Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Det skjedde meg også sist jeg booket. Hva sa de?

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,876
    Bonuspoeng:
    293
    Et annet medlem hadde gjort en booking via telefon og agenten hadde tastet et feil siffer i medlemsnummeret.

3. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Åja. Jeg fikk epostbekreftelse av Choice International for et opphold booket på nordicchoicehotels.no, jeg :confused:

4. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som vet om man tjener opp poeng for mer enn ett rom på samme bestilling?
    Jeg skal ha et opphold der familien har booket to rom. Samme booking, samme opphold, samme type rom - og jeg betaler selvsagt for alt. Vil jeg tjene opp poeng for begge rommene, eller kun for det jeg selv bor i? Ville jo være litt rart om jeg kun fikk poeng for halve bookingen, eller? Det som får meg til å stusse er at jeg fikk opp en tilsynelatende altfor lav "på denne bestillingen vil du tjene xxxx antall poeng" når jeg bestilte - ca. halvparten enn det jeg skulle trodd....

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    En får kun poeng for egne overnattinger. Jeg har booket flere rom for kona og aldri fått poeng.

6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,911
    Bonuspoeng:
    293
    Booket 2 rom i fjor høst. Fikk for begge. Jeg hadde selv det ene rommet, og min søster m/familie det andre.

Last edited: 28. april 2019
    prisjeger liker dette
  7. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,711
    Bonuspoeng:
    113
    Man skal få poeng (ikke netter) for ekstra rom til familiemedlemmer fra samme husholdning. Nekter de, så henvis til vilkårene:

"3.3. Det er medlemmets egen omsetning i Nordic Choice Club som danner grunnlag for bonuspoeng. Dette betyr at medlemmet vil kunne tjene bonuspoeng for sitt eget hotellopphold, uansett hvem som betaler for overnattingen. Et medlem vil aldri kunne få bonuspoeng for en annen persons eller et annet medlems omsetning. Dog gis det bonuspoeng, men ikke kvalifiserende netter, hvis medlemmet i forbindelse med sitt opphold, leier ekstra rom til familiemedlemmer fra samme husholdning."

Last edited: 30. april 2019
    Petter B-C, Grooo, petrate and 3 others like this.
  8. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    250
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig dette er "common knowledge" men kan ikke ha sett noen ha nevnt det tidligere?

Sist uke booket jeg to ulike hotellopphold. Av gammel vane bruker jeg alltid ViaTrumf når jeg booker hotell hos Choice.

I dag har jeg har fått Trumf poeng for begge bookingene selv om begge to var med bruk av bonuspoeng :)

Ser at Trumfen er en god del lavere enn ved bruk av ekte penger. 3 netter på Comfort Express (totalt 22.500 bonuspoeng) ble beregnet til en totalpris på 1.152 kroner mens hadde jeg booket disse for ekte penger ville det ha kostet nesten 5.000 kroner.

4 netter på The Hub (100.000 bonuspoeng) ble beregnet til 2.140 kroner. Dette hadde kommet på ca 9.000 kroner normalt sett.

Regnestykket ble som følgende.
    1152x8% ViaTrumf hos Comfort Express, 92,20 Trumf kroner, 1.383 bonuspoeng
    2140x5,5% ViaTrumf hos Clarion, 117,70 Trumf kroner, 1.766 bonuspoeng

Endte da opp med totalt 209,9 Trumf kroner som igjen ga 3.149 bonuspoeng.

Ikke den store opptjeningen ved bruk av 122.500 poeng, men 3.149 poeng mer enn de 0 poengene jeg hadde sett for meg :)

Konklusjon : Bruk Viatrumf ved alle bookinger hos Choice, ALLTID :)

9. Nationalgeo1939

Nationalgeo1939 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har vært Platinum litt over et år og hadde ikke regnet med en oppgradering om sommeren. Du burde også sjekke hotellet for å se om de har et rom til 3, uten en ekstra seng. Min familie bodde på Comfort Vesterbro under romjul og måtte bestille og betale for ekstra seng til barn, siden de har ikke noe rom med 2 dobbelt senger eller sofa senger.
    På den andre siden, så fikk jeg og kone oppgradering på Stenungsund under påske hvor vi fikk en Suite med 3 soverom til bare os to. Det skjer, men ikke noe du kan regne med, spesiellt når hotellet er fullbooket.

10. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Bodde på Copperhill i Åre i påsken. Prøvde meg med spørsmål om oppgradering, men ble blankt avvist begrunnet i at de var frittstående hotell og ikke trengte å følge garantert oppgradering for platinum. Dagen før utsjekk spurte jeg om senere utsjekk til kl. 12 (mot normalt 11), samtidig som jeg diskret henviste til garantert utsjekk kl. 18. Nok et avslag med samme begrunnelse. Dette synes jeg var meget lite fleksibelt, men orket ikke krangle på det.

Vel hjemme sendte jeg en epost til NC og spurte om det stemmer at garanterte fordeler ikke gjelder frittstående hotell. Fikk klart svar tilbake om at alle fordelene også gjelder frittstående hotell. Ble så kontaktet av Copperhill med en blanding av bortforklaringer (bl.a blackout-dates. Vi bodde på dager som ikke var listet som blackout, selv om andre dager i påsken var det) og en unnskyldning. Fikk tilbud om en senere gratis overnatting som kompensasjon, så da skal man vel være fornøyd.

Det virker på meg som om Copperhill nedprioriterer NCC. Ser at de har blitt med i Preferred hotels, og mistenker at de satser mer på det? Det er nå knapt noen henvisning til NC på hjemmesiden deres. Uansett så bekrefter kundeservice på NC at alle fordeler gjelder
    også
    ved alle frittstående hotell.

Baldrick and Grooo like this.
  11. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Den bærbare koppen har logo fra Hub Bar, det altså The Hub som er stedet...

Attached Files:

drsyk and Tjo like this.
  12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Aha... får booke på The Hub ;)

Tjo and Grooo like this.
  13. bjornjohansen

bjornjohansen Fly og fly avsted …

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Har et opphold på Skt. Petri i København denne uken, booket via Hotels.com siden det ikke var noen standardrom tilgjengelig via NC. Dette er også et av de frittstående hotellene. Kan jeg forvente noen som helst fordeler om jeg skulle være flink til å "diskret" flashe plat-kortet under innsjekk?

14. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan nok ikke forvente det, men det er alltid lov å prøve seg :)

15. Peregrin

Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Som platinum har du jo garantert rom dersom du bestiller minst 24 t før, eller betyr "destinasjon" i denne sammenhengen København og ikke spesifikt hotell? Du skal ikke få bonuspoeng for bookinger via hotels.com, men det står ikke noe om unntak for medlemsfordeler ved slike bookinger, så du burde ha krav på oppgradering og øvrige medlemsfordeler.

16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Mister du ikke poeng opptjening ved å ikke bestille via NCC?
    Men prøv uansett med å flashe kortet, må nesten være obligatorisk for oss Platinum holdere:rolleyes:

Peregrin liker dette
  17. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Destinasjon betyr i dette tilfellet København ja. Du kan ikke bruke romgarantien på et spesifikt hotell så lenge det er tilgjengelige rom på reisemålet.

Peregrin liker dette
  18. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Mht. NCC MasterCard. Ringer oppgitt nummer for å velge pin-kode:

"Tast inn ditt fødselsnummer 11 siffer, avslutt med firkanttast"
    * Taster fødselsnummer + firkanttast *
    "Hmm, det var rart.. Kanskje jeg brukte for lang tid?"
    "Du har oppgitt feil engangskode tre ganger. Din engangskode er ikke lenger gyldig."

Hadde nok vært hensiktsmessig å be om engangskode på åtte siffer, når det er det de ønsker, ikke fødselsnummeret på 11 siffer...

freddyen liker dette
  19. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Første dag i ny periode og status står fortsatt som Platinum, til tross for at jeg manglet et par netter.
    Skrev en mail til dem i forrige uke om spurte om muligheten for å beholde status, ettersom jeg var svært fornøyd med den og kom til å fortsatt prioritere å bo på Choice.
    Fikk svar tilbake at dette kunne sikkert la seg ordne, og nå ser det ut til at det faktisk ordnet seg. Puh :D, må innrømme at jeg er svært glad i NCC platinum statusen min. Den betyr vesentlig mer enn EBD for meg.
    Har (trolig) i underkant av ett år igjen til jeg når LTG, mulig det talte litt i sammenhengen...?

20. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer! :)Sikkert velfortjent for din lokalitet ovenfor NCC. Bare pass på å overføre nok trumf til å beregne hvor mye hotell opphold du kjøper. Jeg overfører alltid til Gull status resten bor/spiser/drikker jeg til Platinum!

EBD har jeg ikke helt forstått meg på hva fordelene er utover litt gratis service på award, ombestillinger, telefonen, prioritering og en gave og entre i lounge ved retur... EBG Life derimot forstår jeg godt, like så med NCC Platinum Life.

Driver å virkelig går i fordypning på OneWorld... spes. nå i disse streike tider:rolleyes:

Del denne siden