Vicksburg, Mississippi? Edit, ser jeg kom for sent til ballet her og at jeg glemte å freshe opp browseren før jeg svarte
Der bodde vi på hotellet Le Relais des Cimes, lignet litt på et amerikansk motell. Byen er en bitteliten by vel 1300 moh, historiske bygninger. Vi brukte dagene i Hell-Bourg til å kurere en «Madagaskar-mage» med sterke medisiner vi fikk fra den lokale apoteker, så vi fikk sett alt for lite av byen. Men nei, bildet er ikke fra Hell-bourg!
Det hjalp dessverre ikke. Vi kom sent til restauranten på hotellet i Antananarive på Madagaskar etter å ha sittet 5-6 timer på flyplassen i Tamatave og ventet på en liten ATR-42 som «aldri» kom. Siden vi kom sent valgte vi å bestille «dagens», det kommer vi aldri til å gjøre igjen. Vi kommer til å bestille noe som lages der og da og gjennomkokes/-stekes.
Huff da. Har gjort en slik tabbe selv. Etter et par uker med Thai mat så skulle vi reise fra Koh Mok vi Koh Lanta (båtbytte), der meldte sulten seg og etter så lang tid med Thai mat fristet et skinkesmørbrød veldig. De neste to døgn var jeg helt utslått etter å ha tømt kroppen for det som fantes...
(Beklager på forhånd, dette er ikke for sarte sjeler) Siden hintene som har kommet fra @Eddie47 handler om kroppsvæsker, så tipper jeg at byen du var i på Reunion var Le Tampon.
Da vi kom til La Tampon regionen begynte mirakelkuren fra apotekeren i Hell-Bourg begynt å virke og vi kunne innta frokost før vi kjørte svingete fjellveier for å se på den levende vulkanen Piton de la Fournaise https://no.m.wikipedia.org/wiki/Piton_de_la_Fournaise Da vi våknet den morgenen fikk vi de første nyhetene fra Norge på fransk TV, angrepet på Valdresekspressen https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pzb8G/tre-drept-etter-busskapring-i-sogn-og-fjordane Men nei ... det er ikke tampongbyen
Synes du er voldsomt negativ her @Eddie47, bare nei nei nei. Hva med et ja eller i alle fall et hint? Vet ikke om du har sett det forøvrig, men det er litt kluss på bildet du postet som gjør det usedvanlig vanskelig å finne noen holdepunkter der..
Jepp .. Navnet kommer av sikker/trygg på gassisk https://no.m.wikipedia.org/wiki/Cilaos Byen ligger på gjennomsnittlig 1200 moh og det er utrolig spektakulære fjellveier. Vi trodde vi hadde sett det meste av fjellveier i Norge, men dette var utrolig både høyde og svinger og ikke minst smale veier. Gjennom en tunnel på vei opp ble vi liggende bak en buss og den snirklet seg sakte mellom utspring i taket. På begge sider av tunnelen var det stupbratt og nesten umulig for bussen å komme frem og jeg var svært glad jeg kjørte en Peugeot 206. Da vi kom til Cilaos åpnet det seg hen herlig flott og frodig «gryte» med hus og hoteller og restauranter og barer. En by det går godt an å trives i. Ved bassenget på hotellet traff vi et ungt norsk par som dagen etter skulle på fjelltur til over 3000 moh , der skulle de overnatte i en turisthytte. La Reunion har et svært godt utbygget nett av turstier og hytter osv. Vi fant oss vår stamkafé og der er bildet tatt fra.
Haha imponerende. Jeg kikket også fsktisk på denne byen med maps og forsøkte å finne denne gata men gav opp etterhvert og tenkte at det er bedre å purre @Eddie47 for å få et hint