Pergolaen er fra West Dean Gardens, ifølge meg selv (google!). @morradi , har du et bilde? Helst uten regn, for det har vi nok av i sør
Jepp. Fantastisk plass nær Chichester. Fenomenalt hageanlegg. Egentlig et college som utdanner konservatorer, men de har mange fine kurs for "vanlige" folk. Nydelig mat og sjarmerende gammelt slott. 3 pund for en GT i baren. Går an å bare overnatte, også, om man er i nærheten.
Beklager forsinkelsen - feriemodus er altoverskyggende her i gården... Denne gangen er det ikke nok å gjette riktig land, det blir altfor lett. Nøyaktig hvor er dette og hva i all verden driver disse folkene med?
Jeg tror det er flaggvaskedagen i Argentina. Stedet er i Rosario hvor Argentinerne har noe så pretensiøst som et nasjonalt flagg monument. Så måtte jeg google litt. Det er vel Argentinas 17. Mai, altså 20. Juni som blir feiret med lange flagg som bæres i gatene?
Det er flaggdag i Rosario, ja. Monumentet er et kjent symbol for byen, men er som du skriver en anelse pretensiøst. Det er en stor markering der hvert år (20. juni), hvor de ruller ut det de hevder er verdens største flagg. Spør du meg er det ikke innafor å bare øke den ene dimensjonen på flagget - dette er jo mer et langt bånd enn et stort flagg - men slike detaljer er ikke så viktige for den gemene argentiner... Din tur, @ccurrahee!
Det er helt riktig at det er Sørlige Afrika, det er ikke i Botswana men i et av nabolandene i regionen.
Det er så smæk midt i som det kan bli @Johnnie_Walker. Og en fantastisk destinasjon hvis en er i Sørlige Afrika.
Yes!! Er det en turistdestinasjon pga byens historie eller byggverkene/steinformasjonene? Neste bilde: Hvor er dette og hva ser vi?
Det er vel det eneste/ en av de få steinruinene i Sørlige Afrika. Så i seg selv er det et imponerende byggverk. I tillegg blir man kjent med en mer divers og rik kultur en det en kanskje tenker på som Afrika. Også er kjøreturen i Zimbabwe og det å feks ha leiebil og reise rundt i Zimbabwe en opplevelse i seg selv.
Vi ser Notre Dame fra baksiden, så det er vel i Paris - broen øst'ish for Notre Dame? Har forøvrig hengt en lås selv, om ikke akkurat på den broen på en av de andre. Dette far før de begynte å fjerne låser.
Det stemmer at vi ser en katedral fra baksiden, men den ligger ikke i Paris eller Frankrike. Kjærlighetslåsene henger på en jernbanebro som krysser en kjent europeisk elv. Feil
Riktig! Jeg hjalp vel til litt for mye der. Vi ser Kølnerdomen i bakgrunnen og låsene er festet til Hohenzollern bro!
Da forsetter jeg tråden. Legger ut et par bilder og lurer på byen. Tenker vel at noen må google litt her.