Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også funnet ut at gebyret teller med i de 20.000 =(

Eksempel:
    Jeg har betalt 18.845,- de siste 30 dager. I utgangspunktet skulle jeg dermed ha 1155,- igjen å betale uten gebyr.
    Men fordi en av betalingene i perioden var med gebyr (1% av 1.100,-) er dette gebyret også regnet med. Dermed kunne jeg ikke legge inn regninger for mer enn 1154,99 uten at det ble gebyr.
    Det var en rar løsning..

Som en skrev over, det blir en ond sirkel i det en begynner å betale gebyr.

2. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man legger inn mer enn 20k i regninger uten gebyrer pr 30 dager, vil da regningene bli stoppet siden man ikke har betalt gebyret? Regner med at de ikke kan "etterfakturere" gebyret når man har bekreftet summen.

3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Gebyret blir regnet fra når du legger inn regningen. Forfall har ikke noe og si

4. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, så hvis det er en bug(?) i appen vil ikke det få videre konsekvenser? Jeg har inne 30k i regninger for januar, alle med 0 i gebyr.

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,003
    Bonuspoeng:
    293
    Men har du regninger inne for mer en 20k på 30 dager?

6. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, har lagt inn regninger for nesten 30k fra 31. desember og frem til i går. Forfall fra 31. desember og ut januar.

Jeg har en teori om hvordan appen har blitt "lurt", men trenger ikke utbrodere det her da det går i mot vilkårene:p Jeg forsøkte ikke å lure den så har ikke noe dårlig samvittighet der siden jeg oppdaget det etterpå. Er mer bekymret for om regningene mine blir stoppet.

7. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har betalt en par regninger med Payr / Shell MC. Alle står som gjennomført 09JAN i appen, men ikke alle dukker opp på shellmastercard.no. Pussig nok er gjenværende kreditt redusert med beløp som identisk med summen av de tre, så det burde jo ha gått gjennom skikkelig. Er det noen andre som har observert tilsvarende eller som har en forklaring på hva som har skjedd her?

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,719
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok bare en treghet i noen systemer. Gi det noen dager ut i neste uke i hvert fall.

morradi liker dette
  9. Maverick

Maverick Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har en idé hvordan man kan betale en regning syklisk uten å betale gebyrer mtp 30 dager og 20.000;- ?

Hvis jeg har en regning 20 i hver måned så vil jeg jo neste måned betale gebyr på neste fakture...?

Edit: Sliten, 30 dager, ikke 31, da går det bra untatt runt februar måned.

Last edited: 17. jan 2018
  10. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg benytter EB MC her, og fikk da en betaling grense på 4000Kr pr 4 dag.

Vil dette da bli en gebyrfri syklus.
    1.1.18: 4000Kr
    5.1.18: 4000Kr
    10.1.18: 4000Kr
    15.1.18: 4000Kr
    20.1.18: 3999Kr

2.2.18: 4000Kr
    7.2.18: 4000Kr
    12.2.18: 4000Kr
    17.1.18: 4000Kr
    22.1.18: 3999Kr
    osv.... måned for måned

Ser de hele tiden 30 dager bakover rullerende ?

11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor 3999,- på siste betaling? Grensen er 20.000,-. Du må bare ikke over.

Are liker dette
  12. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Ahh, var ikke sikker på om regelen var inntil 20, eller ikke over 20 blank.
    Greide uansett å telle feil & tråkke i baret med noen få kroner på den siste betalingen & 5 sekunder etter jeg godkjente betalingen så oppdaget jeg at det er ingen kansellerings muligheter.
    Så da regner jeg med at jeg har en måned hvor alt vil bli gebyrbelagt inntil 17 Februar ?

13. Maverick

Maverick Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Betaler med Shell MC, 1% Trumf. Nettopp tatt i bruk det nye kortet og betalte en regning i Payr, gikk fint.

Har flere regninger og lurer på om dere betaler disse med Payr også til tross at dere havner over 20.000 og må betale gebyrer?

Jeg ser det sånn at de Payr tar 1 % i gebyr men jeg får jo også tilbake 1 % i Trumf. Dette vil jo da gi meg noen EB poeng og det er vel bedre enn å betale på ordinare måte i nettbanken der jeg ikke får noe i det hele tatt..?

Xflipper liker dette
  14. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg betaler gebyret og syns det er verdt det. Det er jo opp til vær og en om man vill betale det for å få poengene .
    Har normalt rundt 50-100k i regninger privat og i jobb :)

drsyk and Maverick like this.
  15. Maverick

Maverick Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, er enig. Det skaper forhåpningsvis flere eller bedre løsninger som Payr og som da vil komme oss konsumenter tilgodo.

Var bara litt usikker på om jeg har forstått det riktig og at jeg ikke prøvde å være for smart :D

16. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg blir hindret av 100k limiten hver mnd :/ har ofte regninger for mye mer.
    Faller nok i kategorien first world problem.

Last edited: 17. jan 2018
    drsyk, Xflipper and Maverick like this.
  17. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    93
    Er du villig til å kjøpe en Trumf-krone for 1kr er gebyret verdt det.

Ignorerer man risiko og bonus ved overføring kan disse veksles 720kr til 10 000 Eurobonus-poeng. For meg er dette verdt det og en god deal; ville kanskje stilt seg annerledes om jeg hadde mangfoldige 100-tusen EB poeng...

Jeg anser det som tryggest å ha penger i banken; Trumf-kroner på Trumf-konto deretter, og EB poeng hos SAS som minst sikkert... :)

Xflipper and Maverick like this.
  18. Maverick

Maverick Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hvis man veksler Trumf når de kjører kampanjen "500 få 300 ekstra EB poeng" hjelper det litt mer :)

Neida, men da er i vart fall flere enige om at det KAN være verdt det!

19. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke lest alle postene like nøye.. Noen som vet om det er 3 dagers grense (4000kr) for Choice mastercard? Tror det også er SEB.

20. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    Betaler gebyret med glede. Får 20p/100 med Saga MC, og vil gjerne at Payr kan fortsette med tjenesten.

Del denne siden