Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

  1. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Eg tolkar det som om det berre er morselskapet i konsernet som er konkurs. Eg ser at E24 skriv at kreditorane har teke pant i aksjane i 12 dotterselskap. Eg vil tru Payr AS er eit av desse. Blir spennande å sjå kva som skjer med Payr etter dette. Nokon som veit om oppkjøpet av Payr vart betalt med kontantar eller aksjar? Om det var kongens mynt kan det hende gründerande kjøper dei tilbake. Ellers er det vel kanskje ikkje all verdas interesse for eit selskap under utvikling som brenn kontantar i eit slikt tempo.
     
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Payr sin teknologi kan kanskje ha en viss verdi for selskapet bak BillKill?

    Hadde vært greit om BillKill fikk samme funksjonalitet som Payr hadde :)
     
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje det. Kva som er spesielt med Payr sin teknologi som gjer at dei heller vil kjøpe selskapet enn å utvikle løysinga sjølv?

    Eg er ingen EDB-ekspert ;)
     
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    De kan vurderer at det er rimeligere å kjøpe enn å utvikle selv. (hvis det er teknologien de er ute etter.)
     
  7. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Det vil dessverre ikke komme slik funksjonalitet i Billkill.
     
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Payr er dessverre (IMHO) en klassisk dotcom-boble. Svir av masse penger, har en vag idé om å kunne tjene penger, verdsatte seg selv altfor høyt, og til å være et nystartet selskap tok de ut altfor mye lønn. Jeg vil anta de klarte å forhandle seg til en bra prosentsats hos kredittkortselskapet (under 1% er oppnåelig avhengig av omsetning og risiko). Men hvis folk ikke bruker deg til å bytte leverandør så har man heller ingen forretning. Da er det bare penger ut vinduet.

    Vil tippe de også fikk mange bonusjegere som kunder, og vi er de verste kundene for et selskap som Payr. Vi er mer orientert i prismarkedet enn andre, vi har høyere omsetning på kredittkort, og vi velger kanskje heller en litt dyrere leverandør hvis merkostnaden gir prisgunstige bonuspoeng. Ingen provisjon til Payr av slikt.
     
    Gullars, ejoa, EndreD and 2 others like this.
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Einig. Dei hadde ein stilig funksjon med fakturascanneren, men no er det mange andre som også har det, samstundes som papirfakturaer nesten er fasa ut. Ein kjekk app for bonusjegerar, men med svært avgrensa inntektspotensiale for selskapet.
     
  10. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Fakturaskanneren var kjekk, men storbankene og Vipps kom etter og konkurransefortrinnet forsvant. Betaling med kort, kjekt er det, men det er vanvittig dyrt sammenlignet med betalingsinfrastrukturen som allerede dominerer.
     
  11. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Tror samtidig at de ikke utnyttet dataene de samlet inn gjennom fakturaene så godt de kunne.
    Som et eksempel ville de kunne tilby data fra fakturaene om faktisk pris på ulike tjenester (elektriker, rørlegger etc) hos ulike leverandører. Ikke bare strøm og telefon, som er enkelt å sammenligne allerede idag. Som forbruker kunne jeg vært villig til å betale et lite beløp for å finne fram til billigste leverandør på den typen områder
     
  12. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
  14. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Mine tidligere kredittkort ligger inne som betalingsmidler, men får bare feilmelding ved forsøk på å legge til SAS MC.. o_O
     
    themichael liker dette
  15. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Og jeg får feil når jeg prøver å betale med NCC MasterCard som fortsatt ligger der (og er fortsatt gyldig).
     
  16. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Betyr det at de har fått nye eiere eller ?
     
  17. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
  18. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Siden det er nye eiere / ny versjon, så kan det jo tenkes at diverse kort virker igjen frem til det blir sperret. Bare tenker litt høyt her. Det kommer an på hvordan de forskjellige kortutstederene har løst gjenkjenningen av transaksjonen, om det går på navn, MCC etc. Verdt å forsøke igjen med ymse kort.
     
  19. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Det står jo helt eksplisitt i skjermdumpen i forrige post at betalingstjenesten er stoppet. Da hjelper det neppe uansett hvilket kort man prøver
     
    vegardg liker dette
  20. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden