Strawberry Mastercard

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Travv, 20. okt 2019.

  1. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Største fordelen med Choice-kortet er at du kan få godskrevet 24 netter mot hotellstatusen din hver år. Da trenger du bare 6 overnattinger årlig for å opprettholde gullstatus.

    Det er verdt noen kroner syntes jeg. Bruker ellers aldri kortet, med mindre det er gode kampanjer
     
    Baldrick liker dette
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes det, for det er meget enkelt å beholde gullstatus, samt matche til Hertz President. Begge har verdi for meg.
     
  3. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,938
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker kortet på Vipps, såvidt jeg vet eneste kortet som gir bonuspoeng der.
     
  4. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Gir det også på vipps mellom privatpersoner?
     
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Men det er visse beløpsbegrensninger. Aner ikke hvor mye per hvilken tidsenhet det er. Med normal vippsbruk (dvs ikke vipps-ping-pong for å generere poeng, som noen sikkert prøver seg på) har jeg aldri hatt problemer.
     
    furlong liker dette
  6. petrate

    petrate Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    43
    Kortet er veldig gunstig dersom du oppnår Platinum. Da koster det kun 295. Bruker det til Vipps og e-toro. Eneste kortet jeg vet om som gir poeng her.
     
  7. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Dette prøvde jeg også på nå, og det var ikke snakk om å få overføre kreditt mellom disse kortene, selv om det er samme selskap.
    Jeg kunne (selvfølgelig) få redusert kreditten på det ene, og så måtte jeg søke på vanlig måte om økning på det andre.
    Reduserte med 20k på SAS MC, og så søkte jeg om 15k mer på NCC MC.
    Fikk avslag, så nå har jeg 20k mindre i samlet kreditt....:confused::rolleyes: Ingen ting negativt i kredittsjekken, eller noe annet som kan forklare dette.
    Hadde det ikke vært for bonusene, hadde SEB kortene gått i søpla for lenge siden....
     
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig, jeg har to ganger flyttet kreditt mellom disse to kortene og justert opp kreditten på begge, senest for noen uker siden.
     
  9. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Her er hva jeg fikk beskjed om å gjøre da jeg ville overføre ledig kreditt fra NCMC til SAS MC:

    Hei,

    For å kunne gjøre dette trenger vi en søknad om en økning fra deg på det kort du vil øke til NOK XX.000,- på.

    Vennligst logg in på ”Mitt Kort” og søk om ønsket kredittgrense, deretter kan du svare på denne mailen og vi kan ordne slik at vi senker kreditten på det andre kortet.

    Med vennlig hilsen
    Kundeservice​

    Det hører med til historien at søknaden først ble avslått, men kundeservice fikset det.
     
  10. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, den rekkefølgen er i det minste litt mer logisk. Da er man i hvert fall kun tilbake til start, ved et eventuellt avslag.

    Får se om jeg ringer dem, eller lar det være.
    Mistenker at jeg kan være "svartelistet" fordi jeg nektet å sende de et helt år med kontoutskrifter fra Revolut i fjor.....:p Begge kortene er i hvert fall fortsatt sperret for Revolut, Vipps etc. Men da er det jo litt rart at kundeservice ber meg om å gjøre det på denne måten, det burde de jo kunne se med en gang.
    Avslaget var automatisert, dvs. det kom på e-post og sms umiddelbart.
     
  11. medsammemynt

    medsammemynt Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Sjekk gjeldsregisteret, om gjeldsregisteret ikke hvar oppdatert, kan du fremdeles ha stått/stå med den gamle grensen selv om den fysisk er redusert. Det kan gi automatisk avslag. Er gjeldsregisteret blitt oppdatert søk på nytt. er det ikke oppdattert, må du selv få rettet feilen i gjeldsregisteret.
     
  12. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Det gjorde jeg faktisk før jeg søkte. Gjeldsregisteret var oppdatert.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Er det kampanje nå? Har fått doble poeng på kjøp på torsdag? Doble poeng i juli?
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp!
    145A427C-DBF7-43F4-B39A-BD6B1FC46378.jpeg
     
    tobeornot999, Maggie and holmen like this.
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Har kanskje sett den ja. Har gått i glemmeboken. Hyggelig overraskelse, da. :)
     
    Maggie liker dette
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Får man triple bonuspoeng når man forhåndsbetaler et hotellopphold i appen også? Jeg la tilfeldigvis merke til at det var en mulighet igår. Greit for litt ekstra poeng på opphold i høst hvis det er mulig :)
     
    Last edited: 03. juli 2021
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål.. Burde jo nesten det?
     
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Det er 90/100 nå i juli når man betaler på nchotell i utlandet og det er en vinner. Jeg har kun hittiø brukt ncmc til killbill og alltid som betaling ved utsjekk.

    Hva tenker dere er beste dealen ved betaling nå i helgen i Køben utenom hotell?
    Ncmc 40/100 + valutapåslag 2%
    Sas mc 15/100 + valutapåslag 2%
    Amex elite 20/100 + valutapåslag 2,5%
    Status i nc er allerede i boks til mars 23 og companion er i boks.
     
    Last edited: 03. juli 2021
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig jeg kan betale et opphold i August for å teste. Jeg må bare dobbeltsjekke at man fortsatt har mulighet til å kansellere hvis man forhåndsbetalen, siden det er langt fra sikkert om den turen blir noe av. Uansett er det akkurat nå flust med feilmeldinger både i appen og på nettsiden til Nordic Choice så det får vente til litt seinere.
     
    holmen and Maggie like this.
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    SAS MC har 50% ekstra poeng på utenlandsk valuta i juli, hvis du har meldt deg på kampanjen? Så der vil du få 30/100 (hvis du har Premium, men det har du kanskje ikke, siden du skriver 15/100?)

    Men dette kommer vel an på hvor mye poeng du har, og hva du ev trenger. Fordelen med NC poeng er at de teller mot lifetime gold/platinum.
     
    Maggie liker dette

Del denne siden