American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,285
    Likes mottatt:
    4,670
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, men Delta, Cathay Pac og andre alliansemedlemmer er på T3, så det kommer sikkert an på terminalkapasitet siden SAS har hevd på mange bevegelser på LHR.
     
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,285
    Likes mottatt:
    4,670
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Selv med life gold på SAS kan oppgradering til full Centurion bli aktuelt, i alle fall hvis man skjerper fordelene litt fra dagens miserable nivå i Norge.
     
    Johnarildr liker dette
  3. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Da poppet det opp invitasjon til dinner event på Grand Cafe 13 og 14 november. Fikk den kl 10.00, og da jeg forsøkte å booke kl 10.03 var det fullt begge dager. Parodi.
     
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var inne og skulle booke etter 52 sekunder og da var det allerede fullt. Sendte på nytt en klage i Amex Chat appen. De har jo ikke noen email til kundeservice så jeg ble bedt om å skrive et brev og sende i posten hvis jeg skal sende en klage. Nå vurderer jeg sterkt å si opp kortet.
     
  5. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det noe som ikke stemmer. Nekter å tro at så mange rakk å booke på under ett minutt. Men det er jo umulig for oss å ettergå om alle bordene allerede var gitt bort til "Friends&Family" av de som styrer dette her. Kan se ut som den eneste reelle muligheten til å få denne fordelen er waitlist i tilfelle noen av de som fikk booke på forhånd trekker seg.
     
  6. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    936
    Likes mottatt:
    1,357
    Bonuspoeng:
    93
    Har Centurion, og fikk booket nå for tre min siden, så sikkert to forskjellige puljeallokeringer. Mest sannynlig slippes det flere slots dersom ikke Centurion-kategorien fyller opp sin allokasjon.
     
    paramberg and Rscott like this.
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,189
    Bonuspoeng:
    183
    Centurion og sjekket appen nå nettopp. Kan velge begge dager, alt tilgjengelig
     
    Johnarildr and Rscott like this.
  8. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Så da er vel det noe av forklaringen. Fordelen er bare "ved tilgjengelighet" for Platinum o_O
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,189
    Bonuspoeng:
    183
    Er jo ett event for centurion på fredag med champagne smaking fra HATT et SÖNER:D Den er det venteliste på:oops:
     
    Rscott liker dette
  10. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, føler jeg bare sitter med et upscale priset Priority Pass her nå. Nest-beste hotellstatus hos tre kjeder er ikke verdt et pøkk. Men Priority Pass er jo kjekt når vi mister lounger i A*, og hvis Skyteam er så gniene på tilgang som det ryktes. Får se det an litt fremover. Reiser dessverre ikke nok til å forsvare Centurion.
     
  11. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,618
    Likes mottatt:
    4,463
    Bonuspoeng:
    113
    Bare en reminder på at Melia gold gir 3 x 20% rabatt kuponger pr år + dette gis også til ekstra kort holder, så 6x20% pr år ved Melia .Ikke sikkert det funker for alle, men for vår famile sparer vi inn årsgebyret +++ på det.
     
  12. Johnarildr

    Johnarildr Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Kan legge til at Gold status hos Hilton ikke er dumt det heller. Klarer du å kombinere det med FHR får du «dobbelt» opp med fordeler. Romoppgradering, gratis frokost for to og rabatt på spa har ganske mye verdi i seg selv. Bestiller man gjennom hotel collection kan man legge på 100$ i hotellkreditt.
     
    kiev, Spielhaug and Schlandy like this.
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,419
    Likes mottatt:
    3,358
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har formening om "kravene" for Centurion for tiden?
     
  14. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bestilt en del gjennnom Hotel Connection, men har omtrent sluttet med det. Du kan ikke bestille på nett fra Norge, de tilbyr kun de dyreste full fleks romvalgene (ingen rabatt), og du opptjener naturligvis ikke Eurobonuspoeng. Til tross for en 100$ voucher opplever jeg som oftest bedre verdi ved å bestille gjennom Hotels.com. Har dog fått noen oppgraderinger på steder jeg ikke har status. Hilton Gold er greit nok.
     
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,285
    Likes mottatt:
    4,670
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde ikke tenkt på Fine Hotels+Resorts. Jeg skal et par uker til Singapore Conrad snart, og en uke i Tokyo Conrad i slutten av neste måned. Via amerikanske Amex-sider ser jeg ut til å spare ganske mye på dette i forhold til vanlig Hilton booking med Diamond status.
    Problem: kommer ikke igjennom pålogging, bare feilmelding eller dumping tilbake til de begredelige norske sidene.
    Noen som har en løsning?
     
    Johnarildr liker dette
  16. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Du må ringe inn. Jeg har klart å komme meg gjennom med VPN og diverse, men det ender opp i kaos til slutt hvis du forsøker å gjøre en booking med norsk kort.
     
    kiev and Johnarildr like this.
  17. Johnarildr

    Johnarildr Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg mener fremdeles at det er verdt det. Eventuelt bestille direkte hos hotellet er bedre enn å gå via hotels.com. De EB poengene du tjener gjennom viatrumf har kun en verdi på noen hundre kroner, avhengig av hvor mye du betaler. Du får for eksempel ikke dratt nytte av Gold status hos Hilton gjennom Platinum kortet hvis du bestiller via Hotels. Da tenker jeg at gratis frokost for to, romoppgradering og hotell poengene har langt mer verdi. Det er også ofte billigere å booke direkte med hotellkjeden.
     
    kiev liker dette
  18. Johnarildr

    Johnarildr Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Gjør som Rscott sier. Kontakt kundeservice, så ordner de det for deg. De har også mulighet til å legge til medlemsnummeret du har hos Hilton, så drar du nytte av alle medlemsfordelene dine i tillegg.
     
    kiev liker dette
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,296
    Likes mottatt:
    17,735
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg brukte Amex Experience appen, videre så gikk kommunikasjonen på e-post.
     
    kiev, Johnarildr and Rscott like this.
  20. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,285
    Likes mottatt:
    4,670
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for gode tips.
    Jeg kom meg inn på US Amex FHR website for å sjekke nevnte Conrad.
    Billigste rom kostet ca 4200 SGD
    Men som nevnt er det umulig å booke fra norsk Plat-kort.

    Kom så i kontakt med TravelNordic Amex reisebyrå via app og email.
    De var stolte av å kunne tilby billigste rom til 6570 SGD.

    Har allerede en vanlig Hilton Diamond-booking til 5606 SGD.
    Tenker jeg beholder den.

    Konklusjon: Amex i norden skulle vært skutt langsomt med en sløv hagle :mad:

    Full fart forover for å få tak i US Amex-kort!
     
    Are, Erlingni, markus and 6 others like this.

Del denne siden