Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,275
    Bonuspoeng:
    183
    Det bør vel være innenfor? Er jo et godt poeng i disse tider hvor man kan måtte snu seg om på kort tid. Da binder man seg eller ikke til selve passet før man vet om man kan dra, eller ei.
    Hva med fks Villa Copenhagen, jeg finner ikke dette gjennom nc.no.
    Må dette bestilles via Nordic hotels&resort? Da ryker jo viatrumfen som akkurat nå er på 7% :(

eventyrer and freddyen like this.
  2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, frittstående hotell bookes her:
    https://campaign.nordichotels.com/n...o_cpc&utm_medium=cpc&utm_campaign=tws10no_CTR

Trumfen ryker, ja. Men prisen er jo under halvparten av hva den er på nordicchoicehotels.no. Selvfølgelig forutsatt at du klarer å bruke hele pakken.

Maggie liker dette
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,275
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg prøvde booke Villa Køben som en back up til årets sommerferie, men det var ingenting ledig mer en to dager. :(

4. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Har du sjekket om det er ledige rom til ordinær pris når du ønsker å bo på hotellet?
    Jeg har ikke sjekket alle datoer, men jeg tok noen stikkprøver.
    Det er faktisk ledig 10 dager mellom 14 og 25 juli. Virker å være god tilgjengelighet.

Maggie liker dette
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,275
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg la inn 2+2 i søket hvorav 2 stk barn er under 9 år.
    Når jeg kun søkte på 2 voksne kom det opp mange alternativer t.o.m 10 dager på rad, som er en virkelig god deal med tanke på prisen.

N.c har i sine vilkår at inntil 2 barn opptil 9 år er inkludert så lenge de sover i foreldrenes seng. Problemet er ofte at når man søker på de frittstående hotellene gjør dette at man ikke får opp ledigheten til rom. Regner med at de frittstående ikke kan komme seg unna dette?

eventyrer liker dette
  6. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, dette er rart. Det er mulig å legge til 2 barn ved bestilling på nordicchoicehotels.no, men på villacopenhagen.com gir søket kun treff på familierom. Og disse er ikke med i kampanjen.

Det er mulig det kan ordne seg om du kontakter hoteller direkte.

https://www.nordicchoicehotels.no/shop/whole-shebang

upload_2021-4-21_13-4-4.png

Maggie liker dette
  7. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,421
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som sliter med å komme inn på Min Side og Mine Bookinger på PC / laptop? Jeg får bare opp denne feilmendingen:

0000.jpg

Alle andre sider ser ut til å fungere som normalt.

8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,275
    Bonuspoeng:
    183
    Om man legger inn 2+2 med barn som er under 10 år og sover i foreldrenes seng på nc.no og søker på Villa Køben kommer det opp alternativer fra standard rom til jr.suite. Eksakt det samme skjer fks på Farris bad og Son Spa.
    Men om man legger inn samme søk direkte på hotellets hjemmesider kommer det kun opp typisk familierom/Comfortable.
    Dette har alltid løst seg men jeg lurer på hvorfor det er slikt?

Last edited: 21. april 2021
    tobeornot999 and freddyen like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,190
    Bonuspoeng:
    293
    Funker fint her.

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,992
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk mailene fra Choice. Dette var skikkelig kjedelige greier.

Jeg kommer til (som alltid, er gull og har vært i mange år) å bo en del hos dem også i sommer, men gidder ikke en sånn "du får kanskje plass, men du får lov til forhåndsbetale for oppnå minimal rabattt" kampanje som dette.

Da kjøper jeg heller rom når og der jeg trenger det.

freddyen, teet, andkri58 and 4 others like this.
  11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,275
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har kjøpt sommerpasset som kan bekrefte om koden man får tilsendt er lik som på gavekortene? Dvs kombinasjonen tall og bokstaver slik xxx-xxx-xxx-xx

12. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Jeg vil egentlig ikke anbefale noen å kjøpe en slik hotellpakke lang tid i forveien. Hva om en i reisefølge blir forhindret i å reise pga covid eller andre grunner? Om hotellpasset tilfeldigvis står på denne personen blir det ubrukelig for resten av gruppen.
    Det er ikke sikkert reiseforsikring er til hjelp heller, i en tid der unødvendige reiser frarådes.

tobeornot999, oggaman and Maggie like this.
  13. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,275
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig. Skulle vært mulig kjøpe kortet men med mulig for full refundering om det viser seg at man ikke kan reise. Spørsmålet jeg hadde over vedrørende gavekort kode er med tanke på om man booker kan man gi fra seg en vanlig gavekort kode, slik jeg har forstått det vil ikke dette valideres før ankomst. Så kan man evt kjøpe kortet når man vet at det vil bli et opphold.

tobeornot999 and freddyen like this.
  14. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Koden jeg fikk tilsendt er lenger: xxx-xxxxxxx-xxx-xxx-xx.

Maggie liker dette
  15. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    For de som vurderer å booke på Farris Bad kan det være greit å vite at følgende kommer opp i bookingprosessen:

«Book rom & frokost med hotellpasset The Whole Shebang.
    Spa-tid kjøpes separat og er ikke inkludert i prisen.
    Oppgi gavekortnummer/ID under "Spesielle forespørsler".
    Hotellpasset er personlig og identifikasjon må fremvises ved innsjekk.
    Det er en ekstra kostnad ved utsjekk, dersom man velger å oppgradere romtypen.
    Begrenset antall sen utsjekk er tilgjengelig, også for våre Club Members.»

Kjedelig at de er forbeholdne om sen utsjekk når det står i vilkårene for kjøpet av pakken at medlemsfordelene gjelder. Når det er sagt så sliter jeg alltid med å få sen utsjekk hos Farris Bad til tross for at jeg er Platinum i NCC... Inngang til spa er heller ikke inkludert o_O

freddyen liker dette
  16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,275
    Bonuspoeng:
    183
    Under årets kampanje er vel ikke spa inkludert men medlemsfordelene skal følges.
    De frittstående hotellene prøver seg av og til. Så lenge du sier ifra etter vilkårene skal du som Platinum kunne sjekke ut klokken 18. Samme gjelder spa 2 for 1 fordelen, her har jeg fått vite fks på Son at den ikke. Om de prøver seg, legg kundeservice på kopi så ordner det seg :)

Emma and freddyen like this.
  17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,275
    Bonuspoeng:
    183
    Litt rart de trenger koden før selve oppholdet når de først aktiverer den ved innsjekk?

Grooo liker dette
  18. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,626
    Bonuspoeng:
    183
    Generelt virker det som om de frittstående hotellene gjerne ønsker at man oppgir info om gavekort på forhånd slik at innsjekk og utsjekk skal gå raskere, da NCC-gavekort tilsynelatende behandles i "et annet system".

I fjor ble jeg kontaktet av et par av hotellene i forkant av My Summer Treat-opphold og etterspurt dette. Mistenker det samme skjer om man lar være å fylle ut "special requests" ved bestilling.

19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,275
    Bonuspoeng:
    183
    Har lagt merke til dette når man betaler med vanlig choice gavekort hos de frittstående. Ofte har jeg fått beskjed om at det er første gang de ser et slikt og er du sikker på at dette kan benyttes her. Så må man gjøre resepsjonist ruletten til en skjønner hvordan disse skal legges inn.

freddyen liker dette
  20. eventyrer

eventyrer Medlem

Likes mottatt:
    446
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det begynner å bli en klassiker med resepsjonister som ikke har sett choice gavekort tidligere. En skulle tro at det kun var IF medlemskaren som bruker gavekort fra NCC :).

Maggie liker dette

Del denne siden