Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    113
    Forståelig, men med disse prisene så de burde klare å ta gebyr for deler av en transaksjon, og håndtere fremtidige transaksjoner bedre.

Jofo and drsyk like this.
  2. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hvis det ikke på død og liv må være bonus som kan omdannes til flybonus, så er det i hvert fall to kort tilgjengelig som gir 1% bonus. For meg har flybonus aldri vært fokus, men det å få 1% også på alt av regningsbetalinger.

Xflipper liker dette
  3. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Tiltredes. Det ene av disse kortene er til info Cresco Car Premium. Hvilket er det andre?

Men: Beløpsgrense på bare 10.000,- gebyrfritt (uten salg av svært sensistiv informasjon) fremover er ikke nok for meg til å gidde å bruke Payr lengre, selv om det betyr at jeg kaster 1200 spenn i året rett ut vinduet. Ofrer glatt de pengene for å bidra (om enn i det små) til å straffe selskaper som plutselig og fullstendig uanfektet finner det for godt å endre vilkårene fra helt fair til tilnærmet ubrukelig. Styrt avvikling ... ?!?!

Snacky

4. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Farvel, Payr! Denne type informasjonsinnhenting har jeg dessuten prinsipielt svært lite til overs for, uansett om brukere gir sitt samtykke.

Nå var rett nok appen på vei ut i utgangspunktet, ettersom det til slutt bare var SAS MC igjen, og det på grunn av uregelmessig belastning av fremtidige betalinger og begrenset beløpsgrense til slutt føltes helt bingo når jeg fikk "det er noe galt med kredittkortet"-feilmelding.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    293
    Payr skal få lov til å finne ut at jeg betaler 4000 hver fjerde dag i restskatt :D

6. ME262

ME262 Medlem

Likes mottatt:
    851
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen overraskelse at denne innstrammingen kom. Gebyrfri regningsbetaling er et klokkerent og kalkulert tap for Payr. Hvis de ikke tjener nok på Smarte Penger fremover vil de forsvinne. Hvis de gjenværende cashback-mulighetene strupes vil de også forsvinne. Da er Payr bare et overflødig mellomledd.

Inntil videre kan det hende jeg gir dem opplysningene de vil ha for å beholde 30k-grensen. Kan ikke se at info om mine strømregninger o.l. er så veldig sensitivt :rolleyes:

Storbaba liker dette
  7. A346

A346 Medlem

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Kan noen fortelle hva analyse av mine regninger innebærer? Jeg går ut ifra at hva Payr ønsker er videreselge informasjon om sine brukere til potensielle tilbydere av relevante/ikke relevante tjenester for meg?

Hos meg kommer e-faktura automatisk opp som forslag, så selv om det ikke trenger å være spesielt sensitivt, så er det selvfølgelig mer enn bare strømregning som analyseres og videreselges...

8. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    https://www.payr.no/smarte-regninger

9. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Det andre er Coop Mastercard. Jeg bruker ikke Cresco Car Premium til Payr, men siden de gir 1% på Vipps så har jeg tatt for gitt at det samme gjelder også for Payr.

10. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,850
    Bonuspoeng:
    293
    Det du kan gjøre er å kun legge inn betalingen, og ikke bruke e-faktura når du betaler. Da er det minimalt for Payr å analysere.

11. rolser

rolser Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Begrensning på coop på 250.000

12. Naalaiveggen

Naalaiveggen Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Kommer nok ikke til å komme i konflikt med denne selv, i hvert fall....

13. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tipset om å bare omgå e-faktura og legge betaling manuelt, men det verste er egentlig «personlighetstesten», men den kan man jo selvfølgelig svare motsatt/villedende på. Forretningsmodellen blir dog bare dårligere og dårligere ... ;)

Snacky

Last edited: 31. jan 2019
  14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Syns payR bør fokusere mer på og få i havn en avtale med et kredittkort som gir trumf/EB. Tror dessverre mange faller av hele payR opplegget om det ikke skjer snart. Gidder ikke bruke payR for kun 1% cash back i kroner...

15. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det man godtar dette da? Jeg husker ikke om jeg godtok dette eller fikk spørsmål om det sist jeg lastet ned appen.

16. Catch

Catch Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Jf. pkt 18 iht. deres vilkår, så kan disse endringene tidligst implementeres etter 45 dager etter gitt skriftlig varsel ved elektronisk kommunikasjon (e-post). Mtp. e-posten gikk ut 31/01-19 så kan de tidligst implementere endringene den 18/03-19.

Husk at du alltid kan "opt-out" eller gå for 10' grensen i Payr uten ekstra gebyrer etter den 18/03 :)

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen klart og få gjennomført en betaling i dag ?
    Taster koden, så skjer det nada..

18. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Ingen problem her.

Xflipper liker dette
  19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig kode?:D I topp form her.

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Jupp. Feil kode gir feilmelding mens riktig bare sender meg i retur for å bekrefte på nytt. Har reinnstalert appen, og restartet tlf.

drsyk liker dette

Del denne siden