Verdt også å lese http://www.aljazeera.com/investigat...dreams-boeing-responds-20149181020694622.html
Nå er vi primært ikke ett flyteknisk forum, men dette minner meg om disgruntled employees -- igjen. Og Boeings fagforeninger er motivert til det Mye conspiracies http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/04/16/AR2006041600803.html Google litt om Airbus 380 og du vil bli like nervøs. Min konklusjon er at jeg har flytt A380 og 787 mange ganger og kommer til å fortsette med det.
Det er vanskelig å si om dette er konspirasjonssak i klasse med Gardermoen vs Hurum. At det er misfornøyde arbeidere som har bidratt er det ingen tvil om, men om det er fordi de har fått sparken av egen feil, eller annens kan man ikke vite uten videre, - ei heller om det er fordi de er misfornøyde med at de må konkurrere med anlegget i S.C. Det som overrasker meg mest var at Boeings kommunikasjonssjef avbryter når de intervjuer Larry Loftis, og på den måten nesten understreker at det er noe galt hos Boeing. Selvom Loftis virket usikker på hva han svarte på, så var det neppe noe som tydet på at han ikke var i stand til å svare på en tilsfredstillende måte. Man får nesten det til å tro at Boeing aldri har hatt intervjuer med kritiske journalister.
Du mener at Airbus har spesialdesignet en A380-versjon for Herr Lufthansen som ikke har eventuelle mangler andre selskapers versjoner har?
Nå er det jo ikke sånn at hverken Dreamlinere eller A380'er ramler ned i hopetall .. Nye fly idag er i en helt annen sikkerhetskategori enn det f.eks. DC-10 var. Ting er også langt mer gjennomsiktige med det mediabildet vi har i dag. At det er kuttet noen hjørner her og der i startperioden .. høyst sannsynlig. Blir det korrigert? Selvfølgelig. Var det noengang farligere å fly A380/B787 enn det var å fly DC-10/Comet? Tvilsomt - og skkerhetsstatistiikken gir vel et greit svar på dette. Verden er sjelden sort/hvit.
Kloke ord fra Atlanta og også fra Gary Leff (SOM HAR BURSDAG I DAG!!) http://viewfromthewing.boardingarea.com/2014/09/12/al-jazeera-boeing-documentary-787/
Nå skal ikke jeg være vrang, og dette programmet stinker misfornøyd/sensasjon. Men jeg tar ikke Gary Leff som en ekspert på flysikkerhet altså. På seter, miles, mat og politikk... fint! ellers... nja. Sjøl prøver jeg å ikke være første kunde på et nytt fly. Ferdig med det. Så jo A380'en og Qantas og alle 787 brannene.