American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk du det innvilget, eller beskjed om å vente opp til 10 dager? Har en mistanke om at systemet ikke kjører en reell kredittsjekk.
     
  2. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Men vet vi per i dag hva disse 50.000 er verd? Konverteres til EB-poeng? Eller noe annet? Og i så fall i hvilket forhold?
     
  3. Travelhacker

    Travelhacker Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    På forrige gold card var 50k MR 10k EB.
     
  4. Travelhacker

    Travelhacker Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Vente opp til 10 dager..
     
    KVTL liker dette
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    I Sverige er 12 membership reward-poeng verdt 1 eurobonuspoeng, så dårligere enn før hvis det blir likt.
     
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Koster det noe å overføre til eb?
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte mest på (forventede) fordeler på status match, lounge tilgang+++:cool: om får platinum , da status match til AmEx Elite`n er nada, reward poeng, og opptjening kommer sekundært :D
     
  8. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hva med oss som allerede har AmEx Gold fra DNB? Må det søkes på nytt eller kommer det kort i posten automagisk??
     
  9. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Erfaring fra forrige runde var vel at man fikk kortet raskere hvis man søkte. Skal du ha Platinum så må du søke.

    Opprinnnelig member since får du hvis du ringer inn i etterkant.
     
  10. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel derfor jeg også ønsker platinum fremfor gold. Gjenstår bare å håpe at man får samme tilleggskort tilbud som i vårt naboland.

    Men concierge og nøkkelservice/ bagasjelappen ser jeg de har fjernet.
     
    drsyk liker dette
  11. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er det med Platinum som gjør det verdt en såpass høy årsavgift? Særlig når man allerede har SAS AmEx elite som er forholdsvis dyrt og man helst skulle brukt 300k i året på for å få valuta for pengene. Må allerede være temmelig kreativ for å klare de 300, kan ikke se for meg at det blir noe særlig overskytende å tjene membership rewards av. Folk bare hopper på og søker her, men er det noen som kan dra opp en business case?
     
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Nei
     
  13. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken type status match er evt snakk om? Og evt hva er +++?
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Avtalen man signerer på er den samme som SAS-kortene..
    Den er ikke oppdatert for disse kortene. (Så da blir det jo spennende å se om de søknadene som sendes inn nå egentlig gjelder..)

    Fikk lov til å velge PIN, da.. :rolleyes:
     
  15. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Hm dette virker jo meget uferdig. For det første så står det at kortet kan bare søkes av DnB kunder, jeg trodde amex selv overtar utstederfunksjonen i Norge. For det andre så mangler det en oversikt over fordelene... Jeg ville aldri søkt på et kort uten å vite hva det innebærer.
    Jeg må og si meg skuffet av det jeg allerede ser på den tynne listen de har publisert. Ingen helårsreiseforsikring lengre (betal reisen med kortet for å få forsikringen) og prisen økes med over 20%...
    Jeg tror ikke jeg hadde betalt 6600nok for det nåværende kortet. FHR, reise/leiebilforsikring og Q er bra, men ikke så bra at jeg betaler 20% mere for det. Da kjøper jeg heler DnB reise best og benytter "bare" virtuoso. PP bruker jeg nesten aldri og CC gold har lite verdi for meg..
     
  16. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Det som ligger ute er ikke helt korrekt enda.

    I løpet av neste uke vil info om de nye kortene legges ut på amex.no

    Først vil eksisterende kunder (Centurion line) få muligheten til å søke om nye kort, så utpå våren åpnes det for nye kunder.

    Platinumkortet blir laget i metall som første land i Europa med nytt design.

    Kommer med mer konkret info ganske snart
     
    drsyk, Chrisbgg, Roberto and 3 others like this.
  17. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Det står jo tydelig «kortet ditt sendes i løpet av april måned» på alle disse kortene, på punkt 3 under «Slik kommer du i gang med XXX-Card»

    Selv ser jeg da bare nedside ved å forsøke å søke allerede nå, ref. alle barnesykdommene med SAS Amex søknadsprosessen.
     
  18. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Første som slår meg er å nedgradere til SAS American Express Premium så fort jeg har nått første CT på American Express Elite kortet mitt. Hvis/når jeg begynner å nærme meg CT på Premiumkortet (i år eller neste år) så søke på American Express Gold og flytte all spend fra Elite til Gold etter at CT er opptjent.
    Men dette kommer selvfølgelig an på konverteringsraten MR til EB.. og til andre partnere.
     
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    At noen har funnet denne linken betyr ikke at det er åpent for bestilling enda. Som jeg skrev over får eksisterende Centurion line kunder muligheten først
     
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Beholder man CT opptjent med Elite hvis man nedgraderer til Premium? Hva med grunnbonusen?
     
    Last edited: 22. febr 2019

Del denne siden