Det var ingen oppfordring, men en mulig forklaring på hvorfor vedkommende kan ha kommet inn selv om vedkommende ikke hadde adgang.
Regner vel med at slusene uansett registrerer at jeg har en LH flight uavhenging av om jeg registrerer EBS-nummeret mitt
Det kan være, vanskelig å si. Men vi var to som slapp inn uten å ha noen flight videre. Kun flydd til OSL. Begge var sølv, og det var under "juleperioden". Var veldig usikker på om det kom til å gå, men ble positivt overrasket.
Hei, Jeg skal fly Lufthansa fra Gardermoen og lurer på om jeg da kan kjøpe tilgang til lounge, og i tilfelle hvilken.
Hadde han hatt det hadde han vel ikke spurt? Du kan kjøpe deg inn i OSL Lounge for 300 kroner, uavhengig av hvem du flyr med. SAS-loungen koster drøye 200 kroner, men da må du ha SAS-billett. https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/lounge/
Du kan få deg bra mye godt i terminalen for 300 kroner. Eneste situasjonen hvor jeg mener det kan lønne seg å kjøpe seg inn i lounge, er ved langt opphold og man tenker å uansett ta et par øl/glass vin.
Hvordan er det, kommer man inn på alle *A-lounger med EBG uavhengig av hvem man flyr med over hele verden? F. eks. i Frankfurt og Bangkok som er de to mest aktuelle for meg i nærmeste fremtid. På Gardermoen gjelder det vel uansett?
Ok, så det går bra når jeg flyr med LH eller TG, men ikke DY? LH Bussiniss Lounge i FRA vil altså gå bra? Er ny på dette, så jeg må bare spørre litt.
Jeg vet ikke om lounge vil lønne seg, da prisene er like høye som restaurantene på Gardermoen. Hvis du er en stordrikker så er det en annen deal, men normalt sett så ville jeg ikke gått for lounge.
Reiser med LH, TG, TK, SK, ET m flere (se www.staralliance.com) gir tilgang i *A lounge verden over. DY, BA, AF, YL, KL osv gir ikke tilgang.
Synes filter funksjonen på denne siden er bra for å finne ut hvor du har tilgang. Velg flyplass, trykk filter, velg klasse, status og så får du se hvor du har tilgang. http://www.staralliance.com/en/lounge-finder
Lite tips: For reiser med SAS i Europa velg Business ved reise i Plus. Annen ting som var nytt for meg på MR er at SAS Plus i Europa gir C på boardingkortet som igjen gir tilgang til *A Lounger.
Kan jeg betale meg inn SAS Lounge dersom jeg skal fly videre fra OSL med Lufthansa på økonomiklasse? (Bookingklasse "L" sammenhengende billett med SAS fra TRD til OSL) Jeg har i tillegg SAS Amex Platinum så da da er vel prisen 190 kr? "SAS Lounge benyttes av de som enten har en SAS Plus eller en Business billett med Widerøe eller et Star Alliance selskap/partners. Det er også denne loungen EuroBonus sølvkunder har adgang til i perioder av året. Dersom du kjøper deg adgang er det SAS Lounge man har tilgang til." Men mulig det uansett er bedre å betale 300 kr for OSL lounge, ble skuffet sist jeg brukte SAS Lounge (snart 2 år siden).
Ikke mellom kl 15-18 - verste folkekaoset jeg har sett i en lounge noen gang, og tomt og utplukket for alt.