American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    I følge AmEx Nordens kundeservice skal de norske AmEx Centurion Line-kortene være hos kortmedlemmene i begynnelsen av april 2019.

    De på kundeservice skulle få mer informasjon om de norske Centurion Line-kortene i uke 9 og ba meg derfor kontakte de på nytt i starten av mars for å kunne gi meg ytterligere informasjon om disse kortene osv.
     
    pikarioh, Erlingni, Sooninson and 4 others like this.
  2. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Blir interessant å se hva de har å komme med her. Krysser fingrene for noe med rikelig med hotellstatus osv.
     
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,305
    Likes mottatt:
    10,091
    Bonuspoeng:
    183
    Følger med på dette selv! :)
     
  4. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    621
    Bonuspoeng:
    93
    Dette blir bra..
     
    Joraun liker dette
  5. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Vi hadde vell nettopp en annen tråd om disse kortene, men vet vi noe mer om det høyeste nivået blir mulig i Norge ?
     
  6. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    I starten blir det nok Green, Gold og Platinum som blir tilgjengelig av de norske Centurion Line-kortene. Er ca. 1200 norske Platinum Card pr. i dag og da er ikke markedet veldig stort for Centurion Card (Black Card) i Norge.

    Tviler på at det er mange av dagens Platinum Card-medlemmer (eller Green og Gold) som kvalifiserer for Centurion Card.
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,819
    Likes mottatt:
    21,374
    Bonuspoeng:
    293
    Ticket på overvåkning! Blir spennende ihvertfall @HenrikE-G, da tar du en telefon til dem i uke 9 :) så slipper alle på forumet å ringe samtidig :cool:
     
  8. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Det gjør jeg, men venter til uke 10 med å ringe de, slik at jeg er helt sikker på at kundeservice har fått mer info om Centurion Line-kortene.

    Vet ikke når i uke 9 de skal få denne informasjonen.

    Blir spennende å høre om hvilke fordeler som kommer i de ulike kortene (Platinum for min del) og hvordan overgangen vil forløpe seg. Har fått vite at det ikke skal være noe stress å overføre Member Since fra de norske Centurion Line-kortene. Er selv Member Since 2000 og ønsker at det skal stå på mitt nye kort også.

    Med Centurion Line-kortene vil jeg tro at Green mot Green, Gold mot Gold og Platinum mot Platinum vil være meget enkelt. Mao. har man f.eks. Gold Card fra før bør man enkelt overføres til AmEx Norden AmEx Gold Card osv.

    Med SAS-versjonene (kvasi-AmEx) var det ulike typer kort i Norge og Norden. Dermed var det heller ikke direkte link mellom de tidligere norske SAS AmEx-kortene og de nye SAS AmEx-kortene som kom på det norske markedet i november/desember 2018.
     
    drsyk liker dette
  9. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Det er nok ikke en stor kundegruppe i norge nei.
    Men det som ville vært kjipt for min del, er å starte å bruke platium kortet til vanlig for å vise til dagligdags forbrukt over 2-3år, også finne ut at det ikke tilbys i Norge.

    For så å måtte starte prosessen på nytt med kort fra et EU land.
    Resultatet vil jo bli det samme, men det kan bare ta 2-3 ekstra år.
     
  10. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Vil tro at om man bruker AmEx Platinum Card årlig for opp mot 2 millioner NOK i flere år og kan vise til dette, vil nok AmEx Norden kunne være behjelpelig med å få deg over på ICC AmEx Centurion Card (Black Card).

    Når det er sagt, jeg sliter med å se verdien av Centurion Card opp mot Platinum Card. For det første må man regne med en kostnad på 40.000,- til 50.000,- første året for å få kortet (årsavgift og innmeldingsavgift). Årene etter koster kortet årlig 20.000,- til 25.000,- bare for å ha det.

    I tillegg er fordelene med kortet sterkt vannet ut siden det var på "topp" fordelsmessig for en del år tilbake og det er lite eller ingen ting som tyder på at dette vil reverseres. Bling- og flash-faktoren er selvfølgelig der for de som er opptatt av dette, men er årlig verdi av dette opp mot 25.000,-?

    For meg er det ikke det, men det er meg og andre vil helt sikkert vurdere det annerledes.

    Jeg bruker mitt Platinum Card for ca. 1.000.000,- årlig og vil uansett slite med å kvalifisere i form av årlig forbruk. Om de ser på historikk (antall år som medlem, forbruk pr. år i 19 år + og betalingshistorikk) kan jeg muligens få en invitasjon den veien, men til en kost på 40.000,- til 50.000,- for første år og så nye 20.000,- til 25.000,- pr. år etter det, vil jeg aldri velge å bli Centurion Card-medlem.
     
    Last edited: 20. febr 2019
    ina and sam11net like this.
  11. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    621
    Bonuspoeng:
    93
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,819
    Likes mottatt:
    21,374
    Bonuspoeng:
    293
    Noen søkt og fått svar?:D
     
  13. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    621
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har forsøkt å søke, skulle få svar innen 10 der stod det.
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,819
    Likes mottatt:
    21,374
    Bonuspoeng:
    293
    :cool: Samma her :rolleyes:
     
    KVTL liker dette
  15. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    621
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, samme utfordring som måtte de som søkte SAS AMEX hadde de første dagene. Mulig de har skrudd av søknadssystemet frem til offisiell lansering,eventuelt får vi det behandlet innen 10 dager som det står. Lov å håpe at man lærte noe etter sist prosess.
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,675
    Likes mottatt:
    10,175
    Bonuspoeng:
    293
    Vil dette Platinumkortet gi tilgang til Amex sine Centurion lounger mon tro? Eller er de forbeholdt de med Centurion kort (ligger kanskje i navnet)?
     
  17. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    621
    Bonuspoeng:
    93
    Mener Platinium skal gi tilgang til det.

    Se også:

    https://thecenturionlounge.com/info...k-am-i-eligible-to-enter-the-centurion-lounge

    "
    If my American Express Card is issued outside of the US or by another bank, am I eligible to enter The Centurion Lounge?

    Yes, all Platinum Cards® and Centurion Members, regardless of country of issue, are eligible to enter The Centurion Lounge. "
     
    drsyk and Travellingalf like this.
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,819
    Likes mottatt:
    21,374
    Bonuspoeng:
    293
    For å si det på en annen måte, "hakke tid til å vente" slik med AmEx Eliten og Premium runddansen, og like greit å sette seg på vent pr d.d. ;)

    Tommel opp til @KVTL for infoen :D:D:D
     
    KVTL liker dette
  19. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    908
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Tok en titt på linkene ovenfor, og når man sammenligner gir det vel ikke på noen måte mening å bestille det dyreste kortet(?)
     
  20. Travelhacker

    Travelhacker Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    søkte på green card, sier ikke nei til gratis 50k membership rewards
     
    KVTL liker dette

Del denne siden