Payr - App for faktura- og e-fakturabetaling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoyceCrazy, 10. juli 2017.

  1. BCO

    BCO Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar DanH og Joffer! Får vurdere å skaffe meg et ShellMC, blir nok litt i overkant mye å holde styr på ved å dele opp fakturaer.
    Ser at denne nye EB-hobbyen min kan utvikle seg til en fulltidsjobb...

    Takk igjen!
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,658
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det blitt hos meg ;)
     
    Joffer, BCO and Logiflyer like this.
  3. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Du kan jo evt. la den gå til inkasso, slik at vokser seg større. Skulle tro det ville gi enda flere poeng.
     
  4. BCO

    BCO Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe, ja kanskje jeg burde gå for det.
     
  5. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    969
    Likes mottatt:
    5,195
    Bonuspoeng:
    163
    Er det noen som kjenner til om det er noen planer for at Payr skal utvide grensen ytterligere?

    Vet det er noen representanter fra Payr innom her fra tid til annen.
     
  6. Vetle

    Vetle Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    13
    Hei dere!

    Vi hadde satt stor pris på om noen her inne kunne tenke seg å hjelpe oss litt. Vi har utviklet en ny backend-løsning til tjenesten vår og ønsker i den forbindelse folk som aldri har brukt appen til å være med å beta-teste.
    Backend er programvaren appen(frontend) kommuniserer med. Når den nye backend'en er testet og implementert vil appen kunne oppleves raskere, ha forbedret bilde-scanning og nye funksjoner vil lettere kunne legges til.
    De fleste her inne har vel brukt appen før, men dere vet kanskje om noen som ikke har prøvd oss og kunne vært interessert? Testen skjer i begynnelsen av mai og vi ønsker at testerne skal ha minst to regninger å betale via appen.
    Kjenner dere noen som kan være aktuelle? Send registreringslinken til dem: payr.global/payment-backend-beta-tester-new

    På forhånd, tusen hjertelig takk!
    Vetle i Payr
     
  7. Minolta79

    Minolta79 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Har Payr sluttet å være gebyrfri eller er det noe jeg ikke forstår??

    Nå betaler jeg tydeligvis gebyr uansett.

    Fra 19/3 til 19/4 har jeg betalt 34587,- i regninger hvor 4312,- uten gebyr, altså 30000,- med gebyr.
    Betalte en regning 19/4 på 30000,- og fikk 300,- i gebyr.
    Med andre ord har jeg betalt regninger for 64587,-(noen store, mange små) de siste 39 dagene og kun 4312,- har vært gebyrfritt..

    Om jeg går inn i appen og prøver å betale en regning på 9000,- står det gebyr på 90,-

    Jeg trodde det var slik at jeg når jeg betaler en regning med gebyr så teller ikke det på den gebyrfrie summen
    Trodde jeg kunne gjort slik:
    1/1: 30000,- 0,- gebyr
    2/1: 30000,- 300,- gebyr
    2/2: 30000,- 0,- gebyr

    Er det ikke slik? Hvordan er dette da?
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,658
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Du må alltid regne 30 dager tilbake fra idag. Og se om summen av fakturaer er over eller under 30.000,- Siden du har betalt en på 30.000,- den 19/4 må du vente til ca. 19/5 før du kan betale gebyrfritt.
     
  9. Minolta79

    Minolta79 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Så det hjelper ikke å betale gebyr? Jeg må vente i 30 dager uten å betale en regning, selv med gebyr.. Syns det er litt dårlig, gebyrbetalte regninger burde ikke telle.
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,658
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det må du gjerne mene, men sånn er det dessverre. I praksis er det vanskelig å komme seg bort fra gebyr hvis du først har begynt å betale det. Da må du vente 30 dager uten å betale noe som helst.

    PS: jeg trodde også at de regninger som blir betalt med gebyr ikke talte med, men nei..
     
  11. Minolta79

    Minolta79 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    OK. Gebyret får vi igjen i trumf, så da er det vel greit.
    Men nå blir det å vente til jeg har gebyrfritt igjen, betale 30K, betale resten av regningene med gebyr samme dag, så vente 30 dager igjen..
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,658
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det er der jeg har havnet. Betaler ca. 60-70.000 på samme dag og venter så 30 dager til neste gang.
     
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,398
    Likes mottatt:
    3,335
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke kort er det som pr nå gir bonuspoeng med denne tjenesten? Jeg har SAS AMEX og DNB SAGA, må jeg skaffe noen ekstra?
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,948
    Likes mottatt:
    57,961
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen av de gir poeng med Payr, dessverre.
    SAS MC gir poeng, men har en bruksgrense på 4000 kr på 96 timer på Payr (og Vipps).

    Jeg har et Shell MC som jeg bruker på Payr, det funker fint. Kortet er også gratis..
     
    Rgjertsen liker dette
  15. Minolta79

    Minolta79 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tenkte det er lurt med Payr-konto til konemor også..
    Må hun ha appen på sin mobil, eller kan jeg veksle mellom kontoene på min telefon? Kan jeg bruke mitt Shellkort på hennes Payr? Noen andre som allerede gjør dette?
     
  16. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Det er sikkert mulig, men mener det står i reglene at det kun er lov med kort i sitt eget navn. Jeg fikk min kone til å bestille sitt eget Shell MC og laste ned payr :) så har vi slått sammen trumfkontoene våre.
     
    Petter B-C liker dette
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Skaff en gammel mobil så har du denne med hennes konto.. enkelt og greit.. :)
     
  18. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    På Samsung-telefoner kan man aktivere Sikker Mappe/Secure Folder. Du kan da flytte/"kopiere" en app inn i sikker mappe og dermed være innlogget i samme app med to kontoer.
    Bør funke fint med Payr også, men litt usikker på hvordan man løser eventuelt BankID på mobil.
     
    Are liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Man bruker vel bare bankid for å logge inn første gang.. Deretter er det bare å dure på.. :)
     
    DanH and jonaseika like this.
  20. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    382
    Likes mottatt:
    611
    Bonuspoeng:
    93
    Andre så var problemer med Payr på morgenkvisten idag ?
     

Del denne siden