Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,531
    Bonuspoeng:
    113
    En ting jeg har nesten gitt opp å få de til og endre er sortering av regninger.

I mine øyne er det mest fornuftig å ha første forfall først og ikke siste forfall...

2. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du virkelig at det er DNB som setter en stopper for vennebetaling i Google/Apple Pay? De støtter jo ikke tjenesten med sine kort en gang, hvordan skal de da kunne ha innflytelse til å påvirke andre bedrifter sine tjenester?

Det er vel mer sannsynlig at Google/Apple velger å avvente lansering av vennetjenester fordi:
    - de ønsker å bygge opp kundemasse først
    - Vipps "eier" markedet

Vipps gjorde jo det samme, bare motsatt. Satse 100% på vennebetaling før de åpner for for flere tjenester.

fly4fun and drsyk like this.
  3. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Tror ikke Google/Apple venter med å tilby tjenester fordi de vil bygge opp kundemassen først. Det er vel heller motsatt. De får ikke bygd opp kundemassen uten gode produkter. Funksjonene er allerede i bruk i andre land og vennebetaling er foreløpig kun tilgjengelig i USA.

Vipps eier markedet i Norge, det er sant. Det er ingen konkurrenter. DnB er en av bankene som ikke ønsker nye tjenester velkommen da de vil holde på egne kunder så lenge som mulig. De er en stor norsk aktør og stor har påvirkningskraft i retningen utviklingen skal gå.

Det fantes konkurrenter som nå er kjøpt opp av DnB som feks Mobilepay fra Danske Bank. Deretter ble tjenesten lagt ned selv om den var mye bedre enn Vipps. Jeg betale med mobilen på Rema den gang, det er ikke mulig i dag.

At Vipps utvikles kan sees på med flere øyne. De har faktisk fjernet flere viktige funksjoner i vennebetaling. Det samme har skjedd i enkelte nettbanker fordi tjenester som vennebetaling legges ned og man tvinges over på Vipps. Andre funksjoner i nettbanker endres og legges ned, trolig med en langsiktig strategi uten at jeg ønsker komme inn på disse her.

Siden Vipps for tiden eies av flere banker er det på en måte naturlig at de selv ikke tilbyr tjenester som Vipps tilbyr. Nettopp for å styrke Vipps i markedet. Det er fullt forstålig men det skaper ikke allsidighet. Man kan jo spørre seg hvorfor man ikke kan betale regninger med kredittkort i Vipps. Trolig fordi de ønsker at man skal bruke Payr hvor DnB også har en finger med i spillet.

Jeg håper og ønsker at det kommer flere tilsvarende tjenester hvor DnB er helt utenfor. Først da vil funksjonaliteten få utvikling. DnB er trege og sidrumpa.

4. Vetle

Vetle Nytt Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    13
    Hei folkens,

ønsker å belyse et par ting. Det er helt riktig at DNB er aksjonær i Payr, de sitter på ca. 10% av aksjene, men de har ikke mer påvirkning på våre avgjørelser enn andre aksjonærer. Gründerne som stiftet og jobber i Payr sitter på samlet over 50% av aksjene.

Vi har ønsket å skape en ny visuell profil siden Vipps endret sin, men har valgt å prioretere andre oppgaver til vårt team. Vi hyret derfor inn hjelp via et konsulentselskap til å skape denne, som har resultert i en noe tryggere og mer trend-følgende visuell fremstilling. Designmiljøet i Oslo er ikke verdens største, så disse individene's påvirkning strekker seg langt i utformingen av de digitale tjenestene vi benytter. Det bidrar til at mange tjenester som f.eks. vår, Vipps og Zalandos har lignende design.

Vi ønsker å skille oss mer ut visuelt etterhvert, men fordi vi har mye funksjonalitet vi ønsker å utvikle har vi valgt å prioritere dette ned foreløpig.

- Vetle i Payr

5. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Kult at du følger med og svarer på forumet her!

Hvordan betrakter dere det faktum at stadig færre kredittkort ser ut til å gi bonus via slike tjenester som Payr?

....og, hva er status for Amex? :D

6. Nibenay

Nibenay Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

Er det mulig å bruke mitt kredittkort på både min og kona sin payr, eller er det problematisk på noen måte? (praktisk/juridisk..osv)

Nå var det snakk om shell MC her, og da registrerer eg at det ikkje lenger gir bonus gjennom payr desverre, så da må man finne seg eit nytt kort... men mitt opprinnelige spørsmål gjelder fortsatt.

7. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Har hørt fra flere i banksektoren at etter oppkjøpet av mobilepay, så implementerte dnb stort sett hele mobilepay inn i vipps backend, slik at vipps basicly over natten ble mobilepay med vippslogo.. og at det i dag er dette de bygger videre på, da mobilepay sitt «system» var overlegen vipps sitt..

Så det man i dag egentlig bruker, er mobilepay(selvsagt videreutviklet mye) med vipps logo..

C

8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Tenker du på mCash?

wilco liker dette
  9. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Godt mulig! ;)

En av de var det hvertfall.. kun brukt vipps.. men når du nå sier det, kan det nok ha vært mcash ja.. :)

C

10. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Som tidliger bruker av MobilePay så tror jeg ikke dette stemmer helt fordi tjenestene er helt forskjellige, og egentlig uten likheter. Både Vipps og MobilePay eksisterte samtidig i begynnelsen, men jeg kan ikke se at noen av funksjonene er slått sammen eller videreført. Det eneste måtte i såfall være skanning av qr-kode for betaling med mobilt kamera.

Men selvsagt kan det godt hende Vipps har kopierte noen detaljer rent teknisk.

For meg fremstår det merkelig at folk valgte å bruke Vipps fremfor Mobilepay, men alt har med massiv markedsføring å gjøre.

11. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,830
    Bonuspoeng:
    93
    Leser du vilkåra til Payr så ser du raskt at det er eit krav at korta brukt skal vere registrert på deg. Ergo er det mot T&C å ha fruen sitt kort i din Payr.

SAJblue liker dette
  12. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo grense på 30000 PR mnd PR payr konto uten å møtte betale gebyr så skal du betale så mye via payr må du regne med gebyr. Men klart, gebyret er såpass lite, 1%, at det blir billige trumfkroner og eurobonuspoeng,

13. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Payr har oppdatert appen idag, blant annet nytt fargeskjema

14. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,353
    Bonuspoeng:
    113
    Løsningen er å opprette en egen payrkonto for din partner, enten på dennes device eller en gammel/annen mobil som ikke er er i daglig bruk og som en bare bruker på wifi hjemme, og hvor en legger inn point earner...

15. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,830
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, eller å bruke secure folder om du har Samsung-telefon av nyare dato. Då kan du køyre to utgaver av payr på samme enhet.

DanH and Storbaba like this.
  16. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,810
    Bonuspoeng:
    183
    Det virker som Viatrumf ikke lenger gir opptjening på payr. Jeg har en registering fra 3.januar som jeg ikke har fått poeng for. Vipps ser derimot ut til å fungere fremdeles.

17. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,830
    Bonuspoeng:
    93
    ViaTrumf? Du meiner vel Trumf Visa? Er litt "forsinkelser" der om dagen ja, ref anna tråd.

18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,810
    Bonuspoeng:
    183
    TrumfVisa, ja. Sorry :) Ok, hadde ikke fått med meg forsinkelsene. Takk!

19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,163
    Bonuspoeng:
    183
    er veldig lenge siden trumfvisa ga trumf for vipps.. Derimot gjennom payr har det fungert inntil nå nylig

20. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,810
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fått poeng for vipps i år.

Del denne siden