SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,244
    Likes mottatt:
    7,621
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer an på hvor god tid dere har. Med mindre dere har superflaks så er transfer passkontroll ved B-gates stengt og dere må gå gjennom immigration i Terminal 2A. Da blir det mye gåing fram og tilbake hvis dere vil prøve ut loungene til Singapore Airlines, United eller Air Canada, så ofte er det like greit å bare gå i Lufthansa sin lounge på "riktig" side.

    Men dersom dere har god tid så er disse loungene åpne for dere siden dere alle har gull eller diamant. Bortsett fra first-loungen, siden det dessverre er flyvningen til Oslo som bestemmer tilgang. Det tar ca 10 minutter å gå fra B-piren til A og motsatt.
     
  2. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    528
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Vurder en tur til høsten for familien og tenker å velge reiserute etter best lounge grunnet lang stopover på veien.

    Får man tilgang til en grei lounge på BRU med Biz billetter fra LH?
    Eller er det bedre å reise via FRA og lounge der?
     
  3. Mikenhytt

    Mikenhytt Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Dette er sikkert svart på tidligere, men jeg finner det ikke.
    Vi er tre stk som skal fra ZRH til BKK. Kona er gull. Star Alliance sier at man kan ta med seg en gjest. Det jeg lurer på er om tredje familiemedlem kan kjøpe seg inn i samme lounge. Noen som vet eller har erfaring?
     
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,516
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Har delvis kontroll på kommende bonusreise, men ikke full kontroll og tar gjerne imot tips til fornuftige lounger man kan besøke på følgende flyplasser;
    ZRH med Swiss
    NRT med ANA
    HND med ANA
    BKK med Thai
    SIN med ANA

    *A gold og alle reiser i business.
     
  5. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    481
    Likes mottatt:
    3,510
    Bonuspoeng:
    93
    Med det som ser ut til å være bedre tilgjengelighet på LH F, begynner det å klø litt etter å ta en spontan ego-tur i F. Avreise fra FRA er jo å fortrekke slik at man kan få med seg den mytiske First Class Terminal. Dog, et spørsmål som noen her sannsynligvis vet svaret på: Hvis jeg ender opp med LH på f.eks. OSL-FRA-MUC-ORD, vil jeg ha tilgang til FCT mens jeg er i FRA?
     
  6. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Tilsvarende blir det også på retur om du ankommer FRA i LH F og skal videre med LH samme dag.
     
    OyvindN liker dette
  7. jonvegard

    jonvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som vet hvordan det blir med loungetilgang for JFK - CPH?

    Det er vel ikke noen *A lounge på terminal 7?
     
    hassehoff liker dette
  8. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,265
    Likes mottatt:
    36,934
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke en Polaris på JFK?
     
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,633
    Likes mottatt:
    22,922
    Bonuspoeng:
    183
    På terminal 7 er det en BA lounge som visstnok også brukes av LOT og ANA. Men hvorvidt de slipper inn *A (f.eks EBG som nok er det mest relevante her) fant jeg ingenting om.
    Man kan besøke andre terminaler, men må da gjennom sikkerhetssjekk på nytt https://www.jfkairport.com/at-airport/connecting-flights
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,105
    Likes mottatt:
    33,416
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir helt sikkert lounge på JFK, kan ikke forestille meg at de våger å tilby longhaul biz uten lounge.
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,940
    Likes mottatt:
    22,645
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen United-lounger på JFK i følge United.com.

    Eneste loungen i T7 er Alaska sin.
     
    Last edited: 06. febr 2023
  12. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy MAD-BOG 22.januar med en CT-billett i business, og hadde lest et sted at Avianca benyttet Iberia sin lounge, men det var ikke tilfelle. Ingen lounge tilgang på T4 eller T4S med business-billett. Det endte med at vi satt 2-3 timer på en kafé i T4S og kjøpte noen baguetter siden jeg ikke er EBG.

    Ellers kan jeg legge til at det var munnbindpåbud hos Avianca. Selve setet og matserveringen hos Avianca var greit nok, men der er nok ikke jeg så kresen. Men munnbindpåbudet gjør at jeg ikke reiser med Avianca igjen før det er fjernet.
     
    Last edited: 06. febr 2023
    Nuvolari liker dette
  13. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,265
    Likes mottatt:
    36,934
    Bonuspoeng:
    293
    Da husker jeg feil, mente United meldte bygging av Polaris på JFK.
     
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,275
    Likes mottatt:
    8,874
    Bonuspoeng:
    183
    United har vel meldt at Polaris-reisende kan bruke Alaska sin lounge, så kanskje SAS tar på spanderbuksene og gjør samme triks for reisende i C? Tipper det er lettere å få til det enn å også gi tilgang til alle *G.
     
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,491
    Likes mottatt:
    8,944
    Bonuspoeng:
    183
    På BRU har du tilgang til The Loft. Den er veldig bra. FRA har selvsagt flere lounger å velge mellom. Sjekk star alliance lounge finder, så får du god oversikt
     
    Bonusduk liker dette
  16. TommeLommer

    TommeLommer Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan er det med barn og *G lounger, virker som det opereres med litt forskjelige regler noen som har noen erfaringer spesielt in london? med 2 voksene 2 barn lurer jeg litt på hvor vi slipper inn uten å måtte betale ekstra. ut ifra googling ser det ut som iallefall senator loungen tillater egne barn under 18. litt usikker på silverkris/mapleleaf
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,337
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Dette gjelder kun de med status hos Lufthansa. Hovedregelen i Star Alliance er én gjest per statusholder, hvor eneste offisielle unntak er barn under to år.
     
  18. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    831
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk du testa United sin lounge på LHR i november?
    I så fall hvordan rangerer du den ift. de 3 andre?
     
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,135
    Likes mottatt:
    1,845
    Bonuspoeng:
    113
    Har testet United to ganger siden det. United har den klart beste baren. De har også champagne om man spør. Maten er ok, kanskje Singapore har ørlite bedre mat. Canada sin er også bra. Der har de bla. Barista. Oppsummert, hvis man kan drikke alkohol (ikke på vei til osl for å hente bilen) ville jeg gått for united. Alkoholfritt kanskje Singapore. Singapore og Canada ligger 20meter fra hverandre så de to kan man besøke samtidig. United ligger vel et par min unna.
     
    Last edited: 12. febr 2023
    Meursalt and 1884derby like this.
  20. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    831
    Bonuspoeng:
    93
    Strålende - takk for at du deler :)
     

Del denne siden