Travelgadgets - hva må du ha med deg på tur?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av olekvi, 25. febr 2017.

1. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,687
    Bonuspoeng:
    183
    Kit for streaming på hotellrommet, inspirert av tidligere poster i tråden:
    • Chromecast Gen 3 -- strømgjerrig nok til å kunne drives fra USB-port bak tv
    • TP Link AC750 Travel Router -- pålogging og deling av hotellnett. Satt opp med samme SSID og nøkkel som hjemme for automatisk tilkobling av medbrakte enheter.
    PXL_20230717_142327194.jpg

Last edited: 17. juli 2023
  2. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Flott løsning der.
    Bare så synd at ca 90% av hotellene jeg har vært på er enten tv fast på veggen slik at man ikke kommer til bak tv. Eller så har de en spesial hotel-fjernkontroll som ikke lar deg bytte kanal til USB eller HDMI,eller så funker det bare ikke.
    Siste hotel med perfekt løsning jeg var på er slik som på Hilton Munich Airport,den nye delen iallefall,der er det HDMI/Tv-USB inngang ved nattbordet sammen med vanlig usb lader kontakter.
    Nå er det på tide at hoteller tar seg sammen på dette punktet,men de gjør vel ikke det så lenge de ikke mister kunder.

jgroneng liker dette
  3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,984
    Bonuspoeng:
    293
    Hotellene vet nok ikke om du booker det hotellet på grunn av den featuren. Men de kan muligens vite at du kommer tilbake til det samme hotellet, men da kanskje med en review der det er spesifisert.

4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,955
    Bonuspoeng:
    293
    De hoteller som har pålogging til egen Netflix rett på TVen kan jeg like =)

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Spesielt de hvor det er en som var der og ikke har logget ut når de reiste. Husker vi var på Best Western i Dunedin, NZ. Der var det Netflix på tv'n og en Koreaner hadde vært der før. Kan tenke meg hen spekulerte når vedkommende brukte Netflix neste gang og hadde fått norsk tekst :D

holmen liker dette
  6. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjelder bare å være iherdig. Har aldri latt en TV på veggen stoppe meg :) Har reist verden rundt med Apple-TV, og kan vel telle på et par fingre hvor jeg ikke har fått plugget den i med litt akrobatikk. Min erfaring er at det er svært sjelden du ikke får skiftet til HDMI med fjernkontrollen, eventuelt med fysiske knapper på TV-en. Strøm kan være verre, men du får alltids lånt en skjøteledning i resepsjonen hvis du spør pent.

Jeg logger meg ALDRI på en ukjent enhet med personlig konto av noe slag, så en TV med innebygget Chromecast eller Netflix kunne like gjerne vært en stein på veggen for meg.

Last edited: 18. juli 2023
    RoadKing and trygveat like this.
  7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,955
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har verre ting å skjule enn min Netflix-historikk ..

8. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har heller ikke noe å skjule angående min toaletthistorikk, men jeg går ikke på et offentlig toalett med døren åpen for det :cool:

Insomnia4u, Trykkern and jgroneng like this.
  9. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg liker å reise lett. Svært lett; i den grad at jeg har anskaffet sammenleggbar lettvektstannbørste, og tannkremtuben er alltid en slik miniatyrutgave man får i amenity-settet.

Nå ønsker jeg meg en liten og lett barbermaskin, helst med USB-lading slik at jeg kan bruke mobilladeren også til denne.

Noen som kjenner til hvorvidt noe slikt finnes?

10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har tips til en slik oppblåsbar puff man kan ha mellom setet og bulkhead? (Ja det er eco…:eek:)

11. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,984
    Bonuspoeng:
    293
  12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
  13. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om eller brukt en 4G/5G hotspot med støtte for VPN som kan anbefales? Helst med esim, men vanlig sim er ok…

14. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
  15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,756
    Bonuspoeng:
    293
  16. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpte denne på fredag og testet t/r CPH-ATL. Funket helt topp uten noen forsinkelse eller dårlig lyd. Ganske greit å slippe kabel.

17. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hatt en TP-link TL-WR902AC (reiserouter som nevnt flere ganger her) for å hotspotte trådløst hotellnett, samt en TP-Link Archer AX3000 for VPN til hjemmeadresse for å slippe geosperrer, og en Chromecast. Har funket fjell med alle "norske "kanaler i hele verden.

Nå har reiserouteren kommet i ny versjon med direkte støtte for VPN og 3G/4G via USB-modem eller kabel til mobil (det har jo alltid gått å hotspotte tlf til reiserouteren da). Så nå har jeg kunnet kvitte meg med den ekstra routeren, og alt får plass i en liten lomme i sekken.

Her er det du trenger for 899 kroner: https://www.kjell.com/no/produkter/...nk-tl-wr1502x-reiseruter-ax1500-wifi-6-p65840

Og for spesielt interesserte så har jeg en Raspberry PI med PiVPN og Wireguard hjemme for lynrask oppkobling og langt bedre hastighet enn OpenVPN. Dessverre støtter ikke brannmuren min (Fortigate) Wireguard, men det er det mange hjemmeroutere som gjør, spesielt de fra TP-link. En Raspberry PI blir uansett fort rimeligere, og kan brukes til mye mer.

Last edited: 14. nov 2024
    jgroneng, Preference, kiev and 4 others like this.
  18. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk, ser ut som det jeg tenger - får titt litt mer på PiVPN - ellers ser jo ax1500 ut som det jeg trenger...

Del denne siden