Supplerer litt til @holmen sin post fra I tillegg til bussturen hadde vi bestilt 4 retter og 5 viner på restauranten inne i fjellet. Mat menyen Alle på toget vårt ble tildelt sine plasser ved bordene, og vi ble stående igjen. De hadde glemt å forberede vår meny, de andre hadde bare 2 retter og 3 viner. Guiden Maria tok tak i problemet og fikk satt i gang prosessen for å ordne opp. Tok ca 10 min og vi ble geleidet inn i ett annet rom, og fikk vi et kult bord i kroken Forrett ble servert Og vi fikk en introduksjon til de forskjellige vinene. Etter hvert forsvant alle andre folk fra rommet, for de var på ett annet tog. Da begynte problemet, alle de ansatte trodde rommet var tomt og vi ble glemt bort. Ventetiden for neste rett dro ut i tid, så jeg gikk ut i hall’en og spurte en ansatt om vi ikke skulle få noe mer mat snart. Unnskyld unnskyld, jeg skal sjekke. Fikk omsider servert suppe Og nå begynte det å bli litt fortgang, og hovedrett kom 7 min etterpå Til dessert fylte de på litt bobler i glasset i tillegg til en dessertvin fra 1986 Begge var fornøyde med alle vinene og hadde det gøy der vi til slutt satt alene. Inkludert i prisen fulgte det med 2 flasker til hjemmebruk Vi ble jo selvfølgelig forsinket av dette surret, så toget vårt hadde kjørt. Men de hadde satt opp en ekstra avgang, som vi fikk alene. Litt ekstra flaske bilder Og for de som er ute etter en ekstra spesiell 10k løpetur, kan man gjøre det i midten av mars Stedet ligger litt utenfor byen
@kjeeli i enerom. Gammel vin. Etter at vi kom oss ut av fjellet skulle vi booke oss en taxi hjem. Her har de ikke Uber, men en tjeneste som heter Yandex funker omtrent på samme vis. Men, da vi skulle hjem, så var det ingen biler tilgjengelig. Vi var pokkerivold, og hadde ikke så mye lyst til å gå hjem.. Så vi satte oss ned med et glass vin, og lurte på hva vi skulle finne på. Haike kanskje? Men etter en stund prøvde vi appen igjen, og nå dukket det opp mulighet for en tur hjem..vi sa ja takk, og booket Grigori og hans hvite Prius. Han viste seg å være kretsmester i rally, og støtdemperne hans skulle virkelig få kjørt seg innover mot byen. Turen på 30 minutter tok 18 minutter, og vi passerte minst fem røde lys på veien. Vi lever fortsatt. Heldigvis. Jeg prøvde å ta bilde av vinranker underveis, det fungerte sånn halvveis mellom hull i veien og skumle forbikjøringer. Og mer finfin Sovjetarkitektur i solnedgang Vel fremme på hotellet gikk vi i baren og skaffet oss en bøtte med is til vår medbrakte vin. De hadde forøvrig et rimelig rafft stereoanlegg anno 1995. Med både DAT og kassettspiller.
Ble en tur i hotell baren Hjemmelaget bobler 110 kr for 2 glass er billig. Er ikke avskrekkende priser i mini baren heller, når en cola boks koster litt over 15 kr.
Veldig effektiv tur til flyplassen. Det tok ca 20 minutter i bil, noe av grunnen var at vi fant en sjåfør som hadde lyst til å se innsiden av bagasjerommet til bilen foran. Noen ganger tror jeg avstanden var under 10 cm. I 100 km/t. Men vi kom frem, i live. Så denne maskinen her på veien. Utenfor flyplassen var det massevis av folk som bare sto der. Med bagasje. Ikke helt sikker på hva de drev med. Inne på flyplassen var det overraskende lite folk, i forhold til utenfor. Alle flyvninger fra RMO er internasjonale, så alle må gjennom samme sikkerhetskontroll og passkontroll. Relativt effektivt her også. Ingen lounge vi kunne komme inn i, så vi fant oss et bord med utsikt til rullebanen, og kjøpte litt kaffe og snacks. Fra hotellet til vi satt ved bordet tok det rett over 30 minutter.
Transporten vår til WAW Plassert i eco fikk vi vann og noe å bite i. Liten omvei rundt Ukraina Ble også en ekstra rundtur rundt Warszawa før landing. Nå er det en gammel traver som skal ta oss hjem til OSL Tipper det ikke blir så mye spennende som skjer der. Så da kan jeg takke @holmen for nok en super tur gjennomført.
Landet trygt på OSL, fant bilen på P10, og kjørte hjem via Casa Kjeeli. Reisen er slutt, men minnene har vi her på IF. Resultatet ble for meg 4 nye flyplasser, 3 nye land, 2 nye flyselskaper og en ny flytype. Og jeg har nå vært i alle europeiske land. (Avhengig av hvordan man teller, i følge noen) Takk for turen, @kjeeli! Alltid stas. Hva blir neste tur, mon tro?