Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,619
    Bonuspoeng:
    183
    St1 MasterCard gir Trumf på drivstoff og bilvask hos Shell, utover dette er det ingen andre kort enn de du nevner. Husk også på maksgrensen på 500 Trumf per måned / 2500 per år om du går for Shell MC som hovedkort.

Gullars liker dette
  2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kan hende jeg bare skal gå for NCC MC som hovedkort. Med reduksjonen i EB-opptjening fra 15 til 10 blir jo faktisk bare forskjellen 25k poeng på 0,5M i omsetning gitt lik verdsettelse av poengene.

3. Slider

Slider Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Nettopp anskaffet NCC MC, og allerede betalt med kortet. Når kan man forvente 10 000 poengene på konto?

Noen som vet når/hvor man kan se at vanlige poeng for vanlig forbruk kommer på NCC konto?

4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kan samboeren ha et NCC MC med opptjening mot min NCC-konto?

Jan Fredrik liker dette
  5. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det går ikke

Gullars liker dette
  6. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,964
    Bonuspoeng:
    113
    Comfort Hotel Runway er tydeligvis stengt, selv om det kan bookes. Booket natt der for i natt for to dager siden, men fikk e-post i går om at de var stengt og at jeg kunne sjekke inn på Clarion like ved i stedet. Men det er fortsatt mulig å booke Comfort Runway på nett.

Nå liker jeg Comfort Runway godt når jeg betaler selv og har mer enn 10 timer mellomlanding på Gardermoen, men Clarion er jo hakket bedre.

Baldrick and Petter B-C like this.
  7. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Sånn gjer kjedene for å få mest inntjening og unngå tap av bestillingar når Clarion uansett har ledig kapasitet.
    Veit om eit hotell som er åpen for bestillingar mellom 24.12 og 31.12 men hotellet er julestengt, og då blir kundane flytta til søsterhotellet på den same plassen.

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat når det gjelder Comfort Hotel Runway så tror jeg faktisk at dette er stengt for vanlige gjester for tiden fordi det brukes som karantenehotell.

9. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Tvilar på at Comfort Runway er karantene-hotell sidan hotellet ikkje har roomservice eller restaurant?

10. olestolen

olestolen Medlem

Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    EndreD liker dette
  11. Martin F

Martin F Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
  12. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Det var ihvetfall karantenehotell i mars. Mat levert på døren, men hvor maten kom ifra vet jeg ikke.

13. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje et av de eneste tilfellene der jeg ville bedt om sein innsjekk og tidlig utsjekk...?

14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Noen ganger er det en forbannelse å være bonusjeger. Som nå når en vet en har endel overnattinger i nevnte periode, og jobben ikke godtar annet enn reisebyråbooking... Arghhhh. Til deres forsvar så er faktisk prisene gjennomgående alltid lavere enn det jeg finner på choice selv.

15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Er det riktig tolket at jeg har NCC Gold ut januar 2022?

Fra min side: Nåværende periode feb 2020 - jan 2021

Har oppfattet at status skal forlenges med et år, men er usikker på om det allerede er gjort eller om det kommer i tillegg til perioden ovenfor.

16. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,491
    Bonuspoeng:
    113
    Det tror jeg er riktig tolket, ja.
    Jeg vet ikke når de har tenkt å oppdatere eller legge til det ekstra året.
    Det kan være de avventer for å unngå at de som allerede har rekvalifisert får et ekstra år med status.

Gullars liker dette
  17. rudigerscat

rudigerscat Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg vurderer å booke meg inn på Clarion the Edge i Tromsø imorgen for å få 3x poeng. Lurer på om det er noen vits å booke superior dobbeltrom med håp om å bli oppgradert til juniorsuite? Sålangt har jeg alltid blitt oppgradert, men så har jeg også alltid bestilt billigste romtype.

18. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ganske vanskelig å si, gitt at vi ikke vet om du er medlem, sølv, gull eller platinum. Er du platinum skal du ha garantert en kategori opp, og beste tilgjengelige kategori. Nå er en dag potensielt litt kort varsel for hotellet, hvis de har høyt belegg i premiumrommene, så ville vært litt fleksi på "krava" om de ikke har suite til deg. Jeg nøyer meg som oftest med å booke standardrom. Min erfaring er i snitt at jeg får ofte deluxe, innimellom suite, og en sjelden gang superior. Pleier å notere meg hvilke rom som er til salgs når jeg booker, og gjerne også på ankomstdag, så har jeg en peilepinn på tilgjengeligheten, og kan vise til dette om jeg føler at personen i resepsjonen ikke er helt transparent på romtilgjengeligheten. Lykke til, fortell gjerne her hva du endte opp med :)

19. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    En liten korrigering, du er ikke garantert beste tilgjengelige kategori.

20. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ordet garantert i min setning står kun i forhold til de etterfølgende ordene før kommategnet. Etter kommategnet gjelder det ikke. Om det hadde vært min hensikt at garantert også skulle virke på ordene etter kommategnet, ville betydningen uansett ikke blitt feil. At man er garantert noe ved tilgjengelighet, er jo en ganske hul garanti ;)

Del denne siden