QR C, FD Y og TG F - 4 netter i Asia

Tråd i 'Reisebrev' startet av petterel, 09. aug 2017.

  1. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Det var det også! Tusen takk, gjør mitt beste :D
     
  2. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Cateringen til QR er så overveldende bra, og jeg slutter virkelig ikke å bli imponert! Serveringen er rask og effektiv, profesjonell og elegant! Menyen var som følger:

    IMG_7792.JPG

    Jeg endte opp med en meget tilfredsstillende og mettende 7-retters :p

    IMG_7799.JPG

    IMG_7801.JPG

    IMG_7802.JPG

    IMG_7803.JPG

    IMG_7806.JPG

    IMG_7810.JPG

    IMG_7811.JPG

    Maten får 8/10 av meg. Omelett og pasta er aldri lett 41.000 fot opp i lufta.
     
  3. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Qatar har fått inn noen nye viner siden forrige tur, men jeg holdt meg til Brut Champagne på denne første turen. Får håpe de har samme vinkart DOH-BKK - da snakker vi fæst!

    IMG_7819.JPG

    IMG_7820.JPG

    IMG_7821.JPG

    IMG_7822.JPG

    IMG_7823.JPG

    IMG_7824.JPG

    Det fine med kabinen til Qatar sin dreamliner er den lille sosiale "baren". Den er utrolig stilig og gir et ekstra særpreg både på 787 og spesielt A350.

    IMG_7805.JPG
     
  4. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager forsinkelsen på innlegg. Det har virkelig godt i ett sett siden ankomst BKK i går. Her kommer rapporten fra QR830 med 77W DOH-BKK:

    Jeg hadde 4 timer transit i Doha, som ble distribuert til Al Mourjan Business Class loungen på Hamas International Airport. Ikke stort mye nytt å si om loungen - den er fortsatt en av de beste!!

    Jeg har alltid vært heldig med langdistansene til QR og fått den nye konfigurasjonen, nemlig herringbone reverse 1-2-1. Denne gangen ble det 2-2-2 med Qatar sine 777-300ER. Jeg klager overhodet ikke, men dette er nesten samme følelse som å fly business/F ut av Europa, for så å måtte fly LH eller SK business hemat til Noreg. Neida! Joda.

    GPTempDownload.jpg

    GPTempDownload.jpg

    GPTempDownload.jpg

    IMG_7831.JPG

    Heldigvis havnet jeg ved siden av en hyggelig professor fra statene som skulle starte opp en skole i Chiang Rai. Da gikk skravla!

    Hadde planlagt å sove mesteparten av flyturen for å få snudd døgnet. Dermed ble det en heftig middag med vinsmaking (vinkartet var jaggumei det samme) før jeg fikk 3 timer tung søvn.

    IMG_7833.JPG

    IMG_7834.JPG

    IMG_7835.JPG Apetizer - kamskjell. Tommel opp!

    IMG_7836.JPG
    Suppe til forrett. Litt vel enkel, men helt innafor!

    IMG_7838.JPG

    IMG_7837.JPG
    Nydelig scampi med mangosalat!

    IMG_7839.JPG

    IMG_7840.JPG
    Den BESTE kylling- OG pastaretten jeg noensinne har fått oppe i lufta. Makan til rennafart den tok ned til magen!

    IMG_7843.JPG

    IMG_7842.JPG
    Asiatisk kvalitet på "biffen" - seig, men god smak. Helt grei rett, heldigvis godt krydra!

    IMG_7845.JPG
    Som dere ser på bildekvaliteten var jeg meget klar for litt søvn på øyet!

    Frokost ble en kjedelig havregrøt med noen bær på toppen (fortjener ikke bilde engang), en omelett-rett (middels OK) og frukt.

    IMG_7846.JPG

    Tusen takk til Jeffrey fra Filippinene for tidenes profesjonelle servitør-opplevelse oppi lufta. Her lå det butler erfaringer inne (nei, han hadde det faktisk ikke - jeg spurte).

    Så konklusjonen med 77W er at den er mulig å fly. Når man minst forventer at en flytur skal være bra, slår den til!

    Gira på å følge meg "live"? @peialien på Instagram
     
    Last edited: 17. aug 2017
    helged, SAJblue, Kristian and 9 others like this.
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Tenker at når folk synes 2-2-2 er dårlige greier, så har vi blitt bra bortskjemt (men jeg liker også 1-2-1 best).
     
    Travellingalf liker dette
  6. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Uten tvil enig!! Hvis jeg ikke fikk det godt nok fram: businessen er meget god, men greia var å gå fra 787 til 77W...
     
    Last edited: 18. aug 2017
    Edvard liker dette
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Reisegleden skinner godt gjennom her :)
     
    petterel liker dette
  8. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Så var det på tide å komme seg fra Suvarmabhumi til Don Muang for å fly Thai AirAsia til Siem Reap.

    Bussene går hver halvtime fra 06:00-08:00 og deretter hvert 12. Minutt. Jeg landet i BKK 07:20 og hadde boarding fra DMK 09:30. Dermed rakk jeg ikke 07:30 bussen og jeg beskjed om at jeg måtte ta taxi for å rekke boarding på Don Muang. Dette er bingo! Man vet aldri med trafikken i Bangkok. Sjåføren sa at det kun ta 1 time uten trafikk, eller 2 med... Ekke ofte jeg stresser, men her var sjansen STOR for at undertegnede ikke rakk boarding.

    Heldigvis var jeg heldig med alle bilene og jeg kunne pustet lettet ut ved check-in 09:15.

    Thai AirAsia
    FD610 DMK-REP
    A320


    Jeg har flydd FD før, men det var med familien i gamle dager når jeg ikke var riktig klar i hodet når det kommer til fly :cool:

    Rart hvordan man er vant til lounge og livet som den ene prosenten av de reisende, hvor man aldri egentlig legger merke til folkemassen og køene. Det er deilig å "lande" litt for å menge seg med kveget til tider. (Se vedlagt bilde)

    Jeg hadde booket "Hot Seat" og fikk til min overraskelse "Priority boarding" - iallefall gå ombord bussen først :p

    IMG_7854.JPG

    Derimot ble jeg selvfølgelig slått av lynkjappe kinesere og koreanere som løp til trappa når bussførerne åpnet seg. Da ble det noen minutter å beundre A320 livery'en til FD, noe som lyser LCC. Men det er jo det det er, så bra jobba!

    GPTempDownload.jpg

    Sete 1A viste seg å være et smart valg! Hele raden for meg selv og først ut av flyet = slippe kø i immigration.

    GPTempDownload.jpg

    Fikk raskt følelsen av å sitte på med Ryanair, tilbake for 5 år siden. Jostein Bever gikk på repeat og reklame var det for alt overalt.

    IMG_7855.JPG

    GPTempDownload.jpg

    Flyturen gikk unna på 56 minutter og jeg fikk vel 55 minutter på øyet, så vi landet på rutetid grunnet litt sen avgang.

    IMG_7858.JPG

    Nå var det bare å åpne armene for Kambodsja!
     

    Attached Files:

    Last edited: 19. aug 2017
    Are, Travellingalf, Upsaker and 14 others like this.

Del denne siden