Dette tror jeg er en liten luring. Broen og telefonkiosken ser britiske ut, men det gjør ikke bygningene i bakgrunnen. Litt snoking på nettet bekreftet mistanken om at dette er London Bridge som ble demontert og flyttet til USA.
I hvilken by finner du bygget med bl.a. dette fantastiske rommet? Her er det ikke spart på noe. (Nei, det er ikke Equinors HQ i USA...)
Iran ligger ikke langt unna. Byen er base for en finansiell institusjon (bildet er derfra) hvor alle landene i den arabiske liga er medlemmer. Hverken landet eller byen er en typisk turistdestinasjon. Da er det bare å google.
Det avsnittet der er som tatt ut av Påskelabyrinten. (Så nå er det bare å labbe rundt den). Bra jobba! Kan det være Kuwait by i Kuwait?
Hehe, måtte være litt Viggo Valle for å komme videre. Du har helt rett, Arab Fund for Economic and Social Development holder til i Kuwait City. I bygget som hadde 350 arbeidsplasser var materialvalget og utførelsen av ypperste klasse uansett hvor du gikk. En uforglemmelig opplevelse.
Var i Kuwait for nesten 4 år siden og ble positivt overrasket. Helt klart en plass jeg kunne stoppet innom noen dager neste gang jeg er i området. Hvor er så dette?
Tror vi skal lengre vest en Japan. Gjerdet langs vannet er litt slitent og har " feil " design. Og folket som er ute og går ser ikke umiddelbart veldig Japanske ut. Dessuten flyter det en plastflaske i vannet. Og det har jo aldri skjedd i en Japansk park Tror ikke det er i Bangkok men jeg tror det er i riktig retning.