Trenger litt planleggingshjelp fra noen mer erfarne bonusjegere enn meg selv. Dere får ha meg unnskyld dersom dette er litt på siden av hovedemnet i tråden..
Jeg prøver å få fruen hektet på bonuspoeng og lounge. I oktober skal vi på en bonustur i Plus til Roma, og i november går turen til USA i C. Eneste reiseerfaringen vi har fra tidligere er familieturer i GO fra før man ble bitt av bonusbasillen. Det er turen til Roma jeg nå tekte få litt tips i forhold til lounge. Har ingen gullkort hos SAS, men har AmEx Platinum.
Vi reiser 7/10 SVG-OSL-ARN-FCO. Dessverre kun 40 min i OSL, og 50 min i ARN, så det blir ikke tid til all verden på tur ned.
Tenkte riktignok vi skulle få i oss litt frokost i Business Loungen i Stavanger før vi går om bord. Hvis vi rekker det tenkte jeg å stikke innom Pontus i ARN, men får se hva tid vi har til rådighet.
På returen 10/10 har vi noe mer tid. Avgang FCO 13:25 til CPH-OSL-SVG. Vi har 2 timer i CPH til rådighet, og 1,5 timer i OSL. Vi reiser fra terminal 1 i FCO, men Priority Pass har kun 3 lounger i Terminal 3. Er det mulig å komme seg mellom terminalene uten for mye styr, og sjekke ut noen av de PP loungene?? Ankomst og avreise fra CPH er terminal 3. Hva anbefales her? Har lest mye fint om Eventyr Lounge. Og har vi tilgang til OSL lounge når vi kommer dit og skal videre innenlands? Andre triks i ludo som kan være greit å vite om??
Vis alt...