Strawberry Mastercard

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Travv, 20. okt 2019.

  1. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, takk for alle svar!
    Da er det jo litt spooky, håper ingen har bestilt nytt kort i mitt navn. Kontakter de på nytt i morgen.
     
  2. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Fasit var; de hadde mistanke om kortinformasjon på avveie, derfor nytt kort(nummer).
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Høres ut som noe de burde sendt deg beskjed om uten at du måtte kontaktet kundeservice :rolleyes:
     
    petrate, markus, tobeornot999 and 2 others like this.
  4. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    176
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Det er sånn SEB gjør det. Har SAS MC og de har gjort det samme med meg 2 ganger, fant ut av det når nytt kort hadde kommet i postkassa. Jeg tror de lar være å ringe/send melding fordi det høres så scammy ut med "bla bla bla kortet ditt blir sperret pga bla bla bla".
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Forsåvidt et godt poeng. Så det står i brevet at du får nytt kort pga mistanke om kortdata på avveie eller lignende?
     
    pepperminte liker dette
  6. CecilieL90

    CecilieL90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Nå mistenker jeg at det har rabla for noen inne hos SEB. Ihht tidligere post så fikk jeg bare avslag hver gang jeg søker, fikk avslag på mandag igjen. Sendte en epost og spurte hvor problemet lå, forklarte min situasjon også nærmere.
    Noen timer etterpå fikk jeg en epost og sms med beklagelse, ikke innvilget osv. Jada jada, så går det 10 minutter før jeg får en epost med innvilgelse!!

    I dag fikk jeg mulighet til å velge pin. Logget meg inn, og det står en kredittgrense på 100 tusen! så fra å ikke få kortet overhode, har jeg nå fått en ramme på 100 tusen. Jada!!

    Litt spent om jeg får under kampanjen med 20 tusen poeng. Hvor lang tid pleier det å ta før det vises? Jeg søkte nemlig dagen før kampanjen, i helga. Men fikk innvilgelse når det var kampanje på mandag. Veldig spent. Sier ikke nei til påspandert årsavgift og ekstra poeng

    Inne i appen står det tilgjengelig kredittgrense 100 tusen, og det er også oppført hos gjeldsregisteret. Inne på kjøpsgrensen og nåværende kredittramme står det dog 5000kr. Litt usikker hva det betyr.

    Ellers står det i teksten at det er strawberry mastercard, men i bilde over kortet står det nordic choice. Spennende! Nå skal poengene ramle inn
     
  7. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    176
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Noe av den slags ja.
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,894
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer! Kombinert med litt Viatrummf, så er du snart lifetime gold skal du se!
     
    CecilieL90 liker dette
  9. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Grattis! Sendte inn en ny for gøy etter jeg skrev forrige post, fikk samme svar som sist med "lav risiko, 4 av 5" osv. Kanskje jeg skal prøve det samme og krysse det som krysses kan.
     
  10. CecilieL90

    CecilieL90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Skader ikke. Vet ikke hva som skjedde, men løste seg her
     
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    Sist jeg søkte om dette kortet i 2019 fikk jeg også 100 000 i kredittgrense, til tross for at jeg bare søkte om 5 000.
    Jeg kan også bekrefte at jeg fikk bruke kortet for godt over 5 000. Men måneden etter ble kredittgrensen automatisk nedjustert til 5 000. Det ser ut til å være en "normal".
     
    CecilieL90 liker dette
  12. CecilieL90

    CecilieL90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Den er nedjustert til 5000 kr i disponibel kreditt i dag ja. Jaja, bare man kan innbetale mer på forhånd så går det greit. Håper det genererer bonuspoeng på hele kjøpssaldo og ikke bare kreditten da
     
  13. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke for å være gledesdreper, men jeg mener å huske historier fra dette forumet om at SEB lett kan bli grinete (og sperre kortet midlertidig) om det blir mye forskuddsinnbetaling...
     
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,000
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg testet om gammelt nc kort gir dobbel bonusopptjening og det gjør det dessverre ikke:( Kampanjen med doble poeng startet 22.juni.
    Testet med et kjøp til 400,-
    upload_2023-5-25_9-4-13.png
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_7704.jpeg
     
    Maggie liker dette
  16. Christopher

    Christopher Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har fått doble poeng i Norge, men faktisk ikke i utlandet.
     
  17. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    her har det gått inn doble poeng på 3 av 9 transaksjoner. Alle 3 den 22/5, ingen etter det
     
  18. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått dobbelt som jeg skal på alt fra 22, 23 og 24 mai. Gammelt kort og transaksjoner både utland (USD) og innland (NOK).
     
  19. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    251
    Bonuspoeng:
    63
    Har selv fått triple poeng for betaling på Clarion Hotel Flesland 24. mai.
     
  20. Christopher

    Christopher Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Og der kom dobbel-transaksjonen også for utlandet - bare litt forsinket mao.
     
    GlennDi and Erlingni like this.

Del denne siden