American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønte ikke? DnB sitt gamle kort som er opphørt? Eller de som var DnB kunder med AmEx Plat og søkt om rent AmEx Plat kort nå som får 50 store???

2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,861
    Bonuspoeng:
    183
    Fyrte avgårde en ny mail til Concierge nå for å høre om billetter til en konsert, får vi se om de svarer...

Innafor å dele eposten her til concierge / amex norden lifestyle opplegget?
    @drsyk @HenrikE-G

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,861
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler, må jo gjelde alle kunder. Hvis ikke hadde de ikke reklamert på nettsiden med 50 000 MR poeng hvis det kun gjelder for DNB kunder.

4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Enig der sjef helt idiotisk, derfor spurte på forumet her...

5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Tar det på PM ;)

6. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Ok. Da kan du ikke sammenligne ny Concierge Service med den som Q leverte for AmEx Platinum via DNB (ekte). Den du hadde tilgang til som SAS AmEx Platinum (ikke ekte Platinum-kort) var den samme som Gold Card brukte (og «resten» av banknorge). Bra den, men milevis unna Qs service og nivå.

drsyk liker dette
  7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg all grunn til å forvente kvalitet. Takk for svar @HenrikE-G

8. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Ok for meg. Du har vel delt den også, ved at du la ut skjermdumpen fra telefonen din. Ligger en mailadresse der til Concierge Service (Lifestyle), eller er det en annen enn den i skjermdumpen?

9. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Kjenner jeg er litt i tvil om den nye Concierge Servicen er på Qs nivå, men jeg skal la de få prøve seg.

Redd jeg kommer til å savne Q (Quintessentially), men vil også tro at det var en kostbar tjeneste å kjøpe for DNB.

Selv DNB Privat Bankig-kundene har ikke tilgang til denne tjensten. De må også klare seg med den vanlige som holder åpent 08-21 på hverdager og 09-17 på lørdager. Søndager og andre helligdager er de steng. Q var 24/7 365.

Det med 24/7 er særlig ok når man befinner seg i veldig ulike tidssoner i forhold til Norge.

10. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,861
    Bonuspoeng:
    183
    Nei er den ja :)

11. Wendel

Wendel Medlem

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig synd hvis nye Conciergen ikke vil operere med 24/7 åpningstid. Jeg brukte aldri Concierge mye med DNB sitt Platinum(centurion line), men når jeg brukte det var jeg som regel på ferie med tidssoner som ikke passet veldig godt med åpningstider her i Norge. Opplevde alltid rask respons, uansett når på døgnet man sendte mail og de hadde 100% suksessrate med mine forespørsler til de.

Så jeg deler også dine tanker om at dette kommer til å bli et steg tilbake fra Q. Men blir spennende å høre folks erfaringer etterhvert :)

12. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Fyrte av gårde en forespørsel til Lifestyle om restaurant- tips i appen, ble oppringt av en Jonathan nå nettopp. Han ville bare avklare et par detaljer og lovet meg forslag per e-post om kort tid. Beklaget til og med at det kom på svensk, men at de jobbet med å få det på norsk.

Baldrick and Roberto like this.
  13. DrJens

DrJens Medlem

Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått meldt meg på alle hotellfordeler gjennom en lenke i appen! Med DnB måtte jeg snakke med noen på telefon for å få fikset dette gjennom velkomstsamtalen.

Dette var lettere og mye raskere.

14. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Er det faktisk registrert hos hotellkjedene?
    Jeg gjorde dette på mandag, og har bare fått to av fire statuser oppgradert så langt (Hilton og Meliá).

Jeg får tilsendt nytt kort pga. feil member since, så jeg mistenker at det ødela registreringen.
    Står nå plutselig 0/7 benifts enrolled på siden:confused:

15. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Signert opp alle hotell kjedene selv fått kun 1, resten pending.

Blir artig fremover å velge hoteller. Status på IHG og samtlige dere Platinum har status match... Expedia blir litt overflødig, huff blir kampen om trumfen mot CT+EB

Erlingni liker dette
  16. Blon

Blon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Er det flere som synes kundeservice er elendig? Ikke mail, ikke chat. Ikke Facebook. Kun telefon mellom 8 og 20. Har store problemer med at kontoen låses hver gang jeg skal se på pin-koden.Ingen har noen forklaring.

vegasbaby, pikarioh and Travellingalf like this.
  17. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter her og undrer meg. Er det tilleggskortet låst til samber/partner eller kan f.eks det gå til min far(med påfølgende fordeler som lounge og Hilton Gold? )

Samboer reiser med meg alltid, så litt usikker på verdien av at hun også har ett..

C

18. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Mener å vite at dette kan utstedes til hvem du vil.

Trolig må personen være folkeregistrert i Norge og ha norsk personnummer.

Last edited: 15. april 2019
    Chrisbgg liker dette
  19. benjaminbr13

benjaminbr13 Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som vet om de har ekspress levering av nybestilte platinum kort her i norge? Mener å ha lest at de har overnight shipping i england og statene.. noen som vet ca. Leveringstid?

20. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Tror det leveres med normal postgang.

Har hørt det skal ta maks 10 virkedager fra bestilt og godkjent.

Vil tro de kan ordne med ekspresslevering om man har mistet eller blitt frastjålet eksisterende kort.

Når de sender ut kort til ny kunde første gang, er det normal postlevering av kortet som gjelder.

benjaminbr13 liker dette

Del denne siden