Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Shell er det beste 100% gratiskortet.
    Jeg har dog kvaler for å bruke det når man får 15/100 på SAS MC..
    Og SAGA får jeg ikke :(

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,938
    Bonuspoeng:
    293
    Enig angående opptjeningen. Bruker SAS MC på en regning i blant, men glemmer det ofte.
    Men, hvis du bruker Shell MC og så venter med å veksle inn Trumf til det er kampanje med 300 ekstra bonuspoeng, så er det vel 14,89(?)/100, og det er ganske nærme 15/100.

Tror jeg må vurdere å bytte til DNB og ordne meg Saga MC. Der er det 20/100?

3. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    20/100 med mindre du har Private Banking, da er det 25/100. I tillegg får man 4% på bensinstasjoner.

4. holmen

Likes mottatt:
    63,938
    Bonuspoeng:
    293
    Okai.. hva må til for å få Saga? Private banking er vel 2 Mill på konto, omtrent?

Fyller ikke bensin, så de 4% hjelper ikke så mye.

5. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Uten å ha lest alle 36 sidene igjen så tillater jeg meg å spørre om noe som kanskje er svart på fra før. Men er det lov / fungerer det å betale SAS SEB Mastercard regningen i Payr med mitt DNB saga MC kort? Mener å ha lest noe om at reglene sier at dette ikke er tillatt?

Og så er det slik at SAS Amex Platinum ikke fungerer med Payr?

6. holmen

Likes mottatt:
    63,938
    Bonuspoeng:
    293
    Amex fungerer ikke med Payr.

Om det andre er lov eller ikke, det kan jeg ikke svare på.

7. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    Saga er 1 MNOK i inntekt, men tror det er litt spillerom hvis familieinntekten er ok, eller man kommer med et stort boliglån. Private Banking er 5 MNOK i disponibel midler, eller 2 MNOK i inntekt.

8. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Nedre grense er 800k personinntekt.
    Har prøvd å forhandle meg til dette, men under 800k var no-go, seg om vedkommende kundebehandler endret tonen markant når jeg så jeg hadde utlegg for 4-500k i året.
    Da måtte jeg bare komme med 800-tallet på en eller annen måte.. inntekt,utleie av bolig,honorar etc..

Anton80 liker dette
  9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Saga klarer du sillert og få om du har 6-8 hundre i inntekt. Spesielt om du bruker det som krav før du bytter bank

Ser ikke problemet med å betale amex fakturaen med feks Shell mc eller saga mc. Men hvis du derimot begynner og kjøre det igjennom 2-3 kort syns jeg det er for mye og galt.

10. Lassen

Lassen EBG

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Finnes unntak på Saga, men kommer nok litt an på kunderådgiveren på den lokale filialen om du har tilgang til dette.
    Jeg oppfyller ikke kravene til Saga, men i forbindelse med flytting av lån tilbake til DNB etter at jeg hadde flyttet det tidligere i fjor så gjorde kunderådgiveren min meg til Saga uten at jeg hadde bedt om det.
    Ho argumenterte med at ho så for seg at jeg hadde store sjanser for høyere inntekt i årene fremover og at ho ønsket at jeg skulle bli en prioritert kunde som de fint kaller det.
    I denne omgang var det DNB som ønsket å ha meg tilbake som kunde som gjerne gjorde at de hadde litt spillerom.

Fikk også meget gunstig tilbud på forsikringer, i forbindelse med bankbytte.
    Her matchet de det jeg hadde hos Gjensidige via Nito og ga meg litt lavere også for at det skulle være vits å bytte.

Er nok enklere å få til noe om en får ett personlig møte med en kunderådgiver enn å ta det over telefon.

11. holmen

Likes mottatt:
    63,938
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte jeg skulle høre om de vil ha meg som kunde, og da med Saga som krav for å bytte bank. Jeg har veldig gode betingelser på boliglån i banken jeg har nå, så jeg må få et godt tilbud for at jeg skal bytte. Billig boliglån er tross alt viktigere enn litt ekstra bonuspoeng. Tror jeg. Kanskje..

Jeg betaler selv kort med andre kort, så jeg skal ikke si noe. Men om det er lov, det kan jeg ikke svare på.

12. holmen

Likes mottatt:
    63,938
    Bonuspoeng:
    293
    Dette må sjekkes ut. Jeg har også Gjensidige pga gunstig lån og forsikring gjennom Tekna. Må bare finne en dag hvor det passer å dra i banken, og få med kona også. Jaja.. Hva gjør man ikke for disse bonuspoengene?!?!

13. Lassen

Lassen EBG

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk 1,95 prosent nominell rente nå. Tror ikke de går under det, men kan alltids være verdt ett forsøk med ett møte. I dag fikk jeg første regningen i fra Saga MC og så da tikket det inn fine 12000 poeng :)

holmen liker dette
  14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Har 1,99 så er fornøyd med det :)
    Men enig, har du et lån på noen millioner er renten viktigere en Saga MC :p

Ifølge Payr sine vilkår står det ihvertfall ikke noe, men er nok i grå sonen. Mulig bankene har noe som sier at det ikke er lov?
    Banken ser kanskje på Payr som en "bank"? og

Har hatt flere runder med flere selskap ang forsikring. Og til slutt matchet DnB prisen jeg fikk så per dags dato klarer ingen og slå DnB. Så er veldig fornøyd.

Last edited: 11. jan 2018
  15. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Under 800k ?

I så tilfelle tror jeg at jeg må bytte bank.

16. Lassen

Lassen EBG

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Ja har i dag ett stykke under 800k, har variert litt de siste årene i mellom 550 til 700 alt ettersom hvor mye overtid det har blitt.

Nå er ikke jeg passert 30 enda så kan ha litt å si for saken siden ho sa det ho sa angående økning av årslønn i fremtiden.

17. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Med andre ord har vedkommende DNB-konsulent jugd meg rett i trynet.
    "Det er ikke mulig under noen omstendighet under 800k, kravet er 1mnok." "Det blir stoppet høyere i systemet om jeg sier ok" og tilsvarende sprøyt.

18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,717
    Bonuspoeng:
    293
    Da lar man bare Netflix gå gjennom SAS MC en gang i måneden og bruker heller Saga-kortet med EB-opptjening for 99,-/mnd?

19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Korket ;) Ihvertfall det jeg gjør.

Upsaker liker dette
  20. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm... er SAGA kunde jeg også, har 2,03, tror jeg må ringe de jeg azz...

Del denne siden