Helsinki, der var jeg på tur i tidlig 2019 med ei venn av meg. 2 dager i Helsinki, den finske hovedstaden og 2 dager på andre siden av bukta i Tallinn. Men ser jeg var for treg til å svare på noen av bildene Også mener jeg forøvrig at det heter Helsinki og ikke Helsingfors Selv hva svenskene sier
Merker at jeg ikke har fult godt nok med på guiden på minaretsightseeing. Hvis vi tar utgangspunkt i pynten og tenker Nord Vest India. Og så ser på hatten og at det er kald, så sier jeg Pakistan. Som et utgangspunkt for videre gjetting.
Minn meg på å ikkje sjekke denne tråden igjen midt på natten, der gikk nattesøvnen. Kan det være Tajikistan, Dushanbe, Minaret of Haji Jakoub Mosque? https://www.alamy.com/stock-photo-tajikistan-dushanbe-minaret-of-haji-jakoub-mosque-35594915.html
Det bildesøket til Google blir bare bedre og bedre, måtte prøve 9 bilder før eg fant eit som ikkje blei gjenkjent. Så ikkje fult så eksotisk som mange andre bilder her inne, men kor i all verden var eg? Ser at eg må bli flinkere å ta bilder i framtiden, alt for mange av mine bilder har dei eg reiste samman med eller meg i bildene.
@Eddie47 har heilt rett. Ikkje spesielt eksotisk, men når Google gjenkjenner alle dei interesante bilda dine så blei det Praha.
Husket noen båter så ut til å gå på innsiden av den "øyen" ... kanskje det var en form for sluse der??