Så var det å fortsette reisebrevet slik at man kanskje kommer up to speed til SQ F på fredag.
Fløy med Philippine Airlines ned til Cebu med en mellomlanding i Manila hvor immigrasjon foregikk. Det gikk også unna på under 1 minutt... Ikke slik som sist gang når man måtte vente over en time for å komme seg igjennom. Orker ikke skrive noe om selve Philippines Airlines turen annet enn at det var OK.
Vel fremme i Cebu var det bare å booke første ledige Grab. Hadde gjort litt om og tok to netter i Mactan og 2 netter i Oslob enn hele 4 netter i Oslob. Ettersom det ble endring i siste liten ble det å leie en leilighet i Newtown som det heter. Tok ikke noe bilder av leiligheten men var en typisk ferieleilighet i ett stort bygg.
View attachment 70183
View attachment 70184
Etter to dager her bestilte jeg privat transport nedover til Cebu, måtte innom en foto butikk i Cebu City for å få tak i gopro utstyr til å filme under vann for det glemte jeg av helt hjemme. Selve turen tok ca 5 timer og kostet 500 norske kroner... ingenting å si på det
I Oslob var det ikke særlig utvalg av hoteller eller Airbnb som holdte nogenlunde OK standard... Er ikke noe backpacker type så styrer unna alt av hostel og slikt... Men fant ett veldig fint gjestehus som var helt nytt. Tok igjen ikke bilder av rommet, men det het for Babylon Oslob Guesthouse og kan anbefale det til alle som tenker seg ned til Oslob.
Etter kjøreturen ned dit så kan jeg ikke skjønne de som velger å kjøre ned dit tidlig på morningen for å se hvalhaien også dra opp igjen når det er såpass langt...
Her er ett klipp med hvalhaien
Etter hvalhaien var det en tur til Sumilon Island. Der klarte jeg å gjøre det store og bli solbrent... Ikke bare litt men noe helt jævlig til solbrent og..
Det gjorde at sol ble byttet ut med skygge og at det ble svømming i tskjorte... Har aldri hatt så vondt i hele mitt liv før
føtterne hovnet opp men fikk gode råd av
@drsyk så det hjalp!
Etter Oslob sto Moalboal for tur. Jeg må si at dette må være en av de bedre plassene i Filippinene jeg har besøkt når det kommer til krystallklart vann og helt perfekte badeforhold.
Bodde på Turtle Bay Dive Resort. Dette var virkelig ett bra resort til super valuta for pengene kontra hva noen av de andre «gode» resortene skulle ha for 6 netter....
Bestilte rom med sea view og nå husket jeg å ta bilde
View attachment 70186
View attachment 70187
View attachment 70188
View attachment 70192
Her er bare litt bilder av selve resorten
View attachment 70189
View attachment 70190
View attachment 70191
View attachment 70193
View attachment 70194
View attachment 70195
View attachment 70197
View attachment 70196
Hotellet hadde ingen strand men det gjorde absolutt ingenting når du finner skilpadder rett utenfor, og ett rikt undervanns liv med masse forskjellig fisker som man kan snorkle å se på.
Vis alt...