En aldri så liten tanke: Denne konkurransen er kanskje artigere dersom vi som svarer ikke benytter oss av hjelpemidler som for eksempel 'Google bildesøk' o.l. Er ikke poenget å kunne grave litt i egne bildearkiv og ikke minst i egen hjernemasse uten så mye annen hjelp? Dog er det mulig at jeg er en gretten og gammeldags gubbe
Jeg vet ikke hvordan man søker med Google, men så er det jo meg som pr definisjon er forumets «gretne gamle gubbe»!
Du skal få forbeholde deg retten å være forumets 'gretne gamle gubbe', men jeg ber ydmykt om å få være en av forumets 'gretne og gammeldagse gubber'. Og jeg er heller ikke teknisk begavet nok til at jeg kan utføre bildesøk på Google. Tekstsøk får jeg til – innimellom... EDB gjør ting vanskelig. EBD, derimot...
Nå veit eg ikkje om dere spøker eller ikkje, men det er veldig enkelt: Siden IF krever innlogging for å sjå bilder kan du ikkje søk på bildelinken direkte https://insideflyer.no/forums/attachments/kor-i-all-verden2-jpg.81169/. Du må laste ned bilde og lagre det lokal på din pc, mac, chromebook what ever Så går du til: https://www.google.no/imghp Åpne opp Windows Utforsker/Explorer eller lignende og gå til mappen du lagret bilde i og dra bilde til Kamera ikonet i Google bildesøk fanen/vinduet i webbrowseren din. Dette laster opp bilde og gratulerer du har nå gjort eit bildesøk hos Google. Som eg har sagt før Google har gjort det alt for lett.
Eg spøkte ikkje om at ikkje kan det, men poenget var vel at i samband med denne konkurransen er det kanskje meir stas om vi ikkje brukar biletesøkfunksjonar på Internett. Ja, eg veit at det ikkje er ein konkurranseregel, så det er per definisjon fritt fram
Da burde det kanskje vært ein konkurranseregel? Fordi at når eg finne eit bilde som ikkje veit kor er så er veien til Google bildesøk veldig kort. Gammal vane er vond å venda.
Syntes jeg var flink med det bildet, redigerte bort mor som sto i venstre billedkant og skrablet over hotellnavnet ...
Kommer litt anpå kva nettleser du bruker? Som ein gammal Netscape mann på 90-tallet så holder eg ein knapp på Mozilla og der har du ingen slike funksjoner med mindre du installerer add-ons. Du måten eg beskreiv vil virke uavhenging av kva Webbrowser og operativsystem du bruker.
Herregud, tl;dr på avsporing Stranden minner meg om en plass vi var på nordsiden av Lanzarote i 2011.
Jeg mener at formålet her må være å grave i sin egen hukommelse eller å resonnere seg frem til sted/by/land. Det er ikke evnen til å google seg frem til svaret som bør være fremgangsmåten mener jeg. Blir litt som å snikbruke mobilen under bordet på en pubquiz. Er vel rett i at det ikke er noen formell regel her, men synes det undergraver hensikten med konkurransen
Hvis vi kan begrense Google bildesøk til å bruke www.google.com skrive inn det man mener er stedet, for å så klikke på "bilder" og bla, så mener jeg det er innafor. Men for de som ønsker å høyreklikke og la google gjøre sin image search, tja, hvor mye glede har "vinneren" egentlig av det? Når det er sagt, så synes jeg strandbildet minner meg om Malta.
Yep, men kor i Portugal? Bilde er tatt frå eit hotel med ein restaurant med 1* i Michelin guiden. Stranda på bilde har blitt bruk i innspillingen av ein Bond film
Gleden med denne konkurransen er å lete i eget billedarkiv, hoppe over alle bilder som ingen har muligheter for å finne ut av, og finne bilder som er vanskelig men mulig ... Gleden av å huske reiser og sener som jeg har erindring om og resonere seg frem til et mulig svar ... Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke mye tid på dette lenger = gretten gammel gubbe