.

Tråd i 'Reisemål' startet av SASlovah4evah, 08. febr 2014.

  1. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg elsker dyr, men vet ikke helt om trenger noen klissete esel-lignende dyr inn vinduet mitt. :p

    Hvordan er området rundt Pikes Peak? Er det og Colorado Springs verdt et besøk? Generellt sett så høres det alltid idyllisk med byer som har "Springs" i navnet :)
     
  2. Hickok

    Hickok Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Næsj. Har hatt flere turen gjennom Custer State Park på motorsykkel og hilst på bisonene. Det går så fint så (så lenge du ikke plager de). Hver sommer er det jo enorme mengder motorsykler på de trakter, og jeg har aldri hørt om at bisonene har gått amok. De trekker seg nok helst unna om folk blir plagsom.
     
  3. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Vakkert :) Hadde egentlig tenkt meg bort der, men ser det er bare 1 times kjøring hver vei fra Rapid City. Hadde egentlig bare tenkt å kjøre direkte sør fra Rapid City, men får se, om jeg får tid til en liten omvei.

    Jeg kan hilse fra deg, Ida :p
     
    SASlovah4evah liker dette
  4. sitrus

    sitrus EBG

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Fantastisk mange gode tips her, må bare få overtalt mannen til tur til USA... Han synes nemlig jeg har reist litt vel mye alene i det siste... ;)
     
    Joachim liker dette
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Du som liker "stein-og-sånn" @Ida - at jeg ikke har nevnt Nebraska og steinformasjonene er jo en synd i seg selv. :p ;)

    Chimney Rock
    [​IMG]
    Kilde: http://upload.wikimedia.org/wikiped...himney_Rock_NE.jpg/1280px-Chimney_Rock_NE.jpg

    "During the middle 19th century it served as a landmark along the Oregon Trail, the California Trail, and the Mormon Trail, which ran along the north side of the rock. It is visible for many miles from the east."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Chimney_Rock_National_Historic_Site

    Litt lenger vest, finner du Scottsbluff National Monument. Det som jeg synes er litt fasinerende med både Chimney Rock og Scottsbluff National Monument, er jo selvfølgelig historiene om disse ulike trailene og betydningen disse steinformasjonene hadde for utvandrerne.

    Saddle Rock, en del av Scottsbluff National Monument
    [​IMG]
    Kilde: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/13/Saddlerock_Scotts-Bluff_NM_Nebraska_USA.jpg

    Oregon Trail passerer gjennom The Mitchell Pass, en del av Scottsbluff Monument
    [​IMG]

    Kilde: http://upload.wikimedia.org/wikiped..._Scotts_Bluff_National_Monument,_Nebraska.jpg

    Nord for byen Mitchell (hvor jeg bodde) finnes det også et såkalt fossil bed, nemlig Agate Fossil Beds. Ikke like badass som Badlands ;) men det er jo i nærleiken.

    Hmm.. og så kan vi kanskje bevege oss ut av Midtvesten, og ut til Stillehavskysten:

    Cannon Beach, Oregon
    [​IMG]

    Kilde: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Oregon_coastline_near_Cannon_Beach.jpg

    Multnomah Falls, Oregon
    [​IMG]

    Kilde: http://www.travelphotoadventures.co...ultnomah-Falls-in-Oregon-by-Michael-Matti.jpg

    Colombia River, Oregon:
    [​IMG]

    Kilde: http://www.villacolumbia.com/wp-content/uploads/slide3.jpg

    Crater Lake, Oregon:
    [​IMG]

    Kilde: http://images.nationalgeographic.co...os/000/021/cache/crater-lake_2107_600x450.jpg

    Lake Crescent, Washington:
    [​IMG]

    Kilde: http://www.travelphotoadventures.com/wp-content/uploads/2012/05/16-Crescent-Lake-Reflection.jpg


    Sånn, det er noe av naturen som har tatt pusten fra meg i løpet av de siste par årene. :p

     
  6. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, nå frister det veldig med en tur til Washington/Oregon. Æsj da, nå som jeg har en tur på vei, og 2 planlagte roadtriper neste år, så kommer du og frister meg enda mer med andre destinasjoner. :p
     
    Cecilie liker dette
  7. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, nå må du ikke dra Canada inn i dette også. ;)
     
  8. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    tommy777 and Fnate like this.
  9. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Skal du gamble i Vegas eller ikke? og i hvilken pricerange snakker vi? I Berverly Hills er det også prisen som avgjør :)
     
  10. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm tenkte jeg det ikke :p I Vegas ville jeg valgt et hotell på stripa eller rett i nærheten dersom det å se lysene er viktigst. Hva med Skylofts at MGM Grand? Syns selv det er noe av det beste man kan oppdrive for under 1500 kroner natta i Vegas.
    I Berverly Hills er jeg mer usikker, da det ikke er mange hoteller som tar under 1500 kroner natta :confused: Kan kanskje være lurt å se på andre områder i LA i stedet?
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk ut Four Seasons Las Vegas. Du kan enkelte ganger få dette for ned mot de 1500,-. I blant også under.

    Det er en suveren plass med en heeeelt suveren utsikt på Strip View rommene. Det er de fire øverste etasjene i Mandalay Bay bygget, og du får en liten oase uten så mye som en eneste "ding-dong" maskin. Det er også en svært bra frokost og lunch buffet der. Bestiller man på fourseasons.com har de ofte en pakke med resort credits for restauranter og minibar.

    [​IMG]
    Min view fra tidligere i år. Om natta er det fett for du har hele stripa for dine føtter.
     
    SASlovah4evah and tommy777 like this.
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei Ida, Super 8 kan ordnes billig. Spis en midt på treet frokost på Dennys eller tilsvarende, der ligger det hotellkataloger i resepsjonen i stor-skala. Her er det kuponger, og ja du trenger saks. Men disse tilbudene som starter på USD 39 pr natt er verdt å få med seg om man ikke samler status hos en spesiell kjede. Nei, det har alltid ledig dersom det ikke skjer "store-events" i byen.
    God tur,
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    I disse områdene finner du garantert bedre hoteller enn Super 8 i den prisleia du ønsker å ligge i. Super 8 suger nøtter x 2. Sats heller på Hampton Inn, Doubletree, Hilton Garden Inn, Four Points etc. Enkelt å finne rom fra 60-70 dollar natten hos de og kjempeverdt det i forhold til moteller som Red Roof Inn, Super 8 eller lignende.

    Bodde på ett Hilton i Sedona jeg kan anbefale. Kosa oss skikkelig der og det var heller ikke dyrt. Gjorde ett google søk og fant masse hoteller i Hilton kjeden i området til meget bra priser. AAA er enda billigere

    http://www.hilton.com/search/hi/us/az/sedona/0/00000000000/0/0/0/0/30?wt.srch=1

    Det er uhyre sjelden det lønner seg å forhåndsbestille hoteller bortsett fra busy perioder. Det er heller ikke stor forskjell på prepaid priser og fleksible bookinger i USA. Dersom du eller noen i familien har NAF medlemskap, kan du booke AAA med god samvittighet og deres priser inkluderer ofte frokost og ikke prepaid til samme pris som prepaid
     
  14. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke forhåndsbestille på roadtrip.. Stress for å nå et hotell som du må uansett betale for dersom du ikke når det.
    Det jeg har gjort er når jeg er tjøtt, kjører av hovedveien , der er en drøss av disse hotellene.. Stopper, ber om tilbud på noen, tar det rimeligste etter vurdering pris/ kvalitet... Aldri opplevd "utsolgt" .
     
  15. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Som alltid enig med Reidar....ikke skap stress der det ikke er noedvendig...jeg vil legge til at i stoerre byer som LAX etc. er vrbo.com et meget godt alternativ. Denne uken har jeg hatt et rom paa Illikai (ved siden av Hilton) paa Waikiki til USD 119.00 pr.natt - det med bedre Oceanfront enn de fleste Hilton rommene og at rommet er dobbelt saa stort stort som et hotell rom gjoer ikke noe heller. Checkin er det absolutt raskeste i vedren...du faar en 4 siffreret kode til doeren via SMS eller epost - Thats It !40" LED TV, fullt kjoekken - All Good ! - vi er i vannet mens SuperDuperFantastiskHiltonDudes ennaa staar i koe.....og den samme utsikten hos Hilton koster fra ISD 375.00 pr natt for et rom som er halvparten av mitt
     
  16. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Skal du bo på Hard Rock anbefaler jeg deg å melde deg inn i Hard Rock Rewards VIP. Det koster $25 og gir deg masse perks, ikke minst "Room upgrade (based on availability) at participating Hotels" og "Property Specific VIP Amenity at participating Hotels". Den perk jeg bruker her på berget og ellers i Europa er "Unlimited First Available Priority Seating at participating Cafes". Det er så digg å komme en fredagskveld på Hard Rock i f.eks. London eller Amsterdam, flashe kortet og få første ledige bord foran alle andre som har ventet leeeeeeeeeenge på sitteplass... :D
    Se ellers https://members.hardrock.com/rewards-benefits for mer info om det.
     
    Henning liker dette
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Normalt sett ute i ødemarka, er det greit å finne seg ett hotell på sparket, utrolig sjelden det er utsolgt. Men folk er jo litt forskjellige og det kommer jo også helt an på hvilken type roadtrip det er. Dersom du skal til Sedona en dag og til Grand Canyon den andre, er det ikke akkurat langt mellom stedene. Tar vel litt over timen mellom Sedona og Flagstaff? Og det er ikke akkurat så mye å titte på den timen.

    Nå er jo bonuspoenger, status mv ofte en prioritering for folk som reiser mye og har bonusfeber og siden de fleste hoteller tillater AAA bookinger kansellering til 1800 ankomstdagen kan man jo spørre seg selv hva som er enklest of mest komfortabelt:

    1. Booke ett hotell man har sjekket ut på forhånd og dersom noe endrer seg, gå inn på appen til hotellet og kanseller senest 1800 ankomstdagen

    2. Kjøre rundt å lete etter ett hotell som kan suge nøtter eller være utsolgt så du må spane etter ett annet hotell etter en lang dag.

    Når det gjelder å leie leiligheter fra privatpersoner har det begynt å bli populært men med de implikasjoner en slik overnattingsform har. Det er ikke noe for meg ihvertfall.
     
  18. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Sedona kan være litt dyrt, dvs det er få steder under $100 pr. natt i forhold til mange andre steder. Men det er høy standard på det meste, så ingen fare ved å ta inn på en av de billige motellene. Jeg bodde en natt på et La Quinta.

    Ikke book noe før du reiser med unntak av kanskje de første nettene. Alltid noe ledig. Men bruk apper for å få brukt rates som gir god pris. MVP-rate hos Hilton vil gi deg 20% avslag på standardpris med full fleksibilitet.

    Har du poeng hos Carlson, er points+cash på Country Inn & Suites normalt veldig bra deals.

    Jeg har også en liten regel om maks $90 pr. natt og bor mye på Hilton-eiendommer, Country Inn and Suites og mindre moteller.

    Sjekk TripAdvisor for å unngå moteller som får gjennomgående slakt. Ellers er det bare å kjøre på og ikke vær legg noe vekt på Psycho / Texas Chainsaw Massacre eller andre amerikanske slashere. Føler meg normalt trygg overalt, men jeg foretrekker å traske rundt de fleste steder i USA fremfor Oslo, for å si det sånn. :)

    Sedona er jo veldig fint og koselig. Flagstaff var kjedelig, men sikkert mer interessant hvis en ikke er alene. Noen liker godt det historiske downtown-området.

    Er en frisør i Flagstaff som drives av noen norske. Er de tilstede kan du sikkert få noen lefser. De skal være noen kløppere på lefser :p
     
  19. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis dere skal videre nordover mot Lake Powell - saa kan det vaere et alternativ aa kjoere 64 oestover til 89 og saa opp til Page ved Lake Powell - fra GC tar det rundt 2 timer og 30 minutter - mot 1 time og 30 til Flagstaff. Page er mindre eenn Flagstaff men 5 - 6 Mo/Hoteller (Mariott Courtyard, Days Inn, Super 8, Comfort Inn, Quality inn mfl).

    Et godt alternativ til Beverly Hills kan vaere Marina Del Rey - vi har bodd mye paa det som var SAS sitt Crew Hotell - som naa drives av Mariott (Mariott Marina Del Rey) utmerket beliggenhet, gang avstand (for oss) til Venice Beach - en rekke resturant muligheter innen 5 minutter fra hotellet til fots - deriblant Cheesecake Factory Marina Del Rey - Mariott ligger vel paa 16-1700 NOK pr.natt (USD 269.00 uten Tommy triks).
     
    tommy777 liker dette
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter opp om Marina Del Rey. Gangavstand til Venice Beach og 15 min til Santa Monica Pier. Masse interessant rundt der.

    Har aldri bodd på Marriott der, men det ligger 150 meter unna Ritz som ofte er rundt samme pris som Marriott
     

Del denne siden