Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle gjerne sett statistikk bakgrunn for det svaret der!. Kan ikke fatte noen bruker Payr uten en baktanke...Det er jo gebyr over et større beløp og videre, skal deres "liksom" brukere betale for noe nettbanken utfører gratis(inkludert i årspris for programmet)? Hva Payr tjener penger på i fremtiden, forstår jeg ikke, spes. når samtlige IF`re forsvinner...

    DNB gir nada EB via Payr om de så er på eier siden eller ikke... Men om Payr nærmere seg konkurs(heftige lønns poster) kan det kanskje endre seg?:confused:
     
  2. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Payr har vel andre planer for å tjene penger. Det er jo ikke akkurat slik at vår bonusopptjening er veldig inntektsgivende for dem i utgangspunktet. Med unntak av de som betaler gebyret. Vet ikke hvor mange det er...
     
  3. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Akuratt nå så er jeg villig til å betale gebyret for å få maks EB før 1 august.
     
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    det stemmer. jeg bikket 100k med vanlig bruk + payr. fikk ikke statuspoeng. Så fort jeg bikket 100k vanlig omsetning fikk jeg 10k statuspoeng.

    Kort og godt: kun omsetning som gir eurobonuspoeng teller
     
    Xflipper and holmen like this.
  5. Ludo1000

    Ludo1000 Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Faktura som jeg legger inn, men må deles opp grunnet 4000 grensen, blir ikke lenger behandlet hos meg i PAYR. Kun de regningene som er på under 4000 behandles. Er det flere som opplever dette?
     
  6. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Det funket i alle fall for meg i går kveld da jeg la inn 2 x 4.000 (SAS MC + Pointearner).
     
  7. alexanderberg

    alexanderberg Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Opplever det samme.
     
  8. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Betalt amex faktura på kr 4000 for et par timer siden, den var oppdelt. Høres merkelig ut.
     
  9. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Sikker på at du er over 96t siden sist du brukte Payr?
     
  10. Ludo1000

    Ludo1000 Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Ser nå at fakturaene har skiftet status til betalt. Det var fakturaer som hadde forfall 7 juni. Uansett, nå er alt ok.
     
  11. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har flyttet min hovedbankkonto til Revolut og ettersom du kun kan motta lokale overføringer, ikke kan sende dem og de ikke støtter eFakutra i appen er Payr lettest måte å betale regninger på.
     
  12. Simennzz

    Simennzz Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    hei,

    Kanskje et dumt spm men, med 96 timers grensen på SAS MC med Payr, hvordan teller de? Skal jeg legge inn regning 20 juni og 24 juni eller 20 juni og 23 juni?

    Trodde jeg skulle få en begrensning i Payr men jeg kan legge inn nedbetaling av amex kortet mitt med SAS MC på hvilket beløp jeg vil og uansett dato, uten at noe stopper meg
     
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    De teller 96 t. Betaler du mandag kl 12.00, så er ny betaling tilgjengelig fre kl 12.00.
    Du tar bare scr shot av efakturaen du får fra amex, legger inn ny betaling, henter info fra scr shottet og endrer verdien til 4k og betaler når grensen til sas mc tillater det. Samfaller det litt med lav bruk og betaling så kan du fint havne i pluss, men gjør ikke så mye. Husk at du også kan fylle opp revolut med sas mc for "litt ekstra". Drit i å bruke betal faktura på forfallsdato-funksjonen, bare alltid bruk betal i dag. Gjør det vesentlig enklere å holde oversikten. De 96t ruller uansett fra når du legger inn betalingen i payr.
     
  14. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Når er «cut» i bonus på SAS mc?
    Leste 01.08. Her oppe, men er det fakturaer betalt i Payr frem til det, eller frem til midten av juli med fakturautsendelse og forfall tidlig august?
     
  15. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    800
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    93
    Her er det som står på nettsidene deira:

    "
    • Du opptjener ikke Ekstrapoeng ved kontantutttak i minibank/over skranke. Fra og med 01.08.2019 vil du ikke lenger opptjene EuroBonus Ekstrapoeng ved pengeoverføring fra kortet til konto (f.eks. ved regningsbetaling), eller ved pengeoverføring mellom personer (f.eks. Vipps). Du vil dog fortsat opptjene poeng, såfrem transaktionen kommer ind som et varekøb hos os.
    "

    Tolker det som at siste dag med opptjening er 31.07.
     
    leeds1979 liker dette
  16. Ludo500

    Ludo500 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Noen tips for hva som kan erstatte PAYR etter 1 aug.?
    Har Shell, Widerøe og SAS premium Mastercard.
     
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Ingenting som gir EB. Bare flyingblue mc igjen. Choice ryker også mest sannsynlig (også et SEB-kort). Lureste du gjør er å bunkre opp revolut før 31.07, så ordner du et revolut premium,-kort som du sier opp innen 14 dager, som du så kan betale regninger med i noen måneder.
     
    Ludo500 liker dette
  18. Ludo500

    Ludo500 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, forstår det slik at regningsbetaling med kredittkort går en langsom død imøte.. I alle fall for oss poengsamlere...
     
    Xflipper liker dette
  19. Pacman

    Pacman Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Sliter litt med å betale via Payr for tiden, der betalinger blir avvist pga feil eller manglende KID. KID er korrekt. Tok kontakt i chatten med Payr, men de mener at feilen ligger hos mottaker, og vil/kan ikke hjelpe.

    Dette var betaling av faktura til Amex og billån i Sr-bank. Har andre vært ute for noe lignende?
     
  20. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Alt ok her. Betalte nettopp til amex og fjordkraft
     

Del denne siden