting av samme emne men av en eller annen grunn kommer inne den første tråden opp på min telefon IMG_0624.png

6. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    48,625
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke så merkeøig likevel når det ble merger med en tråd fra 2021:rolleyes:

7. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,239
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg savner *A selv, ingen tvil om det. Jeg er irritert og lei av å finne mindre billetter og med mindre atraktive selskaper, og oppleve flere restriksjoner på EB billetter.

Men..

Hadde SAS overlevd uten en langsiktig eier som kan utvikle og samordne SAS med en større gruppe over tid?

Hvordan hadde SAS sett ut i dag om LH hadde tatt over og kanalisert all long haul til sine hubs? For ikke å snakke om en samordning til M&M krav til opptjening for å beholde status.

Faktum er at den Danske staten ble med videre, mens Oslo ikke ble det, og at København ligger bedre til rette for å kanalisere flere kunder fra hele kontinentet en de andre hovedstadene. Jeg vil heller ha et større SAS der, en å stå uten et flyselskap som har en tydelig Skandinavisk profil og forankring.

Selv tror jeg selskapet og merkevaren EB er alt for verdifullt for SAS til å "drepe" , men at det kommer en avstemming mot FlyingBlue som ikke blir bra for oss, tror jeg på.

Hvis en går 10år tilbake i tid ja da var det meste billigere. Så også flybilletter. EB poeng er egentlig bare en dårlig form for valuta, så at prisen for varen vi kjøper, premiumseter stiger er ikke overaskende.

8. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig levelheaded syn på saken, helt enig. Lett å klage over Stexit, men veien som har blitt gått nå har nok vært en realistisk og nøkternt nødvendig en.

McBuljo liker dette

Del denne siden