Så på TP når jeg pendlet OSL- BOO - OSL i helgene. Men som @Are sier så sparte jeg veldig mye på å heller booke Go (da som EBG). OptionTown ga meg også alltid oppgradering til Full Flex Plus eller hva det nå heter for småpenger.
Alt det styret det er å drive å bestille billetter og endre/kansellere når det er endringer koster også tid og penger. For min del er TP en deilig måte å slippe å tenke på om det kanskje blir en endring. Er det et møte eller en bevegelig helligdag eller noe annet som skjer så booker jeg om i appen på kortere enn et minutt. Men regelen er enkel: Dersom du alltid skal reise til faste tidspunkt, reiser mindre enn tre flights i uka og aldri har endringer så er det billigste i kroner og øre å booke i Go.
3 flights er vel litt lite tror jeg... Jeg booker eksempelvis opp en bunke billetter på 399/499/599 tilbud. La oss si 599 *90 (45 uker) gir en pris på 53910 kr. Travelpass OSL-KRS koster 150k ca, Sør-Norge ble sagt å være 173k. Mao 6 turer OSL-XXX i Sør-Norge per uke med snittpris 599 så er man fortsatt billigere enn TP. Således er jeg 98% sikker på at de aller fleste med TP taper penger på det i forhold til å booke normale billetter. At det er praktisk og komfortabelt derimot, det er jeg helt med på. Kunne tenkte meg det selv, men klarer ikke å få meg til å kreve noe slikt pga kostnadsnivået for min del.. Selv om jeg dropper en billett her og der pga endrede planer.
Jeg er veldig imponert over dere som driver med norges pendlingen..... Hvis jeg hadde hatt 90 flights med sas innland i løpet av et år så tror jeg at jeg måtte fått psykiatrisk behandling etterpå.
Stemmer det.. Jeg er jo low level flyer.. Aldri vært i FCT og har sett meg tvunget til å fly Air China F....
Ok jeg tok det ikke med i betraktningen at man kunne vente på salg og så kjøpe alle billettene i en smell. Da blir det utvilsomt en stor forskjell. Forøvrig er 172,8k inklusive moms på 18,5k og relevant i den grad man er momspliktig (og det er vel inkl moms på 599kr billettene også)
Stemmer det.. Mva på begge. Men for min del blir det mye 499 billetter . Lenge siden det var 349 tilbud dessverre Men er ikke så ille med 50k, blir dog ikke EBP av det
Jeg har heldigvis ikke måttet betale for mine Travel Pass unimited ... 10 av årene hadde jeg Sør-Norge, vi hadde mesteparten av tiden regionkontorer i Kristiansand, Stavanger, Bergen og Trondheim ... den siste jobben bare i Oslo (hovedkontor i Stockholm) og derfor bare BGO-OSL-BGO. Å ha TP gjorde at jeg hadde stor frihet til å fly når det passet meg og oppgavene jeg hadde på jobben, fullstendig uavhengig av forhåndsbestilte flybilletter. For arbeidsgiver betød det at min reisetid til jobb ved akutte behov var ca. 2 timer. Hvis jeg hadde dager med ukjent avslutning kunne jeg bestille og ha plass (1D) på flere avganger. Jeg kunne reise til Bergen når det var behov for meg hjemme, enten det var foreldremøter, idrettsstevner eller «bare» spise middag med min kone. Om dette var økonomisk «riktig» for oppdragsgiver er jeg ikke helt sikker på, men det var en forutsetning for at jeg skulle jobbe der. Det er bekvemt med TP Unlimited når en har en krevende lederjobb i Oslo og ha familie/bolig i Bergen. TP eller ikke er mer enn et økonomisk spørsmål.
Åpenbart helt enig i dette. Mitt poeng er kun at det er som regel en økonomisk dårlig investering. Jeg har så langt fått planlagt alt av konferansetimer og slikt på skole/barnehage på fredager - Og hadde jeg fått tilbud om TP hadde jeg nok sagt ja pga bekvemelighet... Men når alt skal sies, om man booker alt når det er 499/599 og så en og annen last minute i løpet av året, så er det nok en billigere løsning. Du får dog ikke 1D på alle fly i løpet av ettermiddagen med en slik løsning
Bytter jobb i begynnelsen av mai, og kommer til å ende opp med en hel del reising og møtevirksomhet rundt i landet. Hovedsaklig vil det være snakk om dagsturer, regner med ca en t/r i uka. Vurderer å snakke meg til klippekort eller lignende, for å sikre meg litt fleksibilitet i forhold til reisetidspunkt- spesielt på retur til Oslo på ettermiddagene. Skrekken er å bli sittende f.eks på AES med miniprisbillett, og kansellert fly. Redd det kan bli lange timer, og venting på flere fly for å komme med. Har vel prioritet lengre frem i køen om man ha klippekort eller?? Ser at prisene ikke er helt på jordet, så det burde være mulig å få "solgt inn" dette til arbeidsgiver. TP er uansett ikke aktuelt, men 20 klipp for hver av sonene i Sør-Norge burde være innenfor.....
Koster ikke et slikt klipp omtrent like mye som en fullfleks billett? Jeg ville økonomisk sett kjøpt utreise billig og plusbillett på siste flyet hjem på kvelden på retur. Normalt så får man være med tidligere fly når man har plussbillett. Om dette ikke hadde fungert 2-3 ganger ville jeg revurdert, men tror som sagt ikke de er noe stort problem.. Er vel heller fly fra Oslo som er fulle på ettermiddagene.
Dette fungerer. Har 100% uttelling. Har også blitt satt opp på venteliste, og kommet med som førstemann... NB! Fungerer ikke å komme med dagen før, da man må ha dagsaktuell billett for å komme frem til gate... PS! Risikoen er stor for å bli «party-pooperen» i midtsetet...
En av mange gleder med flex billett? Sånn sett er jo @Eddie47 sin løsning egentlig den eneste riktige.. Book 1D på alle aktuelle flights og avbestill bare de man ikke trenger. .
Du trenger ikke avbestille ... selv på toget til OSL er det jo ikke sikkert man vet hvilket fly man når. OSL-BGO har høy frekvens og alle går ikke på rutetid ...
Synes vel det er greit å avbestille når du vet du ikke trenger billetten. Jeg bruker mitt TP på samme måte. Hvis jeg vet at jeg kanskje får en endring så bestiller jeg en eller to flighter til, men med en gang jeg vet at jeg ikke vil bruke dem så avbestiller jeg slik at andre får muligheten til å booke. I rushtiden så er det jo ofte smekkfulle fly så det kan jo glede noen andre.