Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. eventyrer

eventyrer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Enig.
    Når jeg gjorde noen søk selv for en uke siden fant jeg nesten ingenting. Det viste seg derimot at når jeg ringte inn til kundeservice på telefon, så fikk de opp flere tilgjengelige rom enn det mine søk ga.
    En har lite å tape på å gi kundeservice et forsøk.....

Last edited: 18. nov 2025
    Preference liker dette
  2. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, Farris Bad kan ikke bookes for poeng på Strawberry sin nettside så alt har vært kommunisert med Strawberry kundeservice på mail. Heldigvis har Farris Bad nå selv tatt insj til å ordne med å flytte bookingen fra den ene datoen Strawberry kunne tilby til den jeg selv ville ha.

eventyrer liker dette
  3. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,006
    Bonuspoeng:
    163
    Bestilte gavekort i går, og det kom på e-post innen få sekunder - utstedt i DKK.

Chrisljo, petrate, Preference and 2 others like this.
  4. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som jeg nå ligger an til å ende på 29 av 30 nødvendige netter for å beholde Gull neste år.. Noen tips til hvordan jeg billigst mulig får oppnådd den 30.-de natten? :D

5. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Bonusnetter teller nå mot status.
    Så en billig bonusnatt kanskje.

Eventuelt noe under Black friday-salget.
    Har ikke sjekket om prisene faktisk er gode.

Vær obs på at din kvalifiseringsperiode ikke nødvendigvis sammenfaller med kalenderen.

6. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, har bare 10 poeng igjen så det utgår, men skal sjekke salget. Min kvalifiseringsperiode matcher tilfeldigvis akkurat med kalenderåret, så jeg har til 31.12.2025!

7. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Ein kan få god pris på hotellrom ifrå søndag til mandag pga låg etterspørsel på søndagar.

Preference liker dette
  8. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har aldri vært på Strawberry-kjøret, men jeg har 19313 poeng som naturligvis utgår i disse dager, og trenger 20.000 poeng for en overnatting jeg kan finne på å gjennomføre neste uke. Finnes det (fortsatt) noen måter å skaffe de siste 687 jordbærpoengene på? Eller må jeg bare krype til korset og kjøpe et gavekort på 600 kroner for 15000 poeng som jeg ALDRI kommer til å bruke?

Last edited: 24. nov 2025
  9. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde det vært mulig så skulle du ha fått poenga du mangler fra meg, men overføring ser ikke ut til å være mulig?

Rscott liker dette
  10. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske sikker på at du er "fucked" og ikke kan få de på noe vis. Du skulle overført ett par Trumfkroner før det ble slutt til å komme akkurat over en av disse tersklene (10k, 15k, 20k, 30k etc).. men det hjelper lite å høre nå. Kanskje du kan høre med Strawberry kundeservice om de vil være greie å la deg booke med 687 poeng for lite? Evt om du tilbyr deg å dekke de til kostpris på 69 kr :p

Rscott and eventyrer like this.
  11. JanVidar83

JanVidar83 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Har 50.000 poeng som ryker 31.12. Booker gjerne billig hotellrom for noen som trenger overnatting før 31.12. Sjekk i så fall at det finnes ledige bonusbilletter og send meg deretter en melding med hotell og dato.

12. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reiste med GoAhead gjennom tilbudet deres med Strawberry en stund etter at de sluttet med poeng, og fikk poeng kreditert for turen. Aner ikke om det fortsatt funker, men det virker jo unødvendig tungvindt å ta tog for 20000,- når du heller kan betale for rommet for 1/10:p

Rscott liker dette
  13. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,827
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde prøvd meg på en epost til kundeservice om de klarer å trikse til en booking til 20,000 poeng med det du har, gitt situasjonen.

Rscott liker dette
  14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar, alle sammen! Jeg krøp bare til korset og kjøpte gavekort for 750 kroner. Måtte ut med disse pluss 1500 kroner cash for en juniorsuite for meg og madammen. Ikke så halvgæærnt det heller. Og så er vi helt ferdig med Strawberry etter dette.

EndreD and Trykkern like this.
  15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,296
    Bonuspoeng:
    93
    Litt sent siden du har kvittet deg med poengene, men da jeg snakket med Strawberry kundeservice fordi jeg manglet 1300 poeng for en booking beklaget hun seg over å ikke kunne hjelpe. De kunne bidra med inntil 1000 ekstra poeng å bruke på overnatting. Vet ikke om du prøvde å spørre pent, men tror det vil funke for inntil 1k poeng. Sånt til info for andre om de måtte lure.

(Er platinum, kan være derfor forøvrig....).

Emma, Stianoh, Rapolo and 2 others like this.
  16. Flyer2

Flyer2 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Føler Strawberry gjør det de kan for å få misfornøyde kunder. Har 80 000 poeng vi skulle bruke i høst, men måtte kansellere pga sykdom. Så for noen dager siden at opphold må gjennomføres i år. I opprinnelig mail står det ingenting om det - kun at poengene er gyldige ut året.

Vi kan få 3200 kr i gavekort for 80 000 poeng, selv om vi betalte 4654 kr for 69810 poeng i sommer På toppen av dette kan ikke jeg booke overnatting med Spenn (delbetaling) og betale resten med gavekort i følge "kundeservice". Trodde gavekort var penger...

17. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, denne overgangen fra poeng til Spenn, som jeg forøvrig også misliker på det sterkeste, har Strawberry håndtert skikkelig dårlig. Ikke noe stort tap for Strawberry, men når jeg etterhvert ikke er Platinum lengre, så kommer nok de fleste av mine hotellovernattinger til å ende opp med Scandic eller Radisson. Uten at de nødvendigvis er så mye bedre...

Maggie liker dette
  18. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke hvor interessant det er, men i dag når jeg kontakta Strawberry som Platinum for å booke to rom på poeng som snart utgår, så fikk jeg vite at i dag er det en kampanje (?) med 5000 poeng i rabatt på bonusovernattinger. Jeg ble da trukket 30 000 poeng i stedet for 40 000 for to superior rom.

@Baldrick fikk også samme info i dag og har booka Comfort Vesterbro til 5000 poeng.

Kanskje noen som mangler noen poeng til en siste booking med de gamle poengene som nå bør hive seg rundt?
    PS! Har ikke sjekka om den samme rabatten dukker opp når man forsøker å booke online.

Baldrick, Liza, Emma and 6 others like this.
  19. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig interessant! Takk skal du ha!

Travellingalf liker dette
  20. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    18
    Veldig bra tips! Eneste problem er at jeg ikke har noen planlagte stays. Risikerer å brenne inn med 48k poeng. Hva får man beste verdi av uten å booke en overnatting bare for å gjøre det? Gavekort? Andre ting?

Sykt irriterende at oppholdet ikke kan være i 2026 :p

Last edited: 01. des 2025

Del denne siden