SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    De kommer inn på det gamle kortet. Amex overfører til konto når du tar kontakt.

tobeornot999 liker dette
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Bestiller man nytt kort kommer det inn på det gamle og man må ringe inn, men ved oppgradering går det automatisk. Usikker på om poengtrekket man får er opprinnelig poengsum eller i henhold til ny opptjening.

tobeornot999 liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tok en elite-oppgradering nå (bra timing, siden SAS er på randen av stupet) og fikk en refusjon på gamle kortet.

Refusjonen og resterende saldo etter refusjon klarte de å overføre til nytt kort. Men mulig dette var flaks fordi det skjedde samme dag som overgangen mellom kort.

Amex selv refunderte også 6,57 kr i for mye belastet månedsavgift på gamle kortet. Veldig ryddig av dem - om enn ikke så farlig :D

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Aha! Nyttig oppdatering jeg så først etter jeg svarte på forrige innlegg.

Svaret ditt er jo nyttig for andre også, for senere :)

Og, for å legge til en opplysning som kan være nyttig for andre herfra også:

Det var (fortsatt) null problem å nedgradere i november 21, og oppgradere igjen nå i juli på ny kampanje.

Grunnpoengene kom inn samme dag som kortet ble oppgradert. De står fortsatt litt forvirrende oppført som points fra "Scandinavian airlines system" - selv om Amex altså kjøper dem av SAS på vegne av kundene sine.

5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,251
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar. En uke siden oppgradering og fortsatt gammelt kort i appen. Amex jeg må bestille en dyr ting i starten av uken.. Hurry up :D

ccurrahee liker dette
  6. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Helt enig!
    Og helt Off-topic, men det var kanskje dette kryptovaluta skulle / vil potensielt løse over tid.

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Penger under madrassen gir ikke EB points ;)

8. mariusberg89

mariusberg89 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Skjønner for lite av krypto, men ja. får håpe det vil hjelpe for dette er vel bare begynnelsen og syns det allerede er mye. Jeg bruker pengene mine til hva jeg vil uten at noe skal ha noe i si på det.

hehe, kan sette inn i banken når man må betale fakturaen. Tungvindt men ikke umulig.

marekz liker dette
  9. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Hva skjer med forsikring på ting og tjenester (leiebil) jeg betalte med premium, etter at jeg nå har oppgradert til Elite?

10. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er i utlandet og hver gang jeg kjøper noe med AmEx kommer det mail
    er det noe jeg jeg burde ha gjort for å betale mindre?

11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,881
    Bonuspoeng:
    183
    Brukt Curve :D

Insomnia4u liker dette
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har i hodet hva som lønner seg av nedgradering eller oppsigelse av Amex. Ferdig med Elite, 2 CT opptjening og lite reising fram til jul.

Ha et blåkort i skuffen eller si opp? Vil selfølgelig gjerne ha sign up/oppgraderingsbonus i Januar for nytt kort og nye CT. Forutsatt at EB lever da ....

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Ned til premium og skuffe inn siste cten?

14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Da blir det en ren kjøpt CT med BillKill og det tror jeg koster mer en det smaker. Regner med en kansellering i November via Japan og da har jeg 3 CT i spill som må brukes. Det er nok, hvis neste CT kommer våren 23.

Ellers er det jo et viktig og riktig poeng. Det ble blåkort og ligger skuffen. Så får jeg håpe på nytt oppgraderings over jul.

Upsaker liker dette
  15. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Er CT-telefonen på 64 81 60 99 nå koblet til vanlig kundeservice?

Etter snart 3t i kø på dette nummeret kom jeg til ei som aldri hadde booket CT billetter før. Hun påstod at dette nummeret nå havner hos vanlig kundeservice. Ble sendt tilbake i køen da hun ikke "turte" å booke en billett.

16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Det tror jeg også ut fra samtale med CT-telefonen rett før streiken...

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Nedgradering, helt klart. Sparer mye jobb når kortet skal startes opp igjen :)

18. edstro

edstro Medlem

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Spørsmål til dere. Hvis jeg vil bytte fra SAS elite amex til amex platinum.
    Kan jeg ringe inn å bare få det endre og få de til å flytte over kredittgrensen til det nye kortet? Så noen som hadde fått flyttet kredittgrensen til annet kort tidligere?

Ser at om jeg skifter kort på nettsiden må jeg fylle inn nytt søknadsskjema og full pakke.

19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,862
    Bonuspoeng:
    293
    Du må bruke oppgraderingsknappen på nettsiden. Da følger alt med og det skjer omtrent umiddelbart.

tobeornot999 liker dette
  20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,881
    Bonuspoeng:
    183

Tror du faktisk må ringe kundeservice. Skjedde samme til meg hvis jeg skulle nedgradere platinum til premium feks. Men gikk helt fint å nedgradere elite til premium.

Ihvertfall ikke fyll ut søknaden. Da blir det som å søke på kortet helt på nytt.

Del denne siden